Strona 1 z 2

Włączanie sie wentylatorów w czsie jazdy?

: pn kwie 23, 2012 14:54
autor: Pawelec81
Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje ale kiedy stanę na światłach znowu wentylatory idą na całość.do tego zapala się ESP i jest wyłączony.Kasuję błędy ale po kilku krotnym rozruchu jest to samo!!Czy jest to sprzęgło alternatora?

Re: Włączanie sie wentylatorów w czsie jazdy?

: wt kwie 24, 2012 13:29
autor: JacaTouran
Pawelec81 pisze:Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje ale kiedy stanę na światłach znowu wentylatory idą na całość.do tego zapala się ESP i jest wyłączony.Kasuję błędy ale po kilku krotnym rozruchu jest to samo!!Czy jest to sprzęgło alternatora?

A błędy jakie były???

: wt kwie 24, 2012 20:32
autor: Turanek
Pawelec81 pisze:Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje
Wygląda na czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Warto zobaczyć co pokazuje na zegarach i w blokach pomiarowych sterownika silnika. Trzeba sprawdzić obydwa wskazania, bo w zasadzie są to dwa niezależne termistory.

Co do zapalającego się ESP, to już trochę dziwny objaw. Może te dwie rzeczy łączy problem z masą :roll:
Sprawdzałeś stan naładowania akumulatora?

: pt maja 18, 2012 09:03
autor: Pawelec81
przepraszam za brak odpowiedzi ale już jestem.jeżeli chodzi czujnik był wymieniany.a masa kable wyglądają na zdrowe.ile powinno mieć ako i jakim prądem ładuje alternator?

: sob cze 30, 2012 00:14
autor: jeffik
Witam!

Gdzie się znajduje ten czujnik temperatury cieczy. Dziś u mnie pojawił się problem z podwyższonymi obrotami i wiatrakami działającymi na full. Jutro podepnę się z kompem i zobaczę.

Pozdrawiam!

: sob cze 30, 2012 21:43
autor: Tomas
jeffik pisze:Witam!

Gdzie się znajduje ten czujnik temperatury cieczy. Dziś u mnie pojawił się problem z podwyższonymi obrotami i wiatrakami działającymi na full. Jutro podepnę się z kompem i zobaczę.

Pozdrawiam!
Sprawdź akumulator, podwyższone obroty to efekt słabej baterii, mi po wymianie aku, problem znikł.

: sob cze 30, 2012 22:03
autor: jeffik
Witam!

Z aku to wiem że taki problem występuje. Już kiedyś ten problem przerabiałem. Dziś podłączyłem się pod kompa i wywaliło błąd związany z pamięcią. Wykasowałem i jak narazie jest ok.

Pozdrawiam!

: sob cze 30, 2012 22:38
autor: cheles
jeffik

Czujnik temperatury cieczy poz. 20. O to chodziło ?

: wt lip 10, 2012 22:02
autor: jeffik
Witam!

Dzięki cheles za informację. Dobrze wiedzieć gdzie jest zainstalowany ten czujnik. Na razie go nie dotykam bo jak już pisałem po wykasowaniu błędów jest ok.
:piwo: poleciało.

Pozdrawiam!

: wt lip 10, 2012 22:09
autor: cheles
jeffik,
Na przyszłość dla innych zostanie. Oby nie był nikomu potrzebny. Szerokości

: wt paź 08, 2013 20:24
autor: pawell407
witam
mam ten sam problem z obrotami i załączającymi się wentylatorami. Niestety nie mam możliwości podpięcia pod kompa i wykasowania błędów. więc pytanie brzmi: czy jest możliwość naprawy tego poprzez wymianę któregoś czujnika? jeśli tak to którego?

: wt paź 08, 2013 20:31
autor: cheles
pawell407,

Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.

: śr paź 09, 2013 20:16
autor: pawell407
cheles pisze:pawell407,

Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.
Problem polega na tym ze teraz mieszkam w norwegii i nie mam kontaktu z kimś kto mógłby mi w tym pomóc. Dlatego pytałem czy można to naprawic poprzez wymianę któregoś z czujników. Ale w końcu musze sobie sprawić własny interfejs i będzie z głowy, tylko że zbieram się z tym już prawie rok i się zebrać nie mogę. ;)

: czw paź 10, 2013 13:04
autor: cheles
pawell407 pisze:
cheles pisze:pawell407,

Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.
Problem polega na tym ze teraz mieszkam w norwegii i nie mam kontaktu z kimś kto mógłby mi w tym pomóc. Dlatego pytałem czy można to naprawic poprzez wymianę któregoś z czujników. Ale w końcu musze sobie sprawić własny interfejs i będzie z głowy, tylko że zbieram się z tym już prawie rok i się zebrać nie mogę. ;)
A Norwegia ;) to czemu w podpisie masz mazowieckie. :idea: Możesz wymienić na początek czujnik cieczy ale tak jak pisałem może to być to może być coś innego bez sprawdzenia to ciężko dokładnie podpowiedzieć.

: czw paź 17, 2013 19:26
autor: pawell407
czy za załączanie się wentylatorów odpowiedzialny jest czujnik jak na rysunku wyżej nr 20? chciałem go u siebie sprawdzić odpinając go i zmostkować przewody w wtyczce. i co mnie troche zdziwiło to wentylatory włączały się gdy wtyczka była rozłączona i wyłączały sie po ponownym podłączeniu,( test na włączonym zapłonie oczywiście) no ale widocznie tak to działa spodziewałem się, że bedzie odwrotnie ;) Jest jakaś możliwość przetestowania tego czujnika czy "ma tendencje do świrowania"? kupiłem już drugi na wszelki wypadek i chyba go zmienie dla świętego spokoju, ale dobrze by się było jakoś upewnić bo puki co vag'a jeszcze nie posiadam ;)