Witam,
Pół roku temu w moim Touranie zatarła się panewka na wale i niestety silnik poszedł do kapitalnego remontu (na szczescie blok silnika pozostal nieuszkodzony dlatego był możliwy remont). Wymienione zostały:
- korbowód i wał
- prowadnica zaworu
- uszczelniacze zaworów
- uszczelnienia pompowtrysków
- simering wału tył
- simering wału przód
- śruby głowicy
- panewki głowne
- panewki korbowodowe
- pierścienie
- uszczelka pompy paliwa
Auto po remoncie chodziło super, paliło na dotyk, nie kopciło. Po ok. miesiącu rano (było to w zimie ale to nie ma jak sie okazalo pozniej znaczenia) auto odpalilo i momentalnie zgaslo, po czym byl problem zeby go odpalic - dopiero po kilkukrotnym kreceniu silnik zaczął łapać i odpalił i potem odrazu chodził super.
I tutaj zaczyna sie mój problem. Od prawie pół roku z tym walcze i nikt nie potrafi tego zdiagnozować. Co zostało zrobione:
- wymieniony filtr paliwa
- sprawdzone przewody paliwowe - założony zaworek zwrotny przed filtrem paliwa
- 3 wtryski zregenerowane (nie miały najgorszych korekcji ale uznaliśmy że zrobimy) - tutaj o dziwo auto przez 2 tygodnie paliło zawsze na dotyk, ale po tym czasie problem wrócił.
Problem polega na tym, że jak auto postoi dłużej niż 5h to jest problem z jego odpaleniem. Jak zdążę to przy odpalaniu dodam delikatnie gazu i odpali poszarpujac a potem chodzi caly dzien idealnie, az do czasu kolejnego dłuższego postoju. Do tego ostatnio pojawiły się delikatne drgania na jałowym biegu jak auto złapie temp 90 stopni - ale to moze być objaw wybitych poduszek pod silnikiem albo padającej dwumasy - więc tego bym nie łączył z problemem z odpalaniem (chyba?).
Przeszukałem całe forum i jest mnóstwo podobnych tematów ale czegoś takiego jak u mnie nie znalazłem, dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
Co ciekawe, kilka dni temu znalazłem sposób na bezproblemowe odpalenie po postoju - mianowicie jak wrócę z trasy to gasze normalnie auto. Potem odczekuję 2-3h aż silnik przestygnie i wtedy tylko go odpalam i odrazu gasze i wtedy moze stac i 10h i odpala bez najmniejszego problemu..... o co tutaj chodzi?
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem, albo mógłby polecić kogoś komu chciałoby się z tym pobawić z Krakowa lub okolic bo zwykłe zakłady mechaniczne nie mają czasu żeby to porządnie zdiagnozować i niestety co chwilę pcham się w kosztowne naprawy (np regeneracja pompek) które pomagają tylko na chwilę albo wogóle nie pomagają.
Dodam tylko ze po podpięciu pod komputer nie ma żadnych błędów....
z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki.
pozdrawiam,
dawidos
Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
Kolego wydaje mi się, że słabo szukałeś. Zacznij od wymiany uszczelniaczy przy wtryskach.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob sie 22, 2015 23:27
- Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2009
- Imię:: dawidos
- Lokalizacja: Brzeźnica
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
witam,
Uszczelniacze pompowtrysków zostały wymienione podczas remontu silnika, a potem drugi raz po regeneracji 3 pompek. Tak jak pisałem regeneracja i wymiana uszczelniaczy pomogla na ok. 2 tygodnie - potem problem wrócił.
pozdrawiam
-- Śr lip 12, 2017 08:17 --
A czy myślicie że pompa paliwa ta w baku mogłaby dawać takie objawy? Nie rozumiem dlaczego jak silnik ostygnie wieczorem i go odpale i nie jeżdżę nim
to rano pali bez problemu. Pompę w baku słyszę jak się włącza ale nie zawsze jest taki sam dźwięk. Mechanik twierdzi że ona się może przywieszac (wygląda że jest jeszcze oryginalna a auto ma przejechane 200 000 km) ale wolałbym mieć pewność przed kolejną dokładka kasy do auta.... jest jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie tej pompy?
