swap silnika 1.9tdi
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lut 19, 2014 21:36
- Auto:: Touran 1T0 AVQ 2003
- Imię:: Lukasz
- Kontakt:
swap silnika 1.9tdi
Pytanie, czy ktoś wymieniał w Touranie silnik na mocniejszy np. ARL?
Mój AVQ wyzionął ducha i myślę czy przy okazji wsadzić coś mocniejszego.
Czy oprócz wsadzenia nowego motoru + ECU, mogą wystąpić dodatkowe komplikacje?
Mój AVQ wyzionął ducha i myślę czy przy okazji wsadzić coś mocniejszego.
Czy oprócz wsadzenia nowego motoru + ECU, mogą wystąpić dodatkowe komplikacje?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
Tak 15 letni arl będzie napewno w stanie idealnym. Sam słupek to nie wszystko. Zresztą tobie tak bezsensowne. Słupek asz arl jest na moce do około 400 koni. Słupek taki od 115 konnej wersji wytrzyma 300 koni. Tu u ciebie to po pierwsze zależnie w jaką moc celujesz to potrzeba osprzętu odpowiedniego czyli pompowtryski big turbo odpowiednie sprzęgło z jednomasa.
Zrobienie pompowtryski takich jak w arl to koszt 1250 zł plus 100 zł oringi. Turbo jakieś wydajniejsze to powiedzmy około 1000 do 2000 zł. Sprzęgło zależnie na jaką moc to 500-1500zl. Tak się to robi. O takich rzeczach jak FMIC itp to nie wspominam.
Zrobienie pompowtryski takich jak w arl to koszt 1250 zł plus 100 zł oringi. Turbo jakieś wydajniejsze to powiedzmy około 1000 do 2000 zł. Sprzęgło zależnie na jaką moc to 500-1500zl. Tak się to robi. O takich rzeczach jak FMIC itp to nie wspominam.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lut 19, 2014 21:36
- Auto:: Touran 1T0 AVQ 2003
- Imię:: Lukasz
- Kontakt:
Re: swap silnika 1.9tdi
Myślę o słupku asz lub arl +gtb2260vk
Sprzęgło mam nowe w kartonie sachsa vr6 + jednomas g60
Zastanawiam się co wyjedzie korzystniej, kupować cały silnik w kpl., czy osobno tzn. słupek, pompki etc.
Sprzęgło mam nowe w kartonie sachsa vr6 + jednomas g60
Zastanawiam się co wyjedzie korzystniej, kupować cały silnik w kpl., czy osobno tzn. słupek, pompki etc.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
Dobrze ze określiłes ze celujesz w moce powyżej 250 koni. Tu ci zestaw sprzeglowy napewno nie wytrzyma to po pierwsze. Pompki z asz arl zdrowe? Gdzie od kogo? Nawet gdyby się trafiły to super zdrowe odnowione to 240 koni max ale realnie to 220 przy lichych to można nawet nie osiągnąć 190 koni. Słupek może być i od ajm i od asz/arl. Silniki asz/arl nie będą wiecznie żyły i na 100% sprawne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lut 19, 2014 21:36
- Auto:: Touran 1T0 AVQ 2003
- Imię:: Lukasz
- Kontakt:
Re: swap silnika 1.9tdi
Z posiadanej wiedzy i kilku projektów vr6 turbo w corrado, ori sprzęgło vr6 wytzymuje ok.280-300KM
i ~ 400nm
Rozumiem że ECU do wymiany z wiązką?
A celuje gdzieś tak w 220KM i ~400NM
i ~ 400nm
Rozumiem że ECU do wymiany z wiązką?
A celuje gdzieś tak w 220KM i ~400NM
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
- Auto:: Touran
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: PO
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
Obijasz kevlarem i wytrzyma 450 + , czemu ecu chcesz zmieniac? Zawsze mozna kupic słupek i zrobic mu kapitalke w czym problem ?loco84 pisze:Z posiadanej wiedzy i kilku projektów vr6 turbo w corrado, ori sprzęgło vr6 wytzymuje ok.280-300KM
i ~ 400nm
Rozumiem że ECU do wymiany z wiązką?
A celuje gdzieś tak w 220KM i ~400NM
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
Tyle ze w dieslu moc 280 koni to już około 600 Nm. Bena to nie diesel. Kevlar nie ma tu nic do gadania a przynajmniej niewiele. Tak naprawdę to nie ten materiał jest tu ważny. To tarcza organiczna a nie kevlarowa. Ważny jest docisk i siła sprężyny. Dajesz dwie sprężyny i przetaczasz żelazo na docisku lub zamach i na seryjnej tarczy g60 utrzymasz 550 Nm albo i nawet nieco więcej. Na 220 koni to zakładaj turbo gtb1756 bo wydoli do 230 koni. Ciężką gtb2260 to sobie odpuść bo potem będziesz płakał ze późno wstaje turbo. Gtb2260 to na ponad 3xx koni jest a nie do 200-220 KM.
Ostatnio zmieniony ndz sie 28, 2016 22:32 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
- Auto:: Touran
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: PO
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
JAk juz sie czepiasz to na g60 zrobisz 240 MM sprzegłowesol pisze:Tyle ze w dieslu moc 280 koni to już około 600 Nm. Bena to nie diesel. Kevlar nie ma tu nic do gadania a przynajmniej niewiele. Tak naprawdę to nie ten materiał jest tu ważny. To tarcza organiczna a nie kevlarowa. Ważny jest docisk i siła sprężyny. Dajesz dwie sprężyny i przetaczasz żelazo na docisku lub zamach i na seryjnej tarczy g60 utrzymasz 550 Nm albo i nawet nieco więcej.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
Ja ci tylko mówię co widziałem. Fiodor przerabia i takie turbiny (ja zresztą tez) i robi pompy hybrydowe itd-generalnie auta do sportu. Jego Ibiza tez miała 270 koni jak ostatnio byłem i chyba coś koło 560 Nm. Przy większym niutonie ponad 600 sprzęgło się usluzgiwalo a było na podwójnej sprezynie wiec nie kumam tych posunięć. Po co turbo tak wydajne i trudne do wysterowania.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
- Auto:: Touran
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: PO
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: swap silnika 1.9tdi
No tak bo to 228 : )wesol pisze:Ja ci tylko mówię co widziałem. Fiodor przerabia i takie turbiny (ja zresztą tez) i robi pompy hybrydowe itd-generalnie auta do sportu. Jego Ibiza tez miała 270 koni jak ostatnio byłem i chyba coś koło 560 Nm. Przy większym niutonie ponad 600 sprzęgło się usluzgiwalo a było na podwójnej sprezynie wiec nie kumam tych posunięć. Po co turbo tak wydajne i trudne do wysterowania.