m0nter pisze:P.S. Jak się sprawdza stan rozrządu?
Doprecyzuj proszę pytanie - czy chodzi o nowe części, czy o kontrolę stanu rozrządu po przebiegu np. pierwszych 10tys km?
Jaca wcześniej pisał
JacaTouran pisze:zawsze wszystkie części z zestawu dokładnie sprawdzam i jak coś jest nie halo to wymieniam
Za eksperta się nigdy nie uważałem, ale podpowiem tak:
przed montażem - oglądasz sobie dokładnie wszystkie rolki,pompę, napinacz-brak zadziorków, wad fabrycznych krzywych odlewów,wszelkich możliwych powodów do powstawania mikrouszkodzeń paska, czy żadne z nich nie "chuczy, nie gwiżdże" przy pokręceniu, muszą obracać się płynnie bez chrobotania, itp (fajnie to słychać na starej rolce prowadzącej pasek);
pasek- brak sparceń gumy, czy to wzdłużnych, czy poprzecznych; brak rozwarstwień, brak szczępień; brak uszkodzeń zębów klinowych (fajnie byłoby znać datę produkcji)
itp.
Podobnie postępujesz po przebiegu jakiegoś dystansu ( pompy nie sprawdzisz, ale rolkę prowadzącą da radę po lekuśkim odchyleniu paska -nic na siłę

). Dodatkowo skontrolować możesz wskazanie naciągu na napinaczu-powinno być w zakresie.
Jeśli chodzi o
m0nter pisze:a z następnym odpaleniem szlag trafi rozrząd...
na to nie ma reguły-zerwać może zawsze, złośliwość rzeczy martwych, lub PECH
Jeśli zamontujesz w warsztacie,lub ASO to masz rachunek i podstawę reklamowania i próby dochodzenia roszczeń finansowych.
Bez potwierdzenia montażu w "wyspecjalizowanym" warsztacie nikłe szanse na cokolwiek - nieumiejętny montaż i producent mówi Ci
