Jak dbać o swojego Tourana? - lopatologicznie dla kobiety

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Jak dbać o swojego Tourana? - lopatologicznie dla kobiety

Post autor: Iza_30 »

Chłopcy!

Mam do Was prośbę. Proszę wytłumaczcie mi jak krowie na miedzy jak dbać o swoje auto. Mam na myśli wszystko ;). Ostatnio to nawet go na myjni ręcznej nie domyłam :( ale też mi chodzi o technikę jazdy, dbanie o wnętrze (mam na mysli nie tylko karoserie ale take to co jest pod maską)

i proszę nie śmiejcie się ze mnie, to jest mój pierwszy samochod
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Jeżeli chodzi o wnętrze i karoserię, to wejdż sobie do użytkownika Muti, tam wszystko przeczytasz, jakie środki do mycia, czyszczenia i jak to robić.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

Iza to pytanie zadaje sobie wielu z nas ;) co i jak zrobić żeby było jeszcze lepiej ;)
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

QQRYDZA pisze:Iza to pytanie zadaje sobie wielu z nas ;) co i jak zrobić żeby było jeszcze lepiej ;)
Ale można przecież koleżance podpowiedzieć.

1. Karoseria i środek - muti jest najlepiej oblatany, widać to po efektach jego pracy. Ale na myjce poświęcić na dokładne umycie auta, wytarcie uszczelki w drzwiach itp.
Nie polecam automatycznych myjni.
2. Przynajmniej raz w tygodniu zajrzeć pod maskę sprawdzić płyny, olej, kontrolować ewentualne wycieki - najlepiej sprawdzisz po nocy jak odjedziesz czy nie ma plam.
3. Coroczny przegląd obowiązkowy - serwis czy dobry mechanik od Ciebie zależy.
4. Po myciu kontrola blach czy nie ma ognisk rdzy.
5. Paliwo - wybrać własne stacje benzynowe.
5. Technika jazdy - cóź Touran nie jest wyścigówką, ale jak w miarę sensownie będziesz się nim poruszać - bez gazowania i gwałtownych przyśpieszeń - nie powinno być problemu. Mój kolega zawsze się dziwi, że jeżdżę na trochę wyższych obrotach ale uważam, że po Warszawie muszę mieć trochę mocy by nie mieć jakiejś skuchy.

Nie zamierzałem się z Ciebie śmiać - nie jestem ekspertem czy nawet specjalistą, ale wiem gdzie pytać i szukać.
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 11:56 przez cheles, łącznie zmieniany 1 raz.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
borge
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
Auto:: Nissan X-Trail
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: borge »

oprocz wszystkich ktore byly wymienione wczesniej jak zmiana oleju, filtrow,
regularny serwis i inych zdroworozsadkowych ; ) pilnuje aby:

- zanim temperatura silnika nie osiagnie 90'C, nie przekraczac 2 000 RPM

- po osiagnieciu wlasciwej temp. silnika operuje pedalem
przyspieszenia i biegami w ten sposob aby silnik osiagal wysokie
obroty i 'przeganiam' auto aby lopatkom turbiny dac szanse
zmiany kata pracy co ma zapobiegac ich zapieczeniu
oczywiscie trudno o taki styl jazdy permanentnie w warunkach ruchu
miejskiego ale krotkotrwale na odcinkach wielopasmowych
w sumie nie chodzi aby dlugotrwale ale aby od czasu do czasu te lopatki
ruszyly pod innym katem

- kiedy zatrzymuje auto i mam zamiar wylaczyc silnik, pilnuje aby wystudzic
turbine (ze szczegolnym zwroceniem na to uwagi w trakcie 'trasy')

- kiedy uzywam klimatyzacji, ostatnie kilkaset metrow przed garazem
wylaczam klime i wlaczam wyzsze obroty nadmuchu, osusza mi to kanaly
wentylacyjne, nie zostawia w nich wilgoci ktora jest rozsadnikiem
plesni