Uszczelniacze pompowtrysków zostały wymienione podczas remontu silnika, a potem drugi raz po regeneracji 3 pompek. Tak jak pisałem regeneracja i wymiana uszczelniaczy pomogla na ok. 2 tygodnie - potem problem wrócił.
pozdrawiam
-- Śr lip 12, 2017 08:17 --
A czy myślicie że pompa paliwa ta w baku mogłaby dawać takie objawy? Nie rozumiem dlaczego jak silnik ostygnie wieczorem i go odpale i nie jeżdżę nim
to rano pali bez problemu. Pompę w baku słyszę jak się włącza ale nie zawsze jest taki sam dźwięk. Mechanik twierdzi że ona się może przywieszac (wygląda że jest jeszcze oryginalna a auto ma przejechane 200 000 km) ale wolałbym mieć pewność przed kolejną dokładka kasy do auta.... jest jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie tej pompy?
- Łuki 82
- Przeglądacz
- Posty: 137
- Rejestracja: wt lis 22, 2016 12:15
- Auto:: 1,9 TDI AVQ Trendline 03
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 47 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
Mam ten sam problem tylko dzieje się to raz na dwa miesiące nie zależnie od tego jak długo stoi, może stać 12h i nie odpalić a czasem odpali po pięciu dniach postoju, nie ma reguły, rozmawiałem z jednym gościem który też miał taki problem i mówił że wymienił pompę Vacum i mu to pomogło, jak zacznie mi się to dziać częściej to zastanowię się nad wymianą owej pompki.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
Do sprawdzenia (nie do wymiany) pompa Vacum, a później do sprawdzenia gniazda pompowtryskiwaczy (chociaż to to bolączka silników AVQ).
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob sie 22, 2015 23:27
- Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2009
- Imię:: dawidos
- Lokalizacja: Brzeźnica
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
Gniazda były sprawdzane i są ok. Co do pompy to mialoby na nia jakis logiczny wplyw to ze jak odpale wieczorem i zgasze to wtedy rano odpali a jak tego nie zrobię to rano jest problem? (Kwestia cisnienia jak tylko odpale po ostygnięciu I nie jeżdżę autem tylko gasze?) Da się ja w jakiś prosty sposób sprawdzić czy potrzebny jakiś specjalistyczny przyrząd? Dzięki za wskazówki.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob sie 22, 2015 23:27
- Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2009
- Imię:: dawidos
- Lokalizacja: Brzeźnica
Re: Dziwny problem z odpalaniem - proszę o pomoc
Dzięki, organizuje właśnie wakuometr i będziemy sprawdzać :-) Dam znać jakie będą wyniki pomiaru.
ps. dzisiaj rano odpaliłem auto (z problemami, musiałem dodać lekko gazu) i zostawiłem go pod domem. Po całym dniu stania (ponad 10h) przed chwilą odpalił na dotyk. Jakaś magia :-)
ps 2. chyba dwumasa będzię się powoli kończyć bo jak go przytrzymam na lekkim gazie między 800 a 900 obrotów to słychać stuki plus jak wcisnę sprzęgło do połowy i puszczam to też podobnie hałasuje, narazie to jedyne objawy, no może jeszcze te drgania na jałowym po rozgrzaniu się :-)
ale dwumasa chyba nie robiła by takich problemów z odpalaniem po postoju?
pozdrawiam
ps. dzisiaj rano odpaliłem auto (z problemami, musiałem dodać lekko gazu) i zostawiłem go pod domem. Po całym dniu stania (ponad 10h) przed chwilą odpalił na dotyk. Jakaś magia :-)
ps 2. chyba dwumasa będzię się powoli kończyć bo jak go przytrzymam na lekkim gazie między 800 a 900 obrotów to słychać stuki plus jak wcisnę sprzęgło do połowy i puszczam to też podobnie hałasuje, narazie to jedyne objawy, no może jeszcze te drgania na jałowym po rozgrzaniu się :-)
ale dwumasa chyba nie robiła by takich problemów z odpalaniem po postoju?
pozdrawiam