2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Witam,
Dopadła mnie dzisiaj mała awaria którą przedstawię poniżej:
- Po przejechaniu z punktu A do punktu B (~3km) zostawiłem samochód na parkingu na 10minut.
- Po powrocie przekręcam kluczyk a silnik robi pół obrotu i nie odpala.
- Podczas trzymania kluczyka dłużej na zapłonie silnik nie kręci a ślizga się tylko (chyba) rozrusznik.
- Zostawiając kluczyk w stacyjce w pozycji ON po minucie zaczyna migać kontrolka świec żarowych i wyskakuje komunikat "engine fault workshop".
- Po 30 minutach i kilkunastu próbach kręcenia silnik odpala ale na zegarach zostaje żółta kontrolka silnika.
Po dojechaniu do domu zrobiłem scan VCDS:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.clb
Part No SW: 03G 906 021 MJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 2,0L EDC G000AG 2115
Revision: --H08--- Serial number: VWX7Z0H23NE0UD
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E539471240F386991-8026
1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:39:22
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Duty Cycle: 4.4 %
Duty Cycle: 99.0 %
Temperature: 56.7°C
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 701 E HW: 1T0 959 701 E
Component: Tuer-SG 006 1201
Coding: 0000181
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C
2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31
Po skasowaniu błędów auto wróciło do życia.
przepustnica się zacięła ? ... co Wy na to?
Dopadła mnie dzisiaj mała awaria którą przedstawię poniżej:
- Po przejechaniu z punktu A do punktu B (~3km) zostawiłem samochód na parkingu na 10minut.
- Po powrocie przekręcam kluczyk a silnik robi pół obrotu i nie odpala.
- Podczas trzymania kluczyka dłużej na zapłonie silnik nie kręci a ślizga się tylko (chyba) rozrusznik.
- Zostawiając kluczyk w stacyjce w pozycji ON po minucie zaczyna migać kontrolka świec żarowych i wyskakuje komunikat "engine fault workshop".
- Po 30 minutach i kilkunastu próbach kręcenia silnik odpala ale na zegarach zostaje żółta kontrolka silnika.
Po dojechaniu do domu zrobiłem scan VCDS:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.clb
Part No SW: 03G 906 021 MJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 2,0L EDC G000AG 2115
Revision: --H08--- Serial number: VWX7Z0H23NE0UD
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E539471240F386991-8026
1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:39:22
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Duty Cycle: 4.4 %
Duty Cycle: 99.0 %
Temperature: 56.7°C
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 701 E HW: 1T0 959 701 E
Component: Tuer-SG 006 1201
Coding: 0000181
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C
2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31
Po skasowaniu błędów auto wróciło do życia.
przepustnica się zacięła ? ... co Wy na to?
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
- poldiver
- Zaawansowany
- Posty: 301
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
- Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
- Imię:: Kuba
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
- Kontakt:
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Wg mnie problem z rozrusznikiem. Problem chwilowo ustąpił, ale powróci.
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
A czy przy awarii rozrusznika silnik może zrobić pół obrotu jakby chciał zaskoczyć, a nie może?
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: wt lip 12, 2016 00:13
- Auto:: Touran, AVQ, 2004
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Szczytno
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Miałem podobnie. W moim przypadku jak odpalałem rozrusznik zakręcił silnikiem może o obrót, chwilkę się zatrzymał i kręcił ponownie. Rozebrałem rozrusznik wyczyściłem i wymieniłem szczotkotrzymacz. Szczotki były już starte i przegrzane. Od tamtej pory wszystko jest ok.
- poldiver
- Zaawansowany
- Posty: 301
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
- Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
- Imię:: Kuba
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
- Kontakt:
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Rozrusznik ma zakręcić wałem korbowym. Są dwie możliwości, że wał kręci się tylko o pół obrotu. Rozrusznik albo zatarty wał. I ewentualnie trzecia: rozwalony rozrząd i tłoki blokujące się o zawory. Skoro u Ciebie silnik w końcu odpalił, to 2 i 3 opcja odpadają. Nic innego nie jest w stanie zatrzymać wału w połowie obrotu.VWariaT pisze:A czy przy awarii rozrusznika silnik może zrobić pół obrotu jakby chciał zaskoczyć, a nie może?
-
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 22:34
- Auto:: BMN,2.0 tdi,2006
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Płynu nie ubywa?
Tak sobie pomyślałem, że może płyn dostaje się do komory spalania i nie daje się sprężyć co powodem jest zatrzymywanie wału.
Tak sobie pomyślałem, że może płyn dostaje się do komory spalania i nie daje się sprężyć co powodem jest zatrzymywanie wału.
- poldiver
- Zaawansowany
- Posty: 301
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
- Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
- Imię:: Kuba
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
- Kontakt:
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Musiałoby mnóstwo płynu być w cylindrach. Przy takim przecieku silnik padłby dawno temu....karl pisze:Płynu nie ubywa?
Tak sobie pomyślałem, że może płyn dostaje się do komory spalania i nie daje się sprężyć co powodem jest zatrzymywanie wału.
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala
Płynu nie ubywa. Dzisiaj normalnie odpala i nic się nie dzieje.
Jeżeli to wina rozrusznika to trzeba będzie zrobić upgrade do nowszej wersji.
Dzięki Panowie za wskazówki.
Jeżeli to wina rozrusznika to trzeba będzie zrobić upgrade do nowszej wersji.
Dzięki Panowie za wskazówki.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon