Strona 1 z 2

gumowy element mocowania wahacza do wymiany - kilka pytań

: pt maja 11, 2012 18:22
autor: aawol
Pojechałem sprawdzić zawieszenie bo niby nic nie stuka a odnoszę wrażenie że auto jakby pływa w hamowanych zakrętach...... Po sprawdzeniu zawieszenia na stacji zostałem zaproszony do kanału gdzie moim oczom ukazał się ( a raczej został pokazany) zdemolowany "simerblok" łączący wahacz z nadwoziem ( przednia oś, mocowanie tylne). jako laik określę to jako gumowy pierścień w metalowej ramie mocowany śrubami do karoserii - w pierścieniu zaś widoczna końcówka wahacza - oberwana. Z drugiej strony jest lepiej ale niewiele. Teraz będzie trzeba to wymienić:
- kupuje się same gumy czy całość z metalem?
- jakie koszty ?
- czy są różne - jakie wybrać i jak wskazać konkretny egzemplarz ( jak rozbiorę to już nie pojadę na zakupy
- czy po wymianie trzeba robić zbieżność ?
- czy jako nie fachowiec ( aczkolwiek zdolny i pojętny) powinienem się za to zabrać czy lepiej zlecić?
- jak często to się psuje ( diagnosta powiedział że to typowa awaria dla tego typu zawieszenia)
Zajrzałem również do książki "sam naprawiam... " i niestety pod hasłem zawieszenie przednie nic o demontażu takich elementów nie ma...

: sob maja 12, 2012 13:15
autor: jarry
ja miałem to samo rok temu, zdecydowałem się na wymianę wszystkich gum z przodu (4 sztuki) na poliuretan

tu zdjęcie mojego nabytku przed montażem i mała relacja z montażu
Obrazek


To dostałem w komplecie, 4 tuleje oraz specjalny smar

Obrazek


Zdemontowana moja konsola aluminiowa i odczyszczona, obok nowe tuleje

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

koszt około 350zł, za wymianę chyba 200zł zapłaciłem (potrzebna prasa)
zalety: trwałość to już raczej do końca auta (około 200 tys. km, choć oczywiście zależna od dziur na drodze), znacznie lepsze prowadzenie auta w zakrętach

tu masz oferty z allegro http://tnij.org/jarry

ja kupiłem bezpośrednio w sklepie, mogę ci poszukać namiarów jak będziesz zainteresowany

zbieżności nie trzeba ustawiać

: sob maja 12, 2012 14:14
autor: aawol
nie wiem czy trzeba cały komplet wymieniać - diagnosta powiedział że problem dotyczy wyłącznie tylnych mocowań ( jedno zerwane a drugie już na wylocie). Czy gdybym kupił np. coś takiego http://www.czesci24.pl/szczegoly/953359 ... 2003122006 to może sam bym wymienił - klucze mam kanał też się znajdzie.

: sob maja 12, 2012 14:25
autor: Cesarz
aawol nie kombinuj tylko wymien komplet, zaoszczedzisz na czasie bza chwile jak znam zycie okaze sie ze tulejki tez sa wybite i cos ci tam bedzie stukac...
aawol pisze:zdemolowany "simerblok" łączący wahacz
i chyba chodzi o "silentblok" ;)

: sob maja 12, 2012 22:39
autor: aawol
Marynarzu ,jako laik nie znam profi określeń na poszczególne części - znam się na budowaniu i rolnictwie- trochę również na zarządzaniu i logistyce - mechanika dla mnie to zupełnie obca dziedzina - choć przy udziale tego forum poznaje nowe sprawy i jako osoba mega samodzielna staram się sporo działać, trzeba wymienić wszystko to wymienię ale czy trzeba??? skoro oczoleptycznie pozostałe gumy są całe a te tylne jeśli kupię wraz z obudowami to wystarczy kanał i klucz do wymiany to mam szanse zrobić to sam.... Głęboko wierzę w maksymę że jeśli coś ma być zrobione dobrze to muszę zrobić to sam. A w dobie kryzysu koszt wymiany wszystkich tulei też jest aspektem do uwzględnienia.....

: sob maja 12, 2012 23:20
autor: jeżu
aawol pisze: Głęboko wierzę w maksymę że jeśli coś ma być zrobione dobrze to muszę zrobić to sam
Tu zgadzam sie w 100%
aawol pisze:koszt wymiany wszystkich tulei też jest aspektem do uwzględnienia...
Naprawdę warto przyjrzeć się dokładnie przednim tulejom i je także wymienić zwłaszcza że można je kupić od 15zł a za 30zł kupisz ją np z Lemfordera lub TRW a to jest już wysoka półka... W tym momencie mogą być dobre, ale np za 10 tyś. km mogą być już do wymiany.... Osobiście nie chciało by mi się tego dwa razy robić.... Przemyśl i zadecyduj :bry:

: ndz maja 13, 2012 11:30
autor: aawol
no cóż w świetle Waszych argumentów chyba jednak zakupię komplet tuleji ( Jarry jeśli możesz oświeć mnie namiarami na polecany sklep !!!!) szkoda tylko że będę musiał zapłacić mechanikowi - nie mam prasy więc sam tego nie zrobię choć już nabrałem apetytu na grzebanie w aucie...... Znając życie nawet nie będę widział jak to robi bo mechanika mam daleko i zazwyczaj zostawiam mu auto na dzień lub dwa......

