Witam,
Zerkając na tytuł tematu chyba się wstrzeliłem w czasie ze swoim zapytaniem.
Noszę się z zamiarem zakupu VW Tourana z silnikiem 2,0 czyli wersja ECOFUEL (109KM). Z tego co wyczytałem to samochód ten opuszczał fabrykę z fabryczną instalacją CNG. By nie mieć takiego problemu jak autor tematu – słaba dostępność stacji z CNG – od razu pomyślałem o tym czy da się przerobić instalację CNG na LPG.
Widziałem oferty na allegro z instalacją na LPG więc zadzwoniłem do osoby sprzedający taki egzemplarz, odpytać jak to się stało, że ma LPG skoro w tym aucie jest fabryczne CNG.
Gość powiedział, że ma znajomy warsztat, który zmienia mu instalację i w miejsce butli CNG wstawia butle LPG i coś tam jeszcze zmienia w instalacji.
Mam nieco więcej pytań odnośnie tego auta więc będę wdzięczny za Wasza pomoc i udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak wygląda sprawa ze zbiornikami paliwa i gazu w tym aucie? Słyszałem, że zbiornik z paliwem jest w tym modelu dużo mniejszy (kilkanaście litrów) bo jest zbiornik gazu. Jakiej pojemności zbiornik gazu jest w tych modelach?
2. Tak jak kolega pytam czy taka zmiana na LPG nie wpłynie jakoś negatywnie na żywotność tego silnika?
3. Czy coś z instalacji CNG można wykorzystać czy trzeba wymienić zupełnie instalacje na nową LPG?
4. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu, czy ma jakieś wady itp.
5. To pytanie już z ciekawości: Jak to jest, że w nowszych modelach z silnikiem 1,4TSI (150KM) również montują instalacje CNG. … z tego co ja wiem to do silników z bezpośrednim wtryskiem nie ma sensu montowania instalacji bo silniki te wymagają tymczasowego zasilania paliwem PB co średnio się opłaca bo auto musi ok 50% czasu być zasilane benzyną. Czy rzeczywiście tez tak jest w tych nowszych Touranach z silnikiem 1,4 TSI 150KM?
Z góry dziękuję za pomoc i doradztwo.
-- Śr lis 23, 2016 21:04 --
... przykra cisza ...
Chyba coś niezbyt wiele dowiem się o tym autku ...
W międzyczasie doczytałem jakiś inny temat, gdzie ktoś wspomina o możliwości o możliwości przerobienia na LPG ale trzeba poszukać kogoś kto specjalizuje się w takich rzeczach, bo wówczas możliwie nie poniszczy auta przy demontażu instalacji CNG, zainstaluje LPG możliwie bezinwazyjnie w miejsce CNG, wykorzystując bez większych cięć i wierceń chociażby miejsca po zbiornikach CNG.
Zastanawiające jest to, że podobno po demontażu instalacji CNG auto odchudza się o około 300kg !!

... więc ciekawe czy auto się jakoś dziwnie nie dźwignie i co z zachowaniem auta jak taki ubytek masy mu się zafunduje ...