Strona 1 z 2
Włączanie sie wentylatorów w czsie jazdy?
: pn kwie 23, 2012 14:54
autor: Pawelec81
Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje ale kiedy stanę na światłach znowu wentylatory idą na całość.do tego zapala się ESP i jest wyłączony.Kasuję błędy ale po kilku krotnym rozruchu jest to samo!!Czy jest to sprzęgło alternatora?
Re: Włączanie sie wentylatorów w czsie jazdy?
: wt kwie 24, 2012 13:29
autor: JacaTouran
Pawelec81 pisze:Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje ale kiedy stanę na światłach znowu wentylatory idą na całość.do tego zapala się ESP i jest wyłączony.Kasuję błędy ale po kilku krotnym rozruchu jest to samo!!Czy jest to sprzęgło alternatora?
A błędy jakie były???
: wt kwie 24, 2012 20:32
autor: Turanek
Pawelec81 pisze:Witam mam problem z wentylatorami tzn czasami zaraz po rozruchu załączają się wentylatory i obroty silnika idą na 1000obr/min kiedy ruszę sytuacja ustaje
Wygląda na czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Warto zobaczyć co pokazuje na zegarach i w blokach pomiarowych sterownika silnika. Trzeba sprawdzić obydwa wskazania, bo w zasadzie są to dwa niezależne termistory.
Co do zapalającego się ESP, to już trochę dziwny objaw. Może te dwie rzeczy łączy problem z masą
Sprawdzałeś stan naładowania akumulatora?
: pt maja 18, 2012 09:03
autor: Pawelec81
przepraszam za brak odpowiedzi ale już jestem.jeżeli chodzi czujnik był wymieniany.a masa kable wyglądają na zdrowe.ile powinno mieć ako i jakim prądem ładuje alternator?
: sob cze 30, 2012 00:14
autor: jeffik
Witam!
Gdzie się znajduje ten czujnik temperatury cieczy. Dziś u mnie pojawił się problem z podwyższonymi obrotami i wiatrakami działającymi na full. Jutro podepnę się z kompem i zobaczę.
Pozdrawiam!
: sob cze 30, 2012 21:43
autor: Tomas
jeffik pisze:Witam!
Gdzie się znajduje ten czujnik temperatury cieczy. Dziś u mnie pojawił się problem z podwyższonymi obrotami i wiatrakami działającymi na full. Jutro podepnę się z kompem i zobaczę.
Pozdrawiam!
Sprawdź akumulator, podwyższone obroty to efekt słabej baterii, mi po wymianie aku, problem znikł.
: sob cze 30, 2012 22:03
autor: jeffik
Witam!
Z aku to wiem że taki problem występuje. Już kiedyś ten problem przerabiałem. Dziś podłączyłem się pod kompa i wywaliło błąd związany z pamięcią. Wykasowałem i jak narazie jest ok.
Pozdrawiam!
: sob cze 30, 2012 22:38
autor: cheles
jeffik
Czujnik temperatury cieczy poz. 20. O to chodziło ?
: wt lip 10, 2012 22:02
autor: jeffik
Witam!
Dzięki
cheles za informację. Dobrze wiedzieć gdzie jest zainstalowany ten czujnik. Na razie go nie dotykam bo jak już pisałem po wykasowaniu błędów jest ok.

poleciało.
Pozdrawiam!
: wt lip 10, 2012 22:09
autor: cheles
jeffik,
Na przyszłość dla innych zostanie. Oby nie był nikomu potrzebny. Szerokości
: wt paź 08, 2013 20:24
autor: pawell407
witam
mam ten sam problem z obrotami i załączającymi się wentylatorami. Niestety nie mam możliwości podpięcia pod kompa i wykasowania błędów. więc pytanie brzmi: czy jest możliwość naprawy tego poprzez wymianę któregoś czujnika? jeśli tak to którego?
: wt paź 08, 2013 20:31
autor: cheles
pawell407,
Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.
: śr paź 09, 2013 20:16
autor: pawell407
cheles pisze:pawell407,
Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.
Problem polega na tym ze teraz mieszkam w norwegii i nie mam kontaktu z kimś kto mógłby mi w tym pomóc. Dlatego pytałem czy można to naprawic poprzez wymianę któregoś z czujników. Ale w końcu musze sobie sprawić własny interfejs i będzie z głowy, tylko że zbieram się z tym już prawie rok i się zebrać nie mogę.

: czw paź 10, 2013 13:04
autor: cheles
pawell407 pisze:cheles pisze:pawell407,
Na początek dogadaj się z którymś kolegów z grupy mazowieckiej o przeskanowanie autka, by sprawdzić błędy, żeby dokładnie zidentyfikować problem, a poźniej wymienić dokładnie. Kilku kolegów też bez skanowania wymieniało i tylko narazili się na dodatkowe koszty.
Problem polega na tym ze teraz mieszkam w norwegii i nie mam kontaktu z kimś kto mógłby mi w tym pomóc. Dlatego pytałem czy można to naprawic poprzez wymianę któregoś z czujników. Ale w końcu musze sobie sprawić własny interfejs i będzie z głowy, tylko że zbieram się z tym już prawie rok i się zebrać nie mogę.

A Norwegia

to czemu w podpisie masz mazowieckie.

Możesz wymienić na początek czujnik cieczy ale tak jak pisałem może to być to może być coś innego bez sprawdzenia to ciężko dokładnie podpowiedzieć.
: czw paź 17, 2013 19:26
autor: pawell407
czy za załączanie się wentylatorów odpowiedzialny jest czujnik jak na rysunku wyżej nr 20? chciałem go u siebie sprawdzić odpinając go i zmostkować przewody w wtyczce. i co mnie troche zdziwiło to wentylatory włączały się gdy wtyczka była rozłączona i wyłączały sie po ponownym podłączeniu,( test na włączonym zapłonie oczywiście) no ale widocznie tak to działa spodziewałem się, że bedzie odwrotnie

Jest jakaś możliwość przetestowania tego czujnika czy "ma tendencje do świrowania"? kupiłem już drugi na wszelki wypadek i chyba go zmienie dla świętego spokoju, ale dobrze by się było jakoś upewnić bo puki co vag'a jeszcze nie posiadam
