Efekt końcowy a tutaj z prowadnicami z Audi A3 - 8P0887233 Części:
- 1K0881545 - mocowanie ISOFIX - 1 sztuka - Nowe w ASO ~220zł
- N10622701 - Blachowkręty do mocowania ISOFIX - 2 sztuki (wymiar 6,3x16mm) - Nowe w ASO ~1,30zł/sztuka
- Nity zrywalne, ja dałem 5x6mm, ale może być 5x8mm
- N90536901 - Nit rozprężny, mocuje plastikowe boczki fotela, nie jest konieczny, ale warto mieć na zapas
- 8P0887233 - prowadzenie do isofix - nowe w ASO ~5zł
- Wiertarka+wiertło do rozwiercenia nitów
- Nitownica
- Klucz trzpieniowy SPLINE M8, M10
- Torx T20, T25, T30
- Szczypce uniwersalne płaskie
- Nożyk do tapet/skalpel

Inny manual, z którym warto się zapoznać - TUTAJ
Etapy pracy:
- Odsunąć fotel maksymalnie do przodu
- Odkręcić śruby mocujące szyny fotela od postawy, odkręcić śrubkę od wewnętrznej osłony zewnętrznej szyny (Osłonę, zdejmiemy później, tam są schowane złączki od fotela)
- Przesunąć fotel maksymalnie do tyłu
- Odkręcić śruby mocujące szyny fotela do podstawy
- Położyć oparcie fotela
- Podnieść i przesunąć lekko fotel do tyłu. Fotel "wpadnie" na miejsce na nogi pasażera z tyłu i będzie leżał pod skosem, co daje dobry dostęp do przewodów.
- Zdjąć osłonę szyny, której śrubkę orkęciliśmy wcześniej. Trzeba złapać delikatnie za krawędź i pociągnąć w kierunku tylnej kanapy (niecały 1cm), a później w kierunku tunelu środkowego. Odpiąć wtyczki, które widać po zdjęciu osłony. Odpiąć mocowanie do środkowego stelaża.
- Wyjąć fotel. Ja wyjmowałem złożony przez przedni otwór drzwiowy.
- Odkręcić mocowanie pasów. Chodzi o to, żeby zyskać trochę luzu dla wyciągnięcia plastiku osłaniającego. Zdemontować plastikowy nit. Wciskamy do środka plastikowy bolec. Jak masz szczęście to albo go wyjmiesz szczypcami albo znajdziesz jeśli wypadnie.
- Zdemontować osłonę po lewej stronie fotela
- Odkręcić jedną śrubę mocującą zewnętrzną osłonę (z przodu fotela). Dostęp długim Torxem przez dziurki w szynie foteli. Zdemontować plastikowy nit. Odchylić osłonę.
- Zdjąć tył/dół tapicerki z mocowań.
Przerwa, doszliśmy do etapu kombinowania i szukania najlepszego sposobu na montaż

Teraz są dwa rozwiązania... rozwiercić nity, założyć wygodnie isofix, przykręcić i przynitować, podciąć gąbkę. Drugie rozwiązanie to próba założenia isofixa bez roznitowywania... Pewnie przy pomocy krwi i dużej ilości zaklęć jest to do zrobienia.
Efekt mojej pracy, czyli rozwiercenia, założenia isofix (trzeba przyłożyć i wcisnąć mocno ręką albo puknąć gumowym młotkiem jest taki Na zdjęciu blacha/stelaż nie jest jeszcze przynitowana. Rozmyślałem, czy wycinać gąbkę pod uszy isofix czy nie. Ostatecznie wyciąłem mniej więcej zgodnie z tym jak idą uszy gąbkę. Gdybym jej nie wyciął to tapicerka jeszcze bardziej by wyglądała jak baleron. Pewnie plastikowe mocowania/zaślepki, które chcę dokupić by to zakryły, ale tak wg mnie jest bardziej praktycznie.
W linku który zamieściłem autor rozcina tapicerkę fotela, ja rozciąłem ten materiałowy fragment za skórą. różnica jest taka, że widać prawie cały uszy ISOFIXa, ale jeśli bym chciał wymienić fragment materiału (gdyby się pruło), to mam taką możliwość. I właściwie jest to jedyna rzecz, z której nie jestem zadowolony ;/ chyba będę myślał o czymś jak oczko tapicerskie albo przelotka do pasów, żeby to wizualnie poprawić. Kolejne etapy to składanie w odwrotnej kolejności.
Zdjęć mało, także jeśli ktoś jakieś zrobi, to chętnie uzupełnię. Chętnie też uzupełnię pierwszy post o uwagi co do zakresu prac,