- po skonczonej jezdzie zima splukiwalem z auta bloto z sola myjka
wysokocisnieniowa a dzieki zabezpieczeniu nadwozia pozna jesienia
woskiem, brud fajnie splywal
rowniez zima po skonczonej jezdzie czyscilem dywaniki zeby nie
zalegala na nich woda z roztopionego sniegu naniesiona butami

pozdrawiam
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

cheles rozumiem, że przez coroczny przegląd masz na myśli wymiana oleju, filtra, oleju, powietrza, pyłkowego; do tego dochodzi co dwa lata płyn hamulcowy; co 60 tys km olej i filtr w DSG; co 90 tys km filtr paliwa; co 120 tys km pasek rozrządu (plus ew rolka, pompa wody); co 200-240 tys km raczej obowiązko pompa wody

ważne jest aby auto raz na tydzień PORZĄDNIE przegonić tak jak borge napisał - temp silnika 90stopni - skrzynia na S lub na manula jak masz wyczucie i tak pod 4 tys obrotów trzeba troche (15 - 20 minut s przerwami) silnik popiłować na 3-4-5 biegu (głównie 3-4 bo na 5 to już moze być słabo jak na niebieskich trafisz jesli chodzi o prędkość :P ) - no chyba,ze na tygodniu w czasie jazdy masz okazję. ważne aby to takiej jeździe zanim wyłączysz silnik popracował sobie na jałobym minutke dwie lub pod koiec jazdy już spokojnie oborty 2 tys max.

polceam Iza kupno i lekture książki Sam naprawiam - jesli to Twoje pierwsze auto to warto poczytac sobie cos takiego. masz tam opisane co i jak wszystko robić

przy każdym większym tankowaniu (raz dwa razy na miesiąc) sparwdzić ciśnienie w oponach
Ostatnio zmieniony czw kwie 26, 2012 23:36 przez anko1973, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

anko1973 pisze:co 90 tys km filtr paliwa;
bardzo ambitnie, ja jednak bym zalecał wymiane filtra paliwa co 15 tys. km
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

anko1973 pisze:rolka, pompa wody); co 200-240 tys km raczej obowiązko pompa wody
To koniecznie tez przy wymianie paska rozrządu... dodatkowo pasek osprzętu też...240tys to już zdecydowanie za dużo dla rolek i pompy....
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

polceam Iza kupno i lekture książki Sam naprawiam - jesli to Twoje pierwsze auto to warto poczytac sobie cos takiego. masz tam opisane co i jak wszystko robić

Mam skan jak potrzebujesz to podeślij na PW e-mail do Ci podeślę lub link do ściągnięcia pliku.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Witam.
Sugeruję natychmiastowe usuwanie ptasich odchodów z powierzchni nadwozia. Niestety lakiery w Touranie po lifcie są miernej jakości jeżeli chodzi o odporność na wspomniane prezenty od matki natury. Kupa po 1 dniu zalegania na masce pozostawiła ślad na lakierze bezbarwnym (zewnętrznym) - widać plamę w słońcu (ciekawe co za ptak mi to zrobił i co wcześniej spożył). Focus'y MK1 miały lepsze lakiery, ekskrementy 3 dni zalegały i nic. A teraz.....eh. :cry:

Pozdrawiam.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Piotr1979 pisze:Witam.
Sugeruję natychmiastowe usuwanie ptasich odchodów z powierzchni nadwozia. Niestety lakiery w Touranie po lifcie są miernej jakości jeżeli chodzi o odporność na wspomniane prezenty od matki natury. Kupa po 1 dniu zalegania na masce pozostawiła ślad na lakierze bezbarwnym (zewnętrznym) - widać plamę w słońcu (ciekawe co za ptak i spożył). Focus'y MK1 miały lepsze lakiery, kupa i 3 dni zalegała i nic. A teraz.....eh. :cry:

Pozdrawiam.
Taki OT

Wiem coś na ten temat po ostatnim porządnym myciu wyjechałem z myjki ręcznej (sam myłem) wyjmuję ręcznik do osuszenia karoserii, osuszam/wycieram skończyłem zapalam papierosa by ocenić efekt swojej pracy i .... niespodzianka z nieba w sam środek na dach. Jakby kuźwa czekał żebym skończył.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
ODPOWIEDZ