Strona 1 z 3

Dołożenie komputera 1/2 MFA. Dopasowanie modułu kierownicy.

: wt sty 24, 2012 23:40
autor: seba19930
Witam. :)
Mam problem z dopasowaniem licznika i modułu kierownicy do mojego Turka.
Do tej pory nie mam żadnego komputera pokładowego i to trochę mnie denerwuje ...
Z innego tematu na forum dowiedziałem się że żeby założyć w swoim samochodzie komputer muszę zmienić manetkę spryskiwaczy na taka o numerze 1K0 953 519 A.
Kolega z tego forum zaproponował mi licznik o numerze 1T0 920 860 C i zastanawiam się teraz jaki moduł kierownicy będzie do tego zestawu pasował i czy ten licznik będzie odpowiedni do mojego 3 przewodowego czujnika paliwa(doszedłem do tego po numerze VIN).
Ten sam kolega zaproponował mi sprzedaż swojego starego modułu od tego licznika.
Mam zwykła, czwór ramienna kierownice bez żadnych przycisków.
Z góry dziękuje za pomoc :) :piwo:

: wt sty 24, 2012 23:45
autor: jeżu
seba19930 pisze:moduł komfortu
Coś Ci się pomyliło.... Masz na myśli sterownik kierownicy....

: wt sty 24, 2012 23:53
autor: seba19930
jeżu pisze:
seba19930 pisze:moduł komfortu
Coś Ci się pomyliło.... Masz na myśli sterownik kierownicy....
Masz kolego racje, sory :brawa:

: śr sty 25, 2012 00:02
autor: jeżu
Jaki masz nr tego modułu aktualnie w aucie i jaki Ci chce sprzedać? Masz w aucie tempomat?

: śr sty 25, 2012 00:08
autor: seba19930
jeżu pisze:Jaki masz nr tego modułu aktualnie w aucie i jaki Ci chce sprzedać?
I tu właśnie tkwi problem bo właśnie nie wiem jaki u mnie siedzi ... Mogę jakoś po VIN-ie do tego dojść .?
A kolega to jest właśnie w trakcie kupowania multifunkcyjnej kierownicy i też jeszcze u niego jeszcze siedzi ...

: śr sty 25, 2012 00:22
autor: jeżu
Nie....Najlepiej podłączając Vaga i robiąc np,. autosan lub bezpośrednie wejście do sterownika (16) a kolega i tak musi się dowiedzieć czy ten jego tez mu obsłuży MFSW.... Na pewno obsłuży Twój przyszły 1/2 Fis 8)

: śr sty 25, 2012 00:29
autor: seba19930
jeżu pisze:Nie....Najlepiej podłączając Vaga i robiąc np,. autosan lub bezpośrednie wejście do sterownika (16) a kolega i tak musi się dowiedzieć czy ten jego tez mu obsłuży MFSW.... Na pewno obsłuży Twój przyszły 1/2 Fis 8)
Czyli jak kupię od niego zestaw manetkę+moduł+licznik będzie na 100% ok z moim 3 przewodowym czujnikiem paliwa .?
Dobrze rozumiem .?

: śr sty 25, 2012 00:32
autor: jeżu
Jak bym znał nr modułu to bym Ci potwierdził.... Narazie gdybamy.... Nie napisałeś.. Tempomat masz?

: śr sty 25, 2012 00:32
autor: Rauko
Jeszcze musisz gdzieś kupić VCDSa i Vag Commandera, bo bez tego nie zakodujesz licznika i modułu. Ew. mieć dostęp do tych interfejsów podczas prac nad przekładką.

: śr sty 25, 2012 00:40
autor: seba19930
Rauko pisze:Jeszcze musisz gdzieś kupić VCDSa i Vag Commandera, bo bez tego nie zakodujesz licznika i modułu. Ew. mieć dostęp do tych interfejsów podczas prac nad przekładką.
Mam kolegę który się tym zajmuje więc samo zakodowanie nie będzie dużym problemem ...
A dodatkowo kolega jarry bardzo mądrze i dokładnie opisuje co i jak po kolei należy zrobić w swoim manualu ;)
Kolego jeżu nie mam tempomatu i zastanawiam się czy dużo roboty by mi zeszło założenie go bo ten sam kolega co ma ten zestawik miał tempomat i zastanawiam sie czy nie kupić manetki od tempo i nie zaprogramować tego też ;) Ale to już w przyszłości bo na razie zależy mi mocno na samym komputerze ...
Jutro postaram się sprawdzić jaki mam kod modułu ... A jest to możliwe że jest mój odpowiedni .?

: śr sty 25, 2012 00:45
autor: jeżu
Raczej nie bo nie masz tempomatu....i kompa.... także będzie trzeba kupić....Ale dla pewności zapodaj nr tego sterownika. Z dokładka tempomatu to chyba jak z dokładką manetki fis+ kodowanie.....Ja bym to ogarnął za jednym zamachem.

: śr sty 25, 2012 00:51
autor: Cesarz
zaraz mnie jeżu ochrzani ze nie na temat, ale dlaczego skoro juz sie w to bawisz to nie zakładasz całego fis?

: śr sty 25, 2012 00:51
autor: seba19930
jeżu pisze:Raczej nie bo nie masz tempomatu....i kompa.... także będzie trzeba kupić....Ale dla pewności zapodaj nr tego sterownika. Z dokładka tempomatu to chyba jak z dokładką manetki fis+ kodowanie.....Ja bym to ogarnął za jednym zamachem.
Czyli jak bym wymienił obie manetki i ten moduł to miałbym komplet czyli tempomat i komputer i to bez żadnych większych problemów .?

[ Dodano: Sro Sty 25, 2012 00:00 ]
marynarz75 pisze:zaraz mnie jeżu ochrzani ze nie na temat, ale dlaczego skoro juz sie w to bawisz to nie zakładasz całego fis?
Szczerze mówiąc drażni mnie ten pełen FIS :)
Tzn. za dużo czerwonego ;) :P
Ten mały FIS mi wystarczy żeby się w trasie kontrolować :)

: śr sty 25, 2012 08:18
autor: jeżu
Wg mnie tak, no chyba ,że brakuje kabla pomiędzy ECU silnika,a sterownikiem kierownicy. Podobno w Touranach jest standardem i jest. Oczywiście narzędzia, o których Rauko wspomniał..

: śr sty 25, 2012 10:50
autor: Gregor
jestem śiweżo po przeróbce z wersji bez fis na 1/2 i musisz mieć :

moduł pod kierownicę : 1K0 953 549 A lub wyższy ale pasujący do pierścienia typ 1 patrz

http://wiki.ross-tech.com...Module_Versions

jesli w twoim vinie rocznikowo jest 4 to masz 3 przewody od czujnika paliwa i potrzebujesz licznika 1t0 920 860 G lub wyzszy ale nie wyżej niż 862 F manetka obojetnie jaka byle by z obsługa komputera.
vag commander
vag lub vcds

checi i troche czasu a i klucz do śruby mocującej kierownice m12 to wszystko