Strona 1 z 1

Elektrozawór do paliwa

: wt sty 03, 2017 01:43
autor: Gerardos
witam
panowie , czy ktoś z was może ma odcięcie paliwa dodatkowym elektrozaworem na przewodzie zasilającym ?
Jaki elektrozawór byście polecili ?

Re: Elektrozawór do paliwa

: wt sty 03, 2017 17:19
autor: poldiver
Kiedyś montowałem takie elektrozawory. Jednak zanim w układzie paliwowym zabrakło paliwa, można było odjechać kilka kilometrów. Osobiście VW Caddy, w którym miałem zwykłe 1.9 SDI na autostradzie we Włoszech zrobiłem ponad 20km i auto nie stanęło. Zawór był zamontowany przy zbiorniku paliwa.
Później zmieniłem zasadę montażu i w układ paliwowy zacząłem wstawiać trójnik. Na trzecim wyjściu z trójnika zakładałem elektrozawór, którego koniec był wolny i nigdzie nie podłączony.
Zasilanie elektrozaworu podłączałem tak, aby w trybie prawidłowego uruchomienia silnika, elektrozawór był zamknięty.
W przypadku kradzieży elektrozawór się otwierał i przez wolną końcówkę wprowadzał powietrze do układu paliwowego. Samochód praktycznie od razu stawał. Nawet w przypadku montażu zaworu w okolicach zbiornika.
Uznałem że zapowietrzenie układu jest mniejszym złem niż utrata samochodu.

Re: Elektrozawór do paliwa

: wt sty 03, 2017 21:42
autor: Gerardos
poldiver fajny pomysł z tym zapowietrzaniem , tylko czy w benzynie też zda egzamin ?

Re: Elektrozawór do paliwa

: śr sty 04, 2017 11:30
autor: poldiver
No widzisz, nie zwróciłem uwagi na Twoje auto. Generalnie w benzynie odradzam użycie elektrozaworu. Padnie pompa paliwa w zbiorniku. Wystarczy, jak odetniesz zasilanie pompy paliwa. Dobrze ułóż przewody i je zamaskuj w oryginalnej wiązce. Odcięcie zrób jak najbliżej zbiornika i będzie git.

Re: Elektrozawór do paliwa

: czw sty 26, 2017 14:18
autor: grotof
W "benzynie" jak najbardziej taki zawór się sprawdza ( u mnie już kilka lat). Można w ustawieniach dodatkowo wyłączyć przekaźnik pompy, aby nie było tego krótkotrwałego włączenia pompy po otwarciu drzwi kierowcy.
Odcięcia zasilania pompy paliwa nie polecam. Komputer w określonych interwałach czasowych wykonuje autodiagnostykę. Jeżeli w trakcie postoju stwierdzi brak prawidłowości zasilania w module pompy paliwowej po rozruchu silnika nie poda napięcia i nie odjedziesz (też przećwiczone na własnym przykładzie).