Strona 1 z 6

[manual] Jak wymienić żarówkę oświetlenia zapalniczki.

: śr sty 25, 2012 22:22
autor: Ciapek
Warto pamiętać, że przepalona żarówka zapalniczki może być również przyczyną nie działającego albo źle działającego

podświetlenia przełącznika świateł, a także światła awaryjnego. Po wymianie żaróweczki wszystko powinno wrócić do

normy.

CO POTRZEBUJEMY?

- Żarówka 12v/1.2W T-5 Całoszklana W2X4.6D (do kupienia w ASO)

Obrazek

- Śrubokręt TORX 20
- Mały śrubokręt płaski
- Pinceta

- czas i cierpliwość :)



1. DEMONTAŻ POPIELNICZKI

Obrazek


To najłatwiejsza część operacji.
- Wyjmujemy zapalarkę z gniazda zapalniczki

- Otwieramy popielniczkę i podważamy 2 osłony śrub oznaczone na rysunku powyżej numerami 1 i 2.
Osłonkę nr 1 zdejmujemy chwytając ją od dołu niczym popielniczkę i ciągniemy do siebie. Bez problemu powinna
wyjść z zaczepu oznajmiając nam to głośnym kliknięciem :).
Osłonkę nr 2 podważamy lekko z dołu cienkim śrubokrętem. U mnie akurat była lekko przyklejona jakimś

klejem/plasteliną.

- Wykręcamy śruby oznaczone na rysunku numerami 3 i 4
Mimo wszystko polecam użycie śrubokrętu typu TORX (gwiazdka). Śruby siedzą dość mocno. Mając płaski śrubokręt

którym wykręciłem wcześniej jedną śrubę nie dałem rady wykręcić drugiej. Przydał się TORX

- Mając odkręcone śruby popielniczki która była nimi przytwierdzona do konsoli środkowej łapiemy od spodu na

zamkniętej "szufladzie" całą popielniczkę i staramy się pociągnąć ją do siebie. Popielniczka jest zamocowana na 2

zatrzaski. Ruszamy lekko na lewo i prawo ciągnąc do siebie. Właściciele aut z DSG nie powinni się również

przejmować lewarkiem skrzyni który jest dość blisko. Jest gorzej, ale nie przeszkadza znacząco w operacji.

- Po odczepieniu popielniczki odłączamy złącze wtykowe zapalniczki naciskając na ząbek na przewodzie. Bardzo łatwo

się wyjmuje.

- Wyciągamy całkowicie popielniczkę w dogodne miejsce naszej następnej łamigłówki ;)


2. WYMIANA ŻARӓWKI

Żarówka jest schowana w czarnej oprawce przymocowanej niczym kokon ;) do obudowy gniazda zapalniczki. Uważajmy bo cały ten element jest delikatny.

1) Najpierw usuwamy zaznaczony niżej element na kształt bramki który ząbkami z obu stron trzyma zapalniczkę.
Odginamy lekko zaczepy haczące o biały plastik podważając element do góry. Ruszamy na boki, aż element oddzieli się od reszty.

Obrazek


2)Używając płaskiego małego śrubokręta podważamy oprawkę w miejscu które pokazuje nam strzałka nr 1 starając się oddzielić oprawkę od obudowy zapalniczki w taki sposób aby oprawka wyskoczyła z płaskich zaczepów które wskazuje strzałka nr 2.
Robimy to delikatnie, z czasem oprawka "wyskoczy" samoczynnie z zatrzasków.


Obrazek


3) Mając oprawkę w ręku zabieramy się za najgorsze. Żarówka jak widać znajduje się w oprawce z okienkiem.
Na zdjęciu niżej zamieściłem otwartą już oprawkę z widokiem z boku.
Do żarówki dostajemy się poprzez otwarcie na pół oprawki w widoczny sposób jak na zdjęciu. Inaczej się nie da-no chyba, że ktoś straci cierpliwość i ją rozerwie ;)

W razie problemów bądź dewastacji ;) ...
Numer tego czarnego plastiku razem z żarówką to 1J0 919 341 A - koszt w ASO 26-27PLN

- Łapiemy palcami za część oznaczoną numerem 1 starając się rozchylić lekko oprawkę do całkowitego otwarcia.
UWAGA! Nie rozchylamy do skutku, ale do momentu w którym oprawka którą poluźniliśmy nie zamknie się sama.
- Oprawka dalej trzyma się na zaczepach po obu stronach z ząbkiem oznaczonym numerem 2 Teraz delikatną metodą prób i błędów ruszając całą oprawką na boki i podważając małym śrubokrętem ząbki staramy się aby puściły z obu stron. Róbcie to delikatnie gdyż plastik w tych miejscach jest bardzo cienki i delikatny


Obrazek

4) Teraz wysuwamy żarówkę z oprawki, która jest włożona na wcisk. Ja posłużyłem się pincetą i papierem kuchennym który pozwolił mi lepiej złapać żarówkę i zapobiegł pęknięciu. Można użyć także irchy-jest bardziej "przylepna".
Jak nie za pierwszym razem to za drugim się uda :). Cierpliwości.


