Problem z EGR w 1.6 CR TDI
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Moje auto to Touran 1T3 z 2011r. Przebieg rzeczywisty 155 tyś.
Od 2 tygodni borykam się z przytykaniem, zawieszaniem się silnika czego efektem jest przejście w tryb serwisowy. W komputerze wyskakuje błąd czujnika recyrkulacji spalin. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie problem znika. Za pierwszym razem przejechałem ok 300 km zanim ponownie auto przeszło w tryb serwisowy. Później dystans się skracał i od wczoraj pali się lampka chceck engine.
Zaprowadziłem wczoraj auto do mechanika celem przeczyszczenia zaworu lecz operacja czyszczenia nic nie pomogła ;-(. Diagnoza trzeba wymienić cały zawór z chłodnicą. Sic! Koszt zaworu nowego to ok 1500 zł + wymiana 500 zł ;-(
Czy da się to jakoś taniej ogarnąć?
Znalazłem firmę która sprzedaje / regeneruje EGR:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... aut-1-0629
Koszt ok 500 zł - pod warunkiem zwrotu starego zaworu kompletnego.
Jaki powinien być numer części ? Mój VIN to WVGZZZ1TZBW100230
Lepiej kupić nową czy zregenerowaną? Jaka będzie różnica między nową a zregenerowaną?
PS. dzwoniłem do V-tech z Łowicza ale nie mogę czekać 3 tygodni na naprawę auta ;-( Zresztą oni tylko czyszczą lub wymieniają na nową.
Od 2 tygodni borykam się z przytykaniem, zawieszaniem się silnika czego efektem jest przejście w tryb serwisowy. W komputerze wyskakuje błąd czujnika recyrkulacji spalin. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie problem znika. Za pierwszym razem przejechałem ok 300 km zanim ponownie auto przeszło w tryb serwisowy. Później dystans się skracał i od wczoraj pali się lampka chceck engine.
Zaprowadziłem wczoraj auto do mechanika celem przeczyszczenia zaworu lecz operacja czyszczenia nic nie pomogła ;-(. Diagnoza trzeba wymienić cały zawór z chłodnicą. Sic! Koszt zaworu nowego to ok 1500 zł + wymiana 500 zł ;-(
Czy da się to jakoś taniej ogarnąć?
Znalazłem firmę która sprzedaje / regeneruje EGR:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... aut-1-0629
Koszt ok 500 zł - pod warunkiem zwrotu starego zaworu kompletnego.
Jaki powinien być numer części ? Mój VIN to WVGZZZ1TZBW100230
Lepiej kupić nową czy zregenerowaną? Jaka będzie różnica między nową a zregenerowaną?
PS. dzwoniłem do V-tech z Łowicza ale nie mogę czekać 3 tygodni na naprawę auta ;-( Zresztą oni tylko czyszczą lub wymieniają na nową.
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
- Johny7205
- ____________________
- Posty: 623
- Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
- Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 69 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Mol miałem podobne objawy w mojej Skodziance. Okazało się że winny był czujnik różnicy ciśnień w filtrze DPF. Wymiana w ASO Skody 450 zeta z robocizna.
U Ciebie jeśli to zawór to poszedłbym w nowy.
Jakbyś się zdecydował na nowy w ASO to możnaby rabacik jakieś wyciągnąć i może byłoby trochę taniej niż 2 tysie.
U Ciebie jeśli to zawór to poszedłbym w nowy.
Jakbyś się zdecydował na nowy w ASO to możnaby rabacik jakieś wyciągnąć i może byłoby trochę taniej niż 2 tysie.
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2015 11:53 przez Johny7205, łącznie zmieniany 1 raz.

-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
To mnie nie pocieszyłeś ...
A jak to zdiagnozowali ?
U mnie początkowo nie było objawów. Później było przytkanie przy dodaniu albo odjęciu gazu. Teraz mam wrażenie jak by auto nie maiło mocy. Bardziej to wskazuje na EGR (może siła auto sugestii ;-(
A jak to zdiagnozowali ?
U mnie początkowo nie było objawów. Później było przytkanie przy dodaniu albo odjęciu gazu. Teraz mam wrażenie jak by auto nie maiło mocy. Bardziej to wskazuje na EGR (może siła auto sugestii ;-(
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
- Johny7205
- ____________________
- Posty: 623
- Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
- Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 69 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
A podpinałeś pod VCDS. U mnie jak zawór stanął i silnik poszedł w tryb awaryjny to miałem błąd zaworu EGR na skanie. Natomiast wcześniejsza usterka wskazywała na czujnik różnicy ciśnień. Czujnik wymieniałem przy jakichś 120 tys przebiegu a zawór EGR przy 175 -180 tys.

- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
@niko02, z chęcią bym skoczył do Łowicza ale Jacek idzie na urlop a czymś muszę jeździć.
Czy ktoś może sprawdzić jaki ma PN ta chłodnica z EGR?
Znalazłem 03L131512BJ - będzie pasować?
lub EGR 03L131512BH, 03L131512BL
Możecie napisać o jakich oznaczeniach będzie pasować EGR do mojego auta?
Czy ktoś może sprawdzić jaki ma PN ta chłodnica z EGR?
Znalazłem 03L131512BJ - będzie pasować?
lub EGR 03L131512BH, 03L131512BL
Możecie napisać o jakich oznaczeniach będzie pasować EGR do mojego auta?
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
- winetu_vip
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
- Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Cieciułów
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Jeżeli czyszczenie nie pomogło zostaje tylko wymiana. Szukaj EGR-a z rozbitych angoli idzie kupić z aut o małym przebiegu. Z 2.0 tdi CR też pasują...
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Jest dużo dostępnych zaworów EGR z chłodnicami o różnych symbolach.
Z chęcią kupiłbym używany dla tego poszukuje informacji jakie pasują do mojego silnika 1.6 CR CAYCAC
Z chęcią kupiłbym używany dla tego poszukuje informacji jakie pasują do mojego silnika 1.6 CR CAYCAC
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Darku jak zawsze można liczyć na Twoją pomoc!
Dziękuje za cierpliwość do moich telefonów ;-)
Wg. tego co znalazłeś powinna pasować 03L131512DQ
Czy jakaś inna będzie też pasować?
Znalazłem nową:
http://olx.pl/oferta/vw-audi-skoda-chlo ... a9cad3ef0a
Rozmawiałem dziś ze znajomym z serwisu skody i powiedział że w nowych EGR jest poprawiony silniczek i się nie powinien zacinać ... tak mnie próbował przekonać do zakupu nowego EGR ;-)
Dziękuje za cierpliwość do moich telefonów ;-)
Wg. tego co znalazłeś powinna pasować 03L131512DQ
Czy jakaś inna będzie też pasować?
Znalazłem nową:
http://olx.pl/oferta/vw-audi-skoda-chlo ... a9cad3ef0a
Rozmawiałem dziś ze znajomym z serwisu skody i powiedział że w nowych EGR jest poprawiony silniczek i się nie powinien zacinać ... tak mnie próbował przekonać do zakupu nowego EGR ;-)
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Tak z danych z Etki mozna także zamontować nieco starsze wersje.
03L128063L zamieniona (01.06.2011r) na 03L128063Q a ta na 03L128063AD (01.02.2013r) która Darek podał.
edit dane dot klapy gaszącej pomyłka
03L128063L zamieniona (01.06.2011r) na 03L128063Q a ta na 03L128063AD (01.02.2013r) która Darek podał.
edit dane dot klapy gaszącej pomyłka
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
@jeżu, podałeś kody do przepustnicy a chodzi o EGR ...
Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Najmocniej przepraszam...
oczywiście 03L131512AT lub BJ (od 01.02.2011) lub CF (od 01.03.2012) lub najświeższa DQ (od 01.04.2014)

oczywiście 03L131512AT lub BJ (od 01.02.2011) lub CF (od 01.03.2012) lub najświeższa DQ (od 01.04.2014)
-
- Użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: sob mar 29, 2014 15:55
- Auto:: Touran 1T3 2.0 TDI HL
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Dziękuje za pomoc!
Pozostaje tylko pytanie kupić nową, używaną czy też regenerowaną?
EDIT: kupiłem używaną, w piątek będzie 03L131512CF
Mam nadzieje że będzie ok.
EDIT2: kupiłem 2 bo mam podejrzenia co do sprzedawcy
Jak przyjdą 2 dobre - jedna będzie na sprzedaż
Pozostaje tylko pytanie kupić nową, używaną czy też regenerowaną?
EDIT: kupiłem używaną, w piątek będzie 03L131512CF
Mam nadzieje że będzie ok.
EDIT2: kupiłem 2 bo mam podejrzenia co do sprzedawcy
Jak przyjdą 2 dobre - jedna będzie na sprzedaż

Był: Touran 1T3 1.6 TDI 2011, 1T3 2.0 TDI DSG CUP 2015, jest 1T3 2.0 TDI 140KM DSG HL 2015
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: sob cze 27, 2015 22:41
- Auto:: Turan 2,0 CR 2011
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Winowno
- Podziękował: 2 razy
Re: Problem z EGR w 1.6 CR TDI
Witam wszystkich, chciałem się podpiąć do tematu.
od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Tourana 2,0 CR z 2011 niestety jak do tej pory więcej stoi jak jeździ. Po uporaniu się z jednym problemem(zwarcie do masy czujnika G81) dzisiaj rano wyskoczył drugi
Thursday,02,July,2015,15:51:53:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 03L 906 018 DQ HW: 03L 907 309 R
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H22 7450
Software Coding: 0019001A043400080000
Work Shop Code: WSC 01324 020 00200
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DQ 003003 (VW36)
VCID: 7CFCF6AE00B171FC
2 Faults Found
4891 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [101] - Open Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 171388 km
Date: 2054.14.25
Time: 06:26:47
4892 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [101] - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 171388 km
Date: 2054.14.25
Time: 06:26:46
mam pytanie. Czy mnie tak jak Mola czeka zakup nowego EGR-u czy może w pierwszej kolejności zabrać się za czyszczenie. Jeżeli za czyszczenie to czy można go zdemontować z komory silnika czy tylko od spodu samochodu bo dostęp jest kiepski. Bardzo proszę o radę.
PS.
Musiałem dzisiaj do pracy jechać Aveo 1,2
od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Tourana 2,0 CR z 2011 niestety jak do tej pory więcej stoi jak jeździ. Po uporaniu się z jednym problemem(zwarcie do masy czujnika G81) dzisiaj rano wyskoczył drugi
Thursday,02,July,2015,15:51:53:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 03L 906 018 DQ HW: 03L 907 309 R
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H22 7450
Software Coding: 0019001A043400080000
Work Shop Code: WSC 01324 020 00200
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DQ 003003 (VW36)
VCID: 7CFCF6AE00B171FC
2 Faults Found
4891 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [101] - Open Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 171388 km
Date: 2054.14.25
Time: 06:26:47
4892 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [101] - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 171388 km
Date: 2054.14.25
Time: 06:26:46
mam pytanie. Czy mnie tak jak Mola czeka zakup nowego EGR-u czy może w pierwszej kolejności zabrać się za czyszczenie. Jeżeli za czyszczenie to czy można go zdemontować z komory silnika czy tylko od spodu samochodu bo dostęp jest kiepski. Bardzo proszę o radę.
PS.
Musiałem dzisiaj do pracy jechać Aveo 1,2
