Touran 5T1 1.8 TSI
: pn maja 08, 2017 14:03
Witam serdecznie, na weekendzie majowym odebrałem swojego Tourana, zamówiony pod koniec stycznia. W skrócie:
- 1.8 TSI + DSG,
- 7 miejsc,
- kolor Indium Gray,
- pakiet Business,
- Top LED,
- Keyless + Easy Open (tylna klapa "z kopa",
- 220v,
- pakiet zimowy,
- pakiet lusterka,
- fotele przednie ErgoActive,
- dodatkowe airbagi z tyłu,
- siatka oddzielająca przestrzeń bagażnika od 2 rzędu siedzeń,
- Android Auto,
- kamera cofania + czujniki p/t,
- wynegocjowane dodatkowa gwarancja Safe + 2 lata, pakiet przeglądów na 4 lata.
Auto wybraliśmy po jazdach próbnych Citroenem Grand Picasso, Kia Carens, BMW Grand Tourer, Opel Zafira, Ford S- MAX, Toyota Corolla Verso. Auto będzie użytkowane przez żonę na krótkich dystansach więc wybraliśmy PB (poprzednik, żonowóz, Passat b5FL AWX zmodzony na 175 KM, 390 nm).
Po 3 dniach użytkowania:
- duet 1.8 TSI + DSG= szybka zmiana przełożeń, trochę leniwo w trybie normalnym, moc rozwijana w bardzo szerokim zakresie obrotów mimo "kastrującej skrzyni"- tego brakowało mi w testowanym 1,4 TSI, po jeździe próbnej Passatem z 1.8 wiedziałem już że chcę taki silnik (w gratisie ładny dźwięk w trybie sportowym), o dziwo auto wydaje się dynamiczniejsze od Tourana 2.0 TDI 150 KM i mojego zmodzonego Passata, o spalaniu jeszcze za wcześnie mówić,
- nadwozie+ wnętrze= świetne rozplanowanie, wysoka kabina, duża możliwość aranżacji przestrzeni, trochę przeszkadza szeroki słupek środkowy z zagłówkiem pasażera regulowanym poziomo, duży bagażnik, świetne fotele (Passat żony ma katastrofalnie krótkie siedziska foteli), rewelacyjne wykończenie- tylko BMW Grand Tourer miało ładniej wykonane detale w stylu ozdobne przeszycia itp, świetne wyciszenie
- oświetlenie=Top Led= rewelacja, z premedytacją nie wziąłem świateł dynamicznych z "wycinaniem" świateł długich drogowych na sylwetce innych aut : jeżdzę często nowym BMW X5 i przy gęsto ustawionych reklamach przy drodze często byłem oślepiany,
- multimedia= Android Auto, tutaj najbardziej się obawiałem czy to dobry wybór zamiast tradycyjnej navi, nic bardziej błędnego- dobrze pracuje z Google Maps, komendy Google jak najbardziej działają, muzyka ze Spotify czy Tune Radio, szkoda tylko że nie można dokupić Dynaudio- dźwięk jest tylko poprawny, bez głębi,
- zawieszenie= wysoka opona (215/55/17)= komfort, auto jest stabilne na winklach o ile pamiętamy że to autobus a nie Grand Tourismo...
Zdjęcia po zjechaniu z lory:
https://zapodaj.net/027d10453c2fd.jpg.html
https://zapodaj.net/1f1161c1df2f0.jpg.html
Więcej wrażeń po lepszym zapoznaniu się z autem
- 1.8 TSI + DSG,
- 7 miejsc,
- kolor Indium Gray,
- pakiet Business,
- Top LED,
- Keyless + Easy Open (tylna klapa "z kopa",
- 220v,
- pakiet zimowy,
- pakiet lusterka,
- fotele przednie ErgoActive,
- dodatkowe airbagi z tyłu,
- siatka oddzielająca przestrzeń bagażnika od 2 rzędu siedzeń,
- Android Auto,
- kamera cofania + czujniki p/t,
- wynegocjowane dodatkowa gwarancja Safe + 2 lata, pakiet przeglądów na 4 lata.
Auto wybraliśmy po jazdach próbnych Citroenem Grand Picasso, Kia Carens, BMW Grand Tourer, Opel Zafira, Ford S- MAX, Toyota Corolla Verso. Auto będzie użytkowane przez żonę na krótkich dystansach więc wybraliśmy PB (poprzednik, żonowóz, Passat b5FL AWX zmodzony na 175 KM, 390 nm).
Po 3 dniach użytkowania:
- duet 1.8 TSI + DSG= szybka zmiana przełożeń, trochę leniwo w trybie normalnym, moc rozwijana w bardzo szerokim zakresie obrotów mimo "kastrującej skrzyni"- tego brakowało mi w testowanym 1,4 TSI, po jeździe próbnej Passatem z 1.8 wiedziałem już że chcę taki silnik (w gratisie ładny dźwięk w trybie sportowym), o dziwo auto wydaje się dynamiczniejsze od Tourana 2.0 TDI 150 KM i mojego zmodzonego Passata, o spalaniu jeszcze za wcześnie mówić,
- nadwozie+ wnętrze= świetne rozplanowanie, wysoka kabina, duża możliwość aranżacji przestrzeni, trochę przeszkadza szeroki słupek środkowy z zagłówkiem pasażera regulowanym poziomo, duży bagażnik, świetne fotele (Passat żony ma katastrofalnie krótkie siedziska foteli), rewelacyjne wykończenie- tylko BMW Grand Tourer miało ładniej wykonane detale w stylu ozdobne przeszycia itp, świetne wyciszenie
- oświetlenie=Top Led= rewelacja, z premedytacją nie wziąłem świateł dynamicznych z "wycinaniem" świateł długich drogowych na sylwetce innych aut : jeżdzę często nowym BMW X5 i przy gęsto ustawionych reklamach przy drodze często byłem oślepiany,
- multimedia= Android Auto, tutaj najbardziej się obawiałem czy to dobry wybór zamiast tradycyjnej navi, nic bardziej błędnego- dobrze pracuje z Google Maps, komendy Google jak najbardziej działają, muzyka ze Spotify czy Tune Radio, szkoda tylko że nie można dokupić Dynaudio- dźwięk jest tylko poprawny, bez głębi,
- zawieszenie= wysoka opona (215/55/17)= komfort, auto jest stabilne na winklach o ile pamiętamy że to autobus a nie Grand Tourismo...
Zdjęcia po zjechaniu z lory:
https://zapodaj.net/027d10453c2fd.jpg.html
https://zapodaj.net/1f1161c1df2f0.jpg.html
Więcej wrażeń po lepszym zapoznaniu się z autem