Obrazek



3. FINISZ

Po wymianie żarówki składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wszystko właściwie opiera się teraz na zaciskaniu, wciskaniu elementów w zatrzaski. Nie zapomnijmy o pierwszym elemencie który usunęliśmy z obudowy zapalniczki-tzw. "bramce".

Powodzenia!

Obrazek

: śr sty 25, 2012 22:28
autor: peterb
:brawa: Piękny manual. Piwo leci.

: śr sty 25, 2012 22:35
autor: Eljot
peterb pisze::brawa: Piękny manual. Piwo leci.
:brawa: Piękny manual. Piwo leci.

: śr sty 25, 2012 22:37
autor: QQRYDZA
Brawo ciapek ;)

: śr sty 25, 2012 22:41
autor: Turanek
No i dobry z tego będzie konkurs na zlot ogólnopolski :)

: śr sty 25, 2012 22:56
autor: Cesarz
Brawo Ciapek za manual :!:
Jednak w ASO przesadzaja z cenami ja na stacji ORLENU dalem za tą żaroweczke 1,5pln

: śr sty 25, 2012 23:05
autor: szczupak
A ile cierpliwości zajęło ci pisanie instrukcji :shock:

: czw sty 26, 2012 00:09
autor: Dodi
no Ciapek popisałeś się nam tutaj :piwo:

: czw sty 26, 2012 00:12
autor: Ciapek
szczupak pisze:A ile cierpliwości zajęło ci pisanie instrukcji :shock:
szczerze to ten manual zajął mi znacznie mniej czasu i nie był tak denerwujący jak ta wymiana żarówki ;)
ale teraz mam nadzieje, ze inni zrobia to wiele szybciej :)

dzięki i dzięki Wam za pomoc :)

: czw sty 26, 2012 00:14
autor: LYJO
Eljot pisze:
peterb pisze::brawa: Piękny manual. Piwo leci.
:brawa: Piękny manual. Piwo leci.
:brawa: Piękny manual. Piwo leci.

:hahaha: :hahaha:

: czw sty 26, 2012 00:24
autor: jeżu
I o to chodziło. Piękne dzięki w imieniu wszystkich. Przyda się. :piwo:

: czw sty 26, 2012 00:28
autor: Cesarz
No i tym sposobem Ciapek złamał "monopol" jarrego na manuale :hahaha: :hahaha: :hahaha:

: czw sty 26, 2012 00:32
autor: Rauko
No to może być przydatne :) Browar :)

: czw sty 26, 2012 14:15
autor: rock4
Turanek pisze:No i dobry z tego będzie konkurs na zlot ogólnopolski :)
Turanek, zbyt wiele do stracenia/pomałania, z drugiej strony jakiś dyplom wpadnie na ścianę jeśli się wygra :>
marynarz75 pisze:No i tym sposobem Ciapek złamał "monopol" jarrego na manuale :hahaha: :hahaha: :hahaha:
"monopol" dawno złamany... nieskromnie powiem :)

a dla Ciapka piwko się należy - SUPER
a co do żarówki to mi się udało kupić w zwykłym motoryzacyjnym (dokładnie w drugim do którego poszedłem, pierwszy nie miał) za 2 zł - to takie info dla tych co do ASO najbliżej mają 50 km i więcej :)

: czw sty 26, 2012 14:38
autor: cheles
rock4 pisze:
Turanek pisze:No i dobry z tego będzie konkurs na zlot ogólnopolski :)
Turanek, zbyt wiele do stracenia/pomałania, z drugiej strony jakiś dyplom wpadnie na ścianę jeśli się wygra :>
marynarz75 pisze:No i tym sposobem Ciapek złamał "monopol" jarrego na manuale :hahaha: :hahaha: :hahaha:
"monopol" dawno złamany... nieskromnie powiem :)

a dla Ciapka piwko się należy - SUPER
a co do żarówki to mi się udało kupić w zwykłym motoryzacyjnym (dokładnie w drugim do którego poszedłem, pierwszy nie miał) za 2 zł - to takie info dla tych co do ASO najbliżej mają 50 km i więcej :)
A dla tych co nie mają cierpliwości tudzież zdolności manualnych w ASO można dokupić cały element z żaróweczką i po sprawie :-)