Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

Witam!

Borykam się z uporczywym problemem.

Podczas parkowania i kręcenia kierownicą stuki/strzały.

Pierwsze co przychodzi do głowy-łożyska skrętne. Wymieniałem je już 2 razy więc temat mi znany. Stuki rok temu nie były bardzo głośne, a co ciekawe na felgach stalowych i kołach zimowych- prawie albo w ogóle niesłyszalne.
Założyłem w tym roku alu na lato i nasiliło się, ale też nie tak jak miałem to kiedyś.

Co jest problemem?
Łożyska ze wszystkim co się wymienia podczas tej operacji mam wymieniane już 2 raz w ciągu miesiąca. I jest ciągle to samo! Po pierwszej wymianie zgłosiłem się do warsztatu i wymieniono mi to za darmo na gwarancji.
Ale jest dalej to samo. Słyszę stuki podczas kręcenia w lewo prawo przy parkowaniu.
Wymieniono i zrobiono:
-wymiana poduszek amortyzatora przód SACHS (komplet 2 strony)
- wymiana łożysk amortyzatora przód SACHS (komplet 2 strony)
- kontrola i regulacja geometrii (komplet)

przy okazji wymieniałem tarcze i klocki z przodu to zabuliłem ok. 1600 zł :| gdzie większą część tej sumy stanowiły te łożyska etc. i dlatego jestem zły :czytaj:

Co może odpowiadać jeszcze za takie stuki charakterystyczne dla łożysk skrętnych?

pozdr
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: turek »

A może magiel by tak sprawdzić ? Ale to raczej tylko w sytuacji kiedy stuk jest w tym samym momencie skrętu (położenia kierownicy ) Sworznie i końcówki sprawdź czy się bezproblemowo obracają
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: marcyb3 »

A sprężyny są całe??? Sprawdził bym jeszcze stworzenie wachaczy czy nie mają luzu i gumy na wachaczu

wystukane z mojego SamsunG J1
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

Sprężyny mam całkiem świeże. Zresztą myślę że mechanik by widział wymieniając łożyska.
Jak miałem kiedyś uszkodzona sprężyne to były strzały nie stuki.
Resztę Waszych uwag zapamiętam i zapytam bo znowu mnie czeka wizyta w serwisie.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: marcyb3 »

Sprawdź jeszcze czy nie ociera drążek stabilizacyjny o nadwozie, ostatnio robiłem w sharanie coś takiego. Okazało się ze drążek się przesunął i obcierala śruba o karoserię

wystukane z mojego SamsunG J1
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: yox »

... a może przyczyna leży z tyłu auta ? Czytając Twojego posta przypomniało mi się, że miałem podobne objawy, tzn kręcąc kierą na postoju dało się słyszeć tak jakby zgrzyty, niezależnie od tego, wymieniłem z przodu wszystko to co Ty oraz z tyłu, amory, odboje, tarcze, klocki oraz sprężyny (jedna pęknięta na samym dole, na pierwszy rzut oka nie widoczne) i problem ustał, szczerze to o nim zapomniałem i nie wiem co pomogło, ale skoro piszesz, że przód zrobiony, to może tył ? ;)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

Jakby to był tył to na zimowych bym nie czuł różnicy. A czuję.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: piotrekfire »

Miałem to samo po wymianie magla- trzaski, zgrzyty. Odeszło jak ręką odjął kiedy popuściłem trochę na śrubach magiel i wszystkie śruby mocujące ławę. Następnie pokręciłem prawo/lewo kilka razy - koła na wprost dokręciłem i jest git.
Pewnie jak wymieniałem magiel coś było nie ustawione centralnie -jakieś naprężenia czy coś- i skręcając trzeszczało jak cholera.
Teraz :oki:
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

@piotrekfire! Mów dalej! To jakiś konkret i nowość.
Sprawa ma się jeszcze tak, że felgi alu i opony letnie stawiają większy opór. Nie dość, że felga cięższa to i opona twardsza. Cięzej to chodzi to i stuka coś.

Czyli polecesz odkręcić magiel i na nowo go przykręcić?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: piotrekfire »

Mi cholernie trzeszczało przy skręcaniu(jazda/parking) bez różnicy. A stało się tak po wymianie magla. Wjechałem na kanał, poluzowałem(nie odkręciłem)wszystkie śruby od ławy i magla, pokręciłem kierą prawo/lewo coby wszystko stanęło na swoim miejscu i dokręciłem no i spoko.
Doszedłem do tego metodą luzowania po kolei śrub i kręceniu kołami, przy poluzowaniu jednej z nich przestało- no i mam cię :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

Hmmm tylko że ja nie wiem czy coś miałem przy maglu majstrowane. Zobaczymy jutro.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: piotrekfire »

Ciapek pisze:Hmmm tylko że ja nie wiem czy coś miałem przy maglu majstrowane. Zobaczymy jutro.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Jak nie przy maglu to może opuszczana była ława.Coś ci tam z przodem robili. Może warto zobaczyć, nie twierdze, że ja mam racje. Ale mi pomogło
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Jeżeli nie łożyska skrętne to co?

Post autor: Ciapek »

Problem rozwiązany polowicznie.
Wymieniono trzeci raz łożyska i poduchy tym razem na org. VW. i nasmarowano magiel.
Stuków jest mniej, ale są!
Rozkładają ręce.
Mam pojeździć poobserwowac.
:|

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

-- 8 lip 2017, o 17:06 --

Wracam do tego tematu dlatego że ciągle się z nim borykam. Mamy lato i przy wysokich temperaturach słychać to ewidentnie, kiedy jest chłodno, mokro i wilgotno słychać to bardzo słabo i o 90% mniej. Może komuś taka podpowiedź da coś do myślenia i coś wytypuje? Pozdrawiam
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