Prośba o wsparcie!
Dwa miesiące temu wyskoczyła mi na Fis usterka start-stop,zapaliły sie dwie żółte kontrolki, migająca od świec żarowych i silnika.
Po podpięciu kompa, na VCDS wyrzuciło błąd 10938 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wyjściu chłodnicy (G83) - na dołączonym zdjęciu.
Czujnik wymieniłem przy okazji również G62, ale niestety błąd dalej nie daje się skasować.
Odpinanie czujnika G83 nie powoduje żadnej dodatkowej reakcji, więc podejrzewam uszkodzenie wiązki. Czy może ktoś może mi udostępnić schemat elektryczny, gdzie ten czujnik jest podpięty, aby sprawdzić czy nie ma gdzieś przerwy na przewodach (może jakiś gryzoń coś na broił - raz bardzo się zdziwiłem ja pod pokrywą znalazłem na akumulatorze dużą kość - szok).
A może Koledzy mają inne sugestie dotyczące mojego przypadku.
Jeszcze kilka szczegółów dotyczących mojego Touranka:
1.6TDI 105KM BlueMotion silnik CAYC z 2012r. z automatem 7bieg.
Co wcześniej się działo:
ponieważ chciałem wyłączyć system start-stop znajomy elektryk zrobił modyfikację temperatury zgodnie z opisem:
"Wejdź w CAN gateway , adres 19 , potem long adaptation , kanał 13 , zmień wartość temperatury z -50 na +50 ,
U mnie było 002000 jako -50 wstaw D02000 co reprezentuje +54 kliknij test i potem save. Start stop sie nie włączy już."
Nie jestem jakimś znawcą stąd skorzystałem z pomocy elektryka. Z tą modyfikacją przez pół roku nic się nie działo, modyfikację cofnąłem samodzielnie, ale nic się nie zmieniło.
Prośba o wsparcie, podpowiedzi oraz schemat elektryczny z czujnikiem G83.
Czujnik temperatury G83 silnik CAYC
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Czujnik temperatury G83 silnik CAYC
wiązka idzie bezpośrednio chyba od czujnika do podszybia.
Na podszybiu masz przejście przewodów za mechanizmem wycieraczek.
Można się dobrać do tego też od wnętrza auta lecz ciężki dostęp.
Tak samo jak dołożenie kabelka do tempomatu.
Tylko że wiązka od czujnika temp jest w tej drugiej wtyczce. przeważnie żółty i brązowy przewód.
Druga cześć przewodów z wtyczki idzie potem bezpośrednio do ecu silnika co jest na podszybiu.
Na podszybiu masz przejście przewodów za mechanizmem wycieraczek.
Można się dobrać do tego też od wnętrza auta lecz ciężki dostęp.
Tak samo jak dołożenie kabelka do tempomatu.
Tylko że wiązka od czujnika temp jest w tej drugiej wtyczce. przeważnie żółty i brązowy przewód.
Druga cześć przewodów z wtyczki idzie potem bezpośrednio do ecu silnika co jest na podszybiu.
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: pn sie 26, 2013 21:06
- Auto:: 1T3, 1.6BMT, CAYC, 2012
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czujnik temperatury G83 silnik CAYC
Przydałby się schemat elektryczny. Może jednak ktoś udostępni.
Ja ze swojej strony zrobię zdjęcia, gdzie umieszczone są czujniku to może się komuś przyda, żeby nie musiał odkrywać Ameryki.
Ja ze swojej strony zrobię zdjęcia, gdzie umieszczone są czujniku to może się komuś przyda, żeby nie musiał odkrywać Ameryki.
Był 1T1 1.9TDI BKC jest 1T3 1.6TDI BMT DSG
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: pn sie 26, 2013 21:06
- Auto:: 1T3, 1.6BMT, CAYC, 2012
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czujnik temperatury G83 silnik CAYC
Mobilek dziękuję za schemat. A przy okazji może możecie kogoś polecić z okolic W-wy, kto pomógłby mi ogarnąć temat elektryczny z tym moim czujnikiem. Przydałoby się trochę doświadczenia.
Był 1T1 1.9TDI BKC jest 1T3 1.6TDI BMT DSG