Strona 1 z 1

złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: pt sty 20, 2012 22:16
autor: Gregor
Dzisiaj uporałem się z wymiana licznika wg manula jarrego musiałem tez wymienic moduł pod kierownicą.Wszystko ok oprócz tego ze w momencie kiedy mam kierownicę ustawioną prosto auto jedzie lekko w lewo. niewiem czy coś żle przy adaptacji zrobiłem czy o co chodzi?

: pt sty 20, 2012 23:10
autor: jarry
na moje kaprawe oko to kolega źle osadził kierownicę na wieloklinie, sprawdź zgodność wybitego znacznika na wieloklinie i kierownicy

: pt sty 20, 2012 23:26
autor: jeżu
No zbieżność na pewno się nie zmieniła....

: sob sty 21, 2012 12:21
autor: Gregor
Mistrz Jarry miał racje na dowód zdjęcie

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: czw lis 20, 2014 21:25
autor: przemcio65
Witam, mam pewien problem mianowicie po wymianie przełącznika kierunkowskazów na liczniku zaświeca mi się kontrolka żółta kierownicy wraz z kontrolką esp. Dzieje się tak kiedy zapalam samochód i dopiero po dłuższej jeździe zdarza się że one zgasnął. Po podłączeniu samochodu do komputera pojawia się błąd modułu g85... W moim touranie znajduje się moduł o nr 1K0953549AG, czy mogę wymienić ten moduł na moduł z inną końcówką czy powinien być taki sam?

Re: złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: czw lis 20, 2014 21:55
autor: Miki76
przemcio65 pisze:Witam, mam pewien problem mianowicie po wymianie przełącznika kierunkowskazów na liczniku zaświeca mi się kontrolka żółta kierownicy wraz z kontrolką esp. Dzieje się tak kiedy zapalam samochód i dopiero po dłuższej jeździe zdarza się że one zgasnął. Po podłączeniu samochodu do komputera pojawia się błąd modułu g85... W moim touranie znajduje się moduł o nr 1K0953549AG, czy mogę wymienić ten moduł na moduł z inną końcówką czy powinien być taki sam?
a przeprowadziłeś adaptację po wymianie co do modułu pewnie że możesz zmienić

Re: złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: czw lis 20, 2014 23:19
autor: przemcio65
Adaptacja została przeprowadzona i bez zmian... wiem ze jest kilka rodzai tych modułów i nie wszystkie pasują gdyż zależy od wyposażenia samochodu. Ja mam w swoim touranie kierownice z multifunkcją na której jest już sterowanie komputerem, a także posiadam łopatki do zmiany biegów...

Re: złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: sob lis 22, 2014 12:56
autor: hagio
przemcio65 pisze:Adaptacja została przeprowadzona i bez zmian... wiem ze jest kilka rodzai tych modułów i nie wszystkie pasują gdyż zależy od wyposażenia samochodu. Ja mam w swoim touranie kierownice z multifunkcją na której jest już sterowanie komputerem, a także posiadam łopatki do zmiany biegów...
Obecny Twój moduł to 1K0-953-549-AG
Slip ring Type 2
Software Level SW 0070
Variant- Highline
Steering Angle Sensor- Yes
LIN Version-1.3
musisz szukać takiego ,który ma to co Twój lub lepszego np.CH
Link do strony
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Ps.a sprawdzałeś czy ten czujnik kąta skrętu się nie obluzował?jest wpinany w moduł pod kierownicą link https://www.google.pl/search?newwindow= ... B800%3B600 po co wymieniać moduł kierownicy jak można tylko wymienić ten czujnik kąta skrętu !

Re: złe ustawienie kierownicy po wymianie modułu kierownicy

: pn sty 30, 2017 22:11
autor: Brytol
Zanim założę nowy wątek odgrzeję tego kotleta.

Czy źle skalibrowany czujnik kąta skrętu może być powodem ściągania?

Pacjent - Golf V Variant 2008 1,9 BLS żony
Zakupiony z martwym akumulatorem - jest kilka błędów w postaci "zgubionych" ustawień podstawowy dla 2-3 sterowników - między innymi kąta skrętu G85 - zapalone kontrolki ESP + ciśnienie powietrza w kołach
Dodatkowo auto miało pękniętą jedną sprężynę przednią w momencie zakupu, ale...

Auto zaraz po zakupie jechało prostokierownica była prosto.
Tak przejechałem 780km do domu.

Po kilkudziesięciu kilometrach po Polskich drogach auto zaczyna ściągać w prawo.
Zrobiłem zbieżność - nie pomogło.
Wymieniłem obie przednie spręzyny na nowe + łożyska amortyzatorów z poduszkami. Do tego zamieniłem zimówki tył z przodem.
Auto dalej ściągało w prawo.
Pojechałem na zbieżność (warsztat z mega dobrymi opiniami). Odbieram auto, a mechanik do mnie - "auto jedzie prosto ale kierownica jest krzywo. Jak wyprostuje kierownice (regulując zawieszenie) auto będzie ściągać. Nie wiem co jest grane. Najlepiej jak Pan sobie przestawi kierownice na frezie"
W takim stanie wyjechałem z warsztatu (jedzie prosto, kierownica lekko w prawo). Wtedy zrobiłem Ustawienia Podstawowe czujnika kąta skrętu. Kontrolki zgasły. Auto dalej ściąga w prawo.
Wolałbym nie przestawiać kierownicy na frezie tylko dojść co jest nie tak w zawieszeniu. Puka lekko lewy amortyzator ale auto stoi równo - sprawdzałem odległość od piasty do rantu błotników.
Czy wady kodowania, brak ustawień podstawowych, uszkodzenie czujnika kąta skrętu może mieć wpływ na ściąganie?