[Manual] Wymiana termostatu DSG
: pt kwie 07, 2017 10:06
Witajcie koledzy! jest to mój pierwszy manual, także proszę o wyrozumiałość:)
Jeżeli Wasz Touran długo się nagrzewa i podczas delikatnej jazdy lub postoju temperatura na zegarach potrafi spadać to najprawdopodobniej termostat jest do wymiany.
W Touranach ze skrzynią DSG są ich dwa, jeden główny, odpowiedzialny za otwieranie dużego obiegu cieczy chłodzącej i ten drugi przy wymienniku ciepła od DSG o numerze 1KO121113A (koszt w ASO około 150PLN) Sama wymiana nie jest trudna i przy użyciu podstawowych narzędzi powinna zająć nie więcej niż 30-45min.
Narzędzia:
1. Szczypce do opasek
2. Imbus 5
3. Śrubokręt płaski
A więc od początku:
1.Najpierw zdejmujemy nakładkę plastikową przed filtrem powietrza i rurę prowadzącą do filtra 2. Następnie odpinamy wtyczkę od przepływomierza i rurkę od podciśnienia oraz ściągamy opaskę i rozłączamy rurę z obudową filtra powietrza. 3. Następnie odkręcamy jedną śrubę imbusem 5 na której trzyma się obudowa filtra powietrza i wyciągamy go. Oprócz tej jednej śruby obudowa trzyma się na dwóch gumowych wciskach.
Zastajemy taki oto widok 4. Ściągamy opaski od strony wymiennika ciepła i od strony zasilania, ja zatkałem szmatką, płynu ubyło naprawdę mało i nie było potrzeby dolewania po operacji 5. Oto nasz winowajca 6. Wymieniamy termostat uwzględniając kierunek przepływu cieczy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności Po wymianie temperatura trzyma się cały czas na 90 i nie opada przy delikatnej jeździe i na postoju.
Mam nadzieję, że komuś przyda się ten manual, sama wymiana jest bardzo prosta i nie powinna nikomu sprawić trudności.
Jeżeli Wasz Touran długo się nagrzewa i podczas delikatnej jazdy lub postoju temperatura na zegarach potrafi spadać to najprawdopodobniej termostat jest do wymiany.
W Touranach ze skrzynią DSG są ich dwa, jeden główny, odpowiedzialny za otwieranie dużego obiegu cieczy chłodzącej i ten drugi przy wymienniku ciepła od DSG o numerze 1KO121113A (koszt w ASO około 150PLN) Sama wymiana nie jest trudna i przy użyciu podstawowych narzędzi powinna zająć nie więcej niż 30-45min.
Narzędzia:
1. Szczypce do opasek
2. Imbus 5
3. Śrubokręt płaski
A więc od początku:
1.Najpierw zdejmujemy nakładkę plastikową przed filtrem powietrza i rurę prowadzącą do filtra 2. Następnie odpinamy wtyczkę od przepływomierza i rurkę od podciśnienia oraz ściągamy opaskę i rozłączamy rurę z obudową filtra powietrza. 3. Następnie odkręcamy jedną śrubę imbusem 5 na której trzyma się obudowa filtra powietrza i wyciągamy go. Oprócz tej jednej śruby obudowa trzyma się na dwóch gumowych wciskach.
Zastajemy taki oto widok 4. Ściągamy opaski od strony wymiennika ciepła i od strony zasilania, ja zatkałem szmatką, płynu ubyło naprawdę mało i nie było potrzeby dolewania po operacji 5. Oto nasz winowajca 6. Wymieniamy termostat uwzględniając kierunek przepływu cieczy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności Po wymianie temperatura trzyma się cały czas na 90 i nie opada przy delikatnej jeździe i na postoju.
Mam nadzieję, że komuś przyda się ten manual, sama wymiana jest bardzo prosta i nie powinna nikomu sprawić trudności.