VW Touran historia modelu

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

VW Touran historia modelu

Post autor: cheles »

Touran to samochód który dużo lepiej jeździ niż wygląda. Kogo nie zrazi banalna estetyka przekona się, że to wygodne i funkcjonalne auto.

Volkswagen długo zwlekał z wprowadzeniem do produkcji kompaktowego minivana. Jednobryłowiec o długości 4,39 m został w końcu zaprojektowany w oparciu o płytę podłogową i gamę silnikową Golfa piątej generacji, zyskując wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych. Zapewniono tym samym znakomite własności jezdne i duży wybór zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, ale jednocześnie zmuszono użytkowników do dużej dbałości o techniczną stronę auta.

Takie rozwiązania jak wielowahaczowe zawieszenie tylne, bezpośredni wtrysk benzyny, podwójne doładowanie czy dwusprzęgłowa skrzynia biegów sprawiają, że Tourana nie można serwisować byle jak i gdzie. Zajmujące się nim warsztaty muszą być dobrze wyposażone i mieć fachową wiedzę. Nie ma więc co liczyć na tanią eksploatację. Tym bardziej, że trzeba też spodziewać się rozmaitych awarii, dodatkowo podnoszących koszty.

Za kierownicą

Touran nie jest ideałem pod względem niezawodności. Znacznie lepiej wypada od strony użytkowej. Ma przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, pięcio- lub siedmioosobowy układ przedziału pasażerskiego. Niemiecki minivan może być małą furgonetką, oferując aż 1989 l wolnej przestrzeni gdy rozstawione są tylko dwa fotele pierwszego rzędu. Przy pięciu fotelach wciąż pozostaje wiele miejsca na bagaże (695 l). Dopiero w wersji siedmioosobowej kufer kurczy się do 120 l i trzeba ratować się bagażnikiem dachowym. Touran dobrze prezentuje się również od strony jakościowej, co widać zarówno w wykonaniu nadwozia jak i w wykończeniu wnętrza. Za największą wadę tego modelu trzeba uznać mało interesującą stylizację, która może odstraszać osoby ceniące atrakcyjną estetykę i niebanalne kształty.

Historia modelu


2002 - premiera modelu, nadwozie minivan 5d, silniki benzynowe 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (100 KM), 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (136 KM).

2004 - turbodiesle 1.9 TDI (90 KM) i 2.0 TDI (140 KM).

2006 - silnik benzynowy 1.4 TSI (140 KM), silnik 2.0 EcoFuel (109 KM), turbodiesel 2.0 TDI (170 KM).

2007 - niewielka modernizacja (nowy pas przedni i tylny, zmieniona deska rozdzielcza i kierownica, bogatsze wyposażenie), silnik benzynowy 1.4 TSI (170 KM), wersja Cross.

2008 - turbodiesel 1.9 TDI BlueMotion (105 KM).

2009 - silnik 1.4 TSI EcoFuel (150 KM).

2010 - premiera Tourana drugiej generacji.


Awaryjność

Pierwsza serwisowa akcja przywoławcza odbyła się wiosną 2005 r. i dotyczyła wadliwych śrub pompy wtryskowej i możliwości wycieku paliwa w wersjach wysokoprężnych. Jesienią 2005 r. ogłoszono kolejną akcje serwisową, tym razem ze względu na problemy z zestawem sprzęgło - dwumasowe koło zamachowe w turbodieslach i możliwość pożaru samochodu. Trzecia akcja przywoławcza z końca 2009 r. objęła niektóre egzemplarze Tourana z dwusprzęgłową skrzynią biegów, w których wadliwy czujnik temperatury sprzęgieł prowadził do przerwania procesu przekazywania napędu.

Nadwozie

Karoserię Tourana wykonano w sposób typowy dla koncernu Volkswagena, a więc precyzyjnie i z dużą dbałością o zabezpieczenie antykorozyjne (dwustronne cynkowanie). Dzięki temu miejsca niefachowych napraw powypadkowych można dość łatwo znaleźć, analizując spasowanie elementów i znajdując ślady rdzy.

Podwozie

Użytkownicy Tourana nie narzekają na trwałość podwozia. Ewentualne naprawy też nie są kosztowne, choćby ze względu na rozbieralne sworznie wahaczy przednich. Kłopotliwe jest jedynie wielowahaczowe zawieszenie tylne. W trosce o dobre własności jezdne i trwałość ogumienia trzeba często kontrolować jego zbieżność. Sprawdzając, czy auto nie miało w przeszłości poważnego wypadku warto zajrzeć w okolice przedniej osi, by zdiagnozować ewentualne pęknięcia aluminiowej ramy pomocniczej przedniego zawieszenia. Pomocnicza rama stalowa przy tylnej osi co prawda nie pęka, ale może być wygięta. Najlepsze efekty uzyskuje się kontrolując podwozie Tourana na specjalistycznym stanowisku w centrum diagnostycznym.