: ndz maja 13, 2012 11:56
autor: jarry
weź proszę pod uwagę że nieco taniej (myślę że około 200zł za komplet) możesz kupić gumowe tuleje, tutaj jeżu by na pewno więcej powiedział o cenie

masz linka do różnych ofert na allegro http://tnij.org/tourantulejeallegro

biorąc jednak pod uwagę właściwości trakcyjne (kilka osób jechało moim autem po zrobieniu i ewidentnie stwierdzili że teraz mój Touri lepiej skręca niż ich egzemplarz) oraz ewidentnie kilkakrotnie większą trwałość to ja się nie zastanawiałem i nie żałuję

oto moje zamówienie które znalazłem w kompie:

Data zamówienia: 20 czerwiec 2011
Produkty
------------------------------------------------------
2 x VW Touran Tuleja wahacza przedniego tylna (221403B) = 198.00zł
2 x VW Touran Tuleja wahacza przedniego przednia (221402B) = 94.00zł
------------------------------------------------------
Podsuma: 292.00zł
Przesyłka kurierska (Opłata za przesyłkę): 21.00zł
Razem: 313.00zł

oferta na stronie sklepu http://rpmotorsport.pl/auta/advanced_se ... ran+tuleja
jak widzę ceny się nie zmieniły, to miłe :)

powodzenia :)

: ndz maja 13, 2012 13:33
autor: aawol
razem z księgową ( niech ma coś z życia - prawo wyrażenia opinii) uznaliśmy że wymieni się wszystkie myślę jednak że nowe będą gumowe bo to jednak spora różnica w cenie ( no chyba że dobre gumowe też kosztują podobnie) a jeśli guma wytrzyma 100 tkm to wystarczy na 5 lat jazdy, przy mojej ostrożnej i statecznej jeździe dopóki gumy były dobre prowadzenie auta było w mojej ocenie doskonałe. Czy macie jakichś polecanych producentów tulei gumowych?????

: ndz maja 13, 2012 14:33
autor: jeżu
aawol pisze:Czy macie jakichś polecanych producentów tulei gumowych?????
Lemforder, Swag/Febi, TRW, Sasic,

: ndz maja 13, 2012 14:44
autor: Cesarz
aawol ja cie nie pouczam co do nazwenictwa, poprostu chodzi o jakas poprawnosc. Kazdy z nas sie tu czegos uczy.... a swoja droba to ja zaluje ze u mnie budowlanka szwankuje :piwo:

: ndz maja 13, 2012 14:53
autor: aawol
marynarzu ja się nie obraziłem bynajmniej - znam swoje ograniczenia!!! co do budowlanki to w razie czego pomogę ( oczywiście radą bo mam trochę daleko).

: śr sty 16, 2013 20:33
autor: aprinsr
Odświeżam temat. Dzisiaj nie przeszedłem przeglądu przez tuleje wahacza przedniego - tylne. chciałbym prosić Was o radę: wymienić tuleje razem z mocowaniem, czy same tuleje. kupować na allegro czy też lepiej aso? spodobały mi się te z cupry - solidne ;) (jak dobrać żeby na pewno pasowały? - kanał "pożyczam" i nie chciałbym blokować garażu przez niewłaściwy zakup)

: śr sty 16, 2013 21:44
autor: Muti
aprinsr, jak lubisz "sztywniej" to bierz te z cupry. Ja jestem zadowolony. Tylko pamietaj,że przy wymianie potrzebna jest prasa. Stare gumy są w plastiku i je spokojnie "wyłamiesz" monterem i młotkiem,uprzednio zaznaczając na mocowaniu ułożenie wierzchołków wahacza,ale żeby wcisnąc równo te od cupry potrzeba prasy ;)

No i na koniec taka uwaga praktyczna. W jedną gumę nie chciał mi wejść wahacz do końca pomimo smarowania(gumy od cupry mają dodatkowe usztywnienie metalowe w gumie). Sześciokąt miał dosyć spory grad(pozostałosć po odlewie) na narożnikach i zeszlifowałem go pilnikiem i wtedy wszedł gładko. 8)

: śr sty 16, 2013 22:05
autor: jeżu
aprinsr, Jak na szybko potrzebujesz i zdecydujsz się na oryginały z Cupry to w intecarsie są i oczywiście zamienniki też

jak polibusze to polecam te z mojej okolicy...

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volkswagen_touran

Sprawdzony sprzedawca i produkty....