Strona 1 z 4
2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"
: śr sty 12, 2011 00:43
autor: inginio
Witam! Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi a właścicieli takowych aut z tymi silnikami nie wystraszę. Sam jeżdze touranem z tym silnikiem i narazie jest oki. Poczytajcie
http://vwszrot.pl/ Jeździłem wcześniej vw z silnikiem 1.9tdi 101km na pompowtryskach.Zrobiłem nim blisko 100 tyś km nie oszczędzając go zbytnio i nic kompletnie nie robiłem przy silniku tzn zero usterek.1.9 są o wiele trwalsze.
: czw sty 13, 2011 22:49
autor: admin
Od siebie dodam, że od roku modelowego 2007 VW wprowadził ulepszenia silników 2.0 TDI i pękające głowice czy napęd pompy oleju na łańcuchu zostały wyeliminowane.
Chociaż koła zębate wprowadzili już wcześniej i były na to akcje serwisowe.
Aktualnie 2.0 TDI są DOSYĂ bezawaryjne (oczywiście odpowiednio użytkowane) i ew. usterki to typowe zużycie elementów (np. dwumasa czy DPF).
Co do pompowtrysków - często padają od średniej jakości polskiego paliwa...
: czw sty 13, 2011 23:43
autor: inginio
Masz racje zapomniałem dodać że późniejsze wersje są zdecydowanie mniej awaryjne. Z moich źródeł wynika iż chyba już niektóre modele od 2006roku już miały przedewszystkim trwalsze głowice. W wolnej chwili to sprawdzę i jeśli mi się uda podam kody silników.
: pn sty 17, 2011 07:35
autor: spacewalker
Moze i mniej awaryjne są silniki za to padają jak muchy pompowtryski piezo Siemensa i autko po prostu staje.
: pn sty 17, 2011 08:50
autor: inginio
A do tego są ciężkie w diagnozie.Często gęsto komp nic nie wyłapuje.Era tak twardych aut jak golf II już nigdy nie wróci niestety...
: pn sty 17, 2011 09:21
autor: spacewalker
Era silnika 110KM AFN i zuzycia paliwa na trasie 4,5l/100km tez nie wróci. A szkoda. Im więcej elektroniki, tym więcej do popsuca się.
: pn sty 17, 2011 18:02
autor: inginio
Miałem kiedyś toledo 98rok jeszcze stary model AFN zrobiony był w germani na 134km bynajmniej mi tak wyszło na hamowni. Te auto na trasie prędkośc do 120km/h spalało 4-4.3litra! Wiem że to niewiarygodne ale tak było!Spokojnie objerzdzałem nim prawie każdą jedną benzynke do 2litrów pojemności.Na drugim biegu bez względu na nwierzchnie tracił trakcje. Sprzedałe go i po nim już niestety niemiałem tak dynamicznego auta (::Ahhhh ostatnio coraz częściej myśle o zakupie dobrego golfa II i zrobieniu swapa ma 1,9tdi AFN.Małe lekkie autko z takim motorkiem nieżle musi latać, do tego dobry wirus,pompa 11 oraz duże IC i może być ciekawie. Niepozorne auto ale za to może fajnie śmigać.
: czw sty 20, 2011 22:54
autor: Turanek
inginio pisze:Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi
Jeżeli chcesz przestrzegać przed 2,0l TDI to sprecyzuj konkretnie o jaki silnik chodzi, najlepiej po kodzie literowym. Są przecież 2,0l TDI 8V i 16V, z modułem wałków i bez, z filtrem cząstek i bez. Podanie linka do silnika w Pasacie może się mieć nijak do Tourana, gdzie np. nie ma silników z modułem wałków wyrównoważających.
Warto o tym pamiętać, bo później różne mity krążą.
: pn lut 28, 2011 13:30
autor: byry007
A co możecie powiedzieć o 2.0TDI 16 V BKD ??
: wt mar 01, 2011 04:03
autor: spacewalker
Mam 3 lata juz BKD 2005 rocznik, kupiony był z 70tys, ma juz 137tys i zadnego problemu. bardzo dynamiczny motorek z DSG, na trasie do 100km/h spalanie potrafi wyjsc ok 5,5l, pow 120km/h 6-7l/ Wszystko zalezy od dynamiki jazdy. Po miescie 7-8l
: wt mar 01, 2011 09:00
autor: byry007
W tym co u mnie jest to webasto nie uruchamia sie i całą zimę był problem z dogrzewaniem silnika do 90 C , pierwsze co zrobić to pewnie jechać na VAG coś powinno powiedziec ?
: wt mar 01, 2011 14:03
autor: spacewalker
Dokładnie tak. Po kilku nie udanych próbach startu webasto się blokuje i mimo ze nie ma potem juz usterek albo się da je usunac piecyk jest zablokowany. By cokolwiek sprawdzic, trzeba odblokowac.
: wt mar 01, 2011 15:56
autor: admin
spacewalker pisze:Moze i mniej awaryjne są silniki za to padają jak muchy pompowtryski piezo Siemensa i autko po prostu staje.
Ja ze 2 tygodnie temu miałem taką imprezę, 2300 za pompowtrysk, wiązkę, wymianę i auto hula
A w sumie to stoi i odpoczywa, a ja się przesiadłem na poczciwe i sprawdzone 1.6 (nie FSI) i mam święty spokój

: czw mar 17, 2011 09:28
autor: emars
macie racje silniki 2,0 TDI to wielki niewypał, musze co 10 000 km dolewać prawie litr drogiego oleju silnikowego

: czw mar 17, 2011 11:05
autor: spacewalker
W takim przypadku to faktycznie masz problem. Ja w swoim nie dolewam ani "setki", pomiedzy wymianami polowe stanu to wszystko co weźmie