Silniki

Benzynowe jednostki napędowe serii FSI oraz TSI są zaawansowane technologicznie i skomplikowane. Mimo wszystko nie są szczególnie awaryjne. Słabym punktem są wtryskiwacze w wersjach FSI. Gorzej prezentują się turbodiesle, w których regularnie odmawiają posłuszeństwa dwumasowe koła zamachowe i przepływomierze powietrza. Odmiany 1.9 TDI, w których trzeba czuwać nad paskiem rozrządu, sprawiają stosunkowo niewielkie problemy do przebiegu rzędu 250-300 tys km. Potem wymagają z reguły wymiany pompowtryskiwaczy. Problem polega jednak na tym, że auta dostępne na rynku wtórnym nader często mają takie właśnie przebiegi. Można zatem spodziewać się kłopotów. Lepiej udać się zatem do warsztatu i zdiagnozować stan układu zasilania. Turbodiesel 2.0 TDI produkowany do 2007 r. wykazuje te same słabości co w innych modelach aut z grupy Volkswagena. Psują się w nim wtryskiwacze, pękają głowice cylindrów, zawodzi napęd pompy oleju. Dwulitrowe TDI wytwarzane w późniejszych latach prezentują się znacznie lepiej.

Instalacja elektryczna

Magistrale prądowe w Touranie często zawodzą. Czasami jest to wynik zawilgocenia, czasami efekt niefachowej naprawy powypadkowej. Gdy szwankuje instalacja może zdarzyć się wszystko. Czasem zupełnie niepotrzebnie włączają się kontrolki na desce rozdzielczej, czasem przestaje działać elektryczne wspomaganie kierownicy. Swój udział w dokuczliwych kaprysach ma również elektronika. Odpowiedzialna jest między innymi za trudny rozruch silników.

Co wybrać?

Każdy z silników benzynowych poza 102-konnym 1.6 dobrze radzi sobie z Touranem. Trzeba jednak pamiętać o zasadzie, że im wyższa moc jednostki napędowej, tym wyższe koszty jej obsługi. Z gamy turbodiesli polecamy 1.9 TDI. Dwulitrowiec zapewnia lepsze osiągi, ale jest kłopotliwy w eksploatacji ze względu na dużą awaryjność. Jeśli ktoś decyduje się mimo wszystko na tę wersję, powinien interesować się egzemplarzami produkowanymi od 2007 r.

VIN

Numer VIN wybito w komorze silnika na przegrodzie czołowej. Znajduje się on również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej (widoczny w lewym dolnym narożniku przedniej szyby) oraz na podłodze bagażnika.


Dekoder numerów VIN samochodów marki Volkswagen:


http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm

Film o VW Touran

źródło: moto.pl

[video]http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=80h ... =endscreen[/video]
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2012 22:35 przez cheles, łącznie zmieniany 1 raz.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

:brawa: znalezli nas... :>
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Na początku nie wiedziałem o co chodzi (myślałem, że to artykuł chelesa :) )

Tu link: http://moto.pl/MotoPL/1,98754,10913443, ... 2010_.html
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

admin pisze:Na początku nie wiedziałem o co chodzi (myślałem, że to artykuł chelesa :) )

Tu link: http://moto.pl/MotoPL/1,98754,10913443, ... 2010_.html
Przeciez napisałem źródło - ponadto skopiowałem całość na zaś u nas nie zginie a moto.pl może usunąć po jakimś czasie.

Panie i Panowie jest okazja do opicia sukcesu
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Spoko :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

admin pisze:Spoko :piwo: :piwo:
Mógbyś dodać wyżej ten tekst dziale Forum Ogólne/Pytania o auta,porady przed zakupem tekst dotyczący historii modelu i podstawowe sprawy.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Chodziło o przyklejenie? Jak tak to właśnie to zrobiłem.
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Touran górą :brawa:
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: tomix »

Ktory fachowiec pisał ten artykuł nr vin wybity w komorze silnika na przegrodzie czołowej chcialbym aby mi pokazal ,2007 --a to wymienił modernizacje haha , zmieniona deska rozdzielcza to tez mocna ciekawość, ręce opadają.
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: turek »

tomix nie wiem,nie znam się ale może być tam ukryty drugi wybijany VIN tak jak jest np.w golfie plusie
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: tomix »

turek pisze:tomix nie wiem,nie znam się ale może być tam ukryty drugi wybijany VIN tak jak jest np.w golfie plusie
Nie ma tam żadnego ukrytego nr , po prostu klepia co popadnie w tych artykułach , ich wiedza jest mierna.
cieslut
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 15, 2017 19:29
Auto:: octavia 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: cieslut »

Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: GASIOR997 »

Uaktualnił by ktoś ten post VW Touran historia modelu.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: jeżu »

GASIOR997 pisze:ktoś
A co sam nie możesz? Zrób coś pożytecznego dla forum niż tego rodzaju post tutaj i jeszcze gdzieś Cię też widziałem... :omatko:
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: VW Touran historia modelu

Post autor: misiek775 »

Image
ODPOWIEDZ