Strona 1 z 1

błąd P0420 1.6 mpi

: pt gru 18, 2015 20:56
autor: marbinm
Pomóżcie mi proszę ponieważ od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0420 -wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej pomimo, że miesiąc temu wymieniłem katalizator i pierwszą sondę. Auto dodatkowo dostaje czkawki na wolnych obrotach (wahania obrotów 607 do 670 oraz jak mechanik określił wacha się wartość kąta wyprzedzenia zapłonu). Dzieje się tak zarówno na gazie jak i benzynie. Jakieś pomysły?? Dzięki za pomoc

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: pt gru 18, 2015 22:54
autor: Marq
Kolego a ktora sonda jest pierwsza? Wymieniles sonde przed czy za katalizatorem? Dlaczego wymieniales katalizator,jaka sonde zaontowales oryginal czy jakis zamiennik? Jaki przebieg ma auto?

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: sob gru 19, 2015 00:03
autor: dexter23pl
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził szczelność kolektora dolotowego. często one są nie szczelne na łączeniu dwóch połówek.

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: sob gru 19, 2015 02:06
autor: Marq
Dokladnie jak wyzej,moze lapac falszywe powietrze i obroty beda falowaly a odczyty nieprawidlowe. Kup Samostart i popsikaj wszystkie polaczenia ukladu dolotowego,jezeli w ktoryms miejscu podbije obroty to tam bedzie nieszczelnosc.

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: wt lis 21, 2017 20:46
autor: cool_louis
Hej. Mam nadzieję, że ktoś tu zagląda. ;)
Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0420. Auto ma przebieg 200 tys. km. Wymieniony został katalizator (na zamiennik JMJ) i druga sonda (NGK). Po jakichś 2-3 tys. km błąd znowu się pojawiał. Na druga sondę zastosowano następnie emulator "zwężkę" co miało wykluczyć złe działanie "nowej" sondy. Błąd rzadziej, ale jednak się pojawiał. Emulator zdemontowano. W końcu wymieniono pierwszą sondę (NGK) i niestety po przejechaniu kolejnych 150 km znowu wyrzuciło ten sam błąd.
Dodam, że założone są nowe świece, kable WN, przemyta i zaadaptowana przepustnica, filtr powietrza, filtr paliwa, nowe uszczelki górne i dolne kolektora dolotowego, filtr oleju i olej...
Nie wiem czy to kiepski zamiennik katalizatora, inna usterka... czy to że silnik łyka mi 0,7 l olej na 1000 km. Takie zużycie jest co ciekawe przy codziennej jeździe. Mieszkam na pogórzu, jeżdżąc do pracy mam sporo podjazdów, a ten silnik w aucie, które z pasażerami waży co najmniej 1,5 tony, naprawdę nie ma lekko. Co ciekawe na autostradzie przy prędkościach ok. 130km/h zużywa góra 0,2 l/1000km.

Doradźcie coś bo kasa wydana, mechanicy i elektrycy jakoś nie ogarniają tego a wkur... mnie to ciągle zapalanie się checka na desce.

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: wt lis 21, 2017 21:22
autor: misiek775
Wykresy sond jak wyglądają?
Jest gaz?
Jeżeli ww wykresy się pokrywają albo są bardzo zbliżone to katalizator nie dopala i jest prawdopodobnie przelot.
Warto sprawdzić szczelność wydechy tzn kolektor, złącza elastyczne, uszczelki, spawy.

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: wt lis 21, 2017 23:00
autor: zutjan
Nie tak dawno przerabiałem temat.Kompresja można powiedzieć że w normie, ale apetyt na olej ogromny mimo zastosowania Heawy Duty oil stabilizer firmy Lukas, no i fatalna analiza spalin. Pierścienie zgarniające zapieczone,ale uszczelniacze trzonków zaworowych praktycznie nie spełniały swojej roli i to tędy następowała konsumpcja oleju. Wymiana uszczelniaczy i wszystkich pierścieni oraz sprawdzenie prowadnic /minimalna owalność/ po przejechaniu 4kkm zerowe zużycie oliwy. Analiza spalin jak z nowej jednostki a nawet lepsza. Touran do remontu miał przejechane 270kkm.

Re: błąd P0420 1.6 mpi

: śr lis 22, 2017 01:08
autor: cool_louis
misiek775 pisze:Wykresy sond jak wyglądają?
Jest gaz?
Jeżeli ww wykresy się pokrywają albo są bardzo zbliżone to katalizator nie dopala i jest prawdopodobnie przelot.
Warto sprawdzić szczelność wydechy tzn kolektor, złącza elastyczne, uszczelki, spawy.
Gazu brak. Nieszczelności sprawdzane, ale w sobotę spróbuje sam się temu przyjrzeć. Wykresy też do zrobienia.
zutjan pisze:Nie tak dawno przerabiałem temat.Kompresja można powiedzieć że w normie, ale apetyt na olej ogromny mimo zastosowania Heawy Duty oil stabilizer firmy Lukas, no i fatalna analiza spalin. Pierścienie zgarniające zapieczone,ale uszczelniacze trzonków zaworowych praktycznie nie spełniały swojej roli i to tędy następowała konsumpcja oleju. Wymiana uszczelniaczy i wszystkich pierścieni oraz sprawdzenie prowadnic /minimalna owalność/ po przejechaniu 4kkm zerowe zużycie oliwy. Analiza spalin jak z nowej jednostki a nawet lepsza. Touran do remontu miał przejechane 270kkm.
Do remontu powoli (choć chyba jednak za wolno) ale dojrzewam :? Ile kosztowało zrobienie całości? Czy wcześniej też pojawiał się błąd P0420?