Strona 1 z 2
Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 19:46
autor: w_goral
witam.
dzisiaj spotkał mnie problem zrzedzacej sprężarki od klimatyzacji. jest prawdopodobnie zatarta, przy pracującym silniku zedzi i dosyć szybko sie nagrzewa, problem prosty do rozwiązania, wymienić na nowa. jednak jestem 600km od domu na delegacji w niemczech i tu zaczynają sie kłopoty. jak wrócić do domu ? planowany zjazd mam w piątek. jest jakiś sposób do "obejścia" sprężarki ? oczywiście mogę kopic 4 akumulatory i jakoś do domu bez paska się docharatam ale nie tedy droga. może udałoby mi się tutaj kupić sprężarkę, z wymiana dałbym sobie rade, tylko jaka ? rodzai do tego modelu jest dosyć sporo, a czas leci. znajdę rodzaj po vinie? jesli tak to czy macie jakis dobry vin decoder ? szukałem tabliczki znamionowej na sprężarce jednak nic nie znalazłem. Ma ktoś jakieś pomysły ? Pomóżcie czas goni... Vw Touran 1.9TDI 2004r z klima manualna
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 20:21
autor: turek
kup pasek do auta bez klimy albo rozkręć sprzęgło to się nie będzie kręcić sprężarka tylko samo kółko
I do powitalni mimo wszytko też wypada napisać

Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 20:34
autor: w_goral
[quote="turek"]kup pasek do auta bez klimy albo rozkręć sprzęgło to się nie będzie kręcić sprężarka tylko samo kółko
Te modele właśnie nie wychodziły w wersji bez klimy. Muszę sprawdzić czy to rozwiązanie ze sprzęgłem zadziała bo nie jestem pewny czy łożyska są w porządku.
A co do przywitania to szukam jak najszybciej odpowiedzi, zrozum człowieka
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 20:59
autor: turek
w_goral pisze:Te modele właśnie nie wychodziły w wersji bez klimy.
Pewny jesteś

ale jak nie to może od golfa,caddy,seata,skody a w ostateczności kupić po prostu krótszy pasek
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 21:51
autor: wesol
Touran to nie golf 4 by byly wersje z klima i bez z dluzszym paskiem i krotkim. Smiem twierdzic ze tu sie nie da zalozyc takiego paska z pominieciem kompresora. Poza tym kompresory tu tez nie maja sprzegielka.
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 22:39
autor: turek
No wiesz co wesol ty nie wiesz, każda sprężarka ma sprzęgiełko a jakie to już inna bajka
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 22:43
autor: yogicc
Wesol i byly Tourany bez klimy i z klima, tak jak Golfy 4
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 22:57
autor: wesol
Sharan pierwszej edycji tez mial wersje z klima i bez. Sprawdz jak byly rozwiazane napedy paskowe. Mimo ze bylo tam po kilka paskow to nie da sie tam ozenic wersji z klima ze nawet wywalajac kompresor sobie zapodasz pasek krotszy i jedziesz dalej.
Sa kompresory wlasnie te nowszej generacji tzw bezsprzeglowe. Dzialanie odbywa sie przez sterwanie zaworem. Os kompresora kreci sie caly czas. Do tego praca elektroniki na ow zawor tez nie bywa zero-jedynkowa.
Owszem w golfie 4 da sie pasek krotki zalozyc tak jak tez robilem w oplach wiele razy.
Turan bez klimy? Myslalem ze to niemozliwe ford focus mual klime w standardzie choc byly wersje limitowane bez to zesmy zrobili zebranie kiedys w Bemo Motors jak taki przyjechal. Co za wersja bez klimy-ktos wie?
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: wt paź 11, 2016 23:33
autor: w_goral
Poszperałem, znalazłem program CarProg2 Który dokładnie wskazał mi która sprężarka jest do tego modelu. Temat do zamknięcia.
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: śr paź 12, 2016 06:34
autor: wesol
Ze wzgledu na ulozenie paska na kolach w turku nawet jakbym chcial to nie moge pominac kola klimatyzacji. Wystarczy zerknac do swojego auta.
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: sob maja 27, 2017 21:41
autor: kristouran
wesol pisze:Sharan pierwszej edycji tez mial wersje z klima i bez. Sprawdz jak byly rozwiazane napedy paskowe. Mimo ze bylo tam po kilka paskow to nie da sie tam ozenic wersji z klima ze nawet wywalajac kompresor sobie zapodasz pasek krotszy i jedziesz dalej.
Sa kompresory wlasnie te nowszej generacji tzw bezsprzeglowe. Dzialanie odbywa sie przez sterwanie zaworem. Os kompresora kreci sie caly czas. Do tego praca elektroniki na ow zawor tez nie bywa zero-jedynkowa.
Owszem w golfie 4 da sie pasek krotki zalozyc tak jak tez robilem w oplach wiele razy.
Turan bez klimy? Myslalem ze to niemozliwe ford focus mual klime w standardzie choc byly wersje limitowane bez to zesmy zrobili zebranie kiedys w Bemo Motors jak taki przyjechal. Co za wersja bez klimy-ktos wie?
Szukam informacji nt. naprawy kompresora właśnie tego bezsprzęgłowego. W moim aucie mam model DELPHI 5N0 820 803E . Już od dłuższego wydaje różne dziwne dźwięki (szura, szumi,obciera) Miejsce koła pasowego jest pokryte rdzą . Czy warto naprawiać?
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: sob maja 27, 2017 22:09
autor: turek
Może łożysko kółka pasowego się kończy, rozkręć sprzęgło (co go podobno nie ma ale rozkręć

) zdejmiesz kółko i zobaczysz w jakim stanie jest łożysko
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: sob maja 27, 2017 23:20
autor: dexter23pl
wesol pisze:Ze wzgledu na ulozenie paska na kolach w turku nawet jakbym chcial to nie moge pominac kola klimatyzacji. Wystarczy zerknac do swojego auta.
gofer nie miał klimy i teraz ma . problem jest w kole sprężarki. że zasłania miejsce w wersji bez klimy na prowadzenie paska.
albo rozkręcić sprzęgło zrywalne sprężarki albo wymontować sprężarkę i zamontować krótszy pasek.
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: ndz maja 28, 2017 06:35
autor: Marq
W przypadku silnika 1.6 l MPI mozna ominac sprezarke zkladajac pasek 900mm, 930mm tez sie nadąje.Dlugosc paska oryginalnego 1045mm. Warto zapasowy wozic ze soba bo nigdy nie wiadomo kiedy lozysko sie posypie a wymiana to 5 minut. Auta bez klimy (choc pewnie nie wszystkie) szly na Anglie.
Re: Zatarta Sprezarka klimy
: ndz maja 28, 2017 07:56
autor: wesol
https://sprzedajemy.pl/sprezarka-klimatyzacji-kompresor-5n0-1k0-vw-skoda-seat-audi-lodz-6bea9f-nr541626
Jesli mamy kompresot jak tu w powyzszym linku to widac ewidentnie ze jest kabelek dlugosci okolo 4 cm z zaworem sterujacym wydajnoscia kompresora. W takim przypadku nie ma mowy o jakims sprzegielku i lozysku na nim w kole pasowym. Nie ma tam bowiem cewki ktora przyciaga tarczke i zalacza naped na wal kompresora. Takie rozwiazanie jest aktualnie stosowane u wielu producentow. Sprzegielkowe bylo stosowane wczesniej.
Jeszcze dopowiem bo moze ktos bedzie sie zastanawial co tam w tym kole pasowym jest. Ano jest tam tzw sztywne sprzeglo tzw zrywalne. Czyli w razie zatarcia sie kompresora lub jakiejs awarii ktora zblokowala by wal to ma sie tam taki plastik zerwac i wtedy nie bedzie juz kompresor napedzany.