Strona 1 z 1

rozrząd BKC - robić? czekać?

: ndz maja 13, 2012 11:53
autor: aawol
Kupiłem auto ze stanem 193tkm, wg książki ostatni rozrząd robiony przy 165tkm, aktualnie przebieg 220tkm, przy zakupie mechanik zaglądał do rozrządu i stwierdził że spokojnie można jeździć ale minął od tego czasu rok i zacząłem się zastanawiać czy czekać jeszcze czy dla świętego spokoju ( bo rozrząd ma już 65tkm a nie wiem co to za podzespoły) wymienić - zbliża się sezon urlopowy więc auto będzie więcej i dalej ganiać...... Będę musiał dać mechanikowi auto na zrobienie tulei wahacza to przy okazji kazałbym sobie rozrząd .

: ndz maja 13, 2012 16:22
autor: GASIOR997
Jest pytanie czy to co jest w książce to to było robione morze tylko jest wpisane? Bo na przykład w moim wymiana kompletna z pompa wody zaleca się 120 tys km a druga 220 tys km . lepiej sprawdź w autoryzowanym serwisie w komputerze czy na pewno było wymienione . Bo inaczej możesz się tylko domyślać. A potem drogo cie to morze kosztować.

: ndz maja 13, 2012 17:47
autor: QQRYDZA
Dokładnie jak pisze Gasior ;) z tym że nad morze to możesz przyjechać ;)
a z rozrządem to niema może ,ale raczej przy takim przebiegu to był wymieniony bo inaczej już by strzelił.warto sprawdzić ;)

: ndz maja 13, 2012 18:22
autor: seba244
aawol, wymieniaj.Będziesz miał podobne ceny. Ja w ASO w Sosnowcu płaciłem(mam taki sam silnik) 1400zł (rozrząd+ świece żarowe)

Wymień i będziesz miał spokojną głowe...

: ndz maja 13, 2012 20:06
autor: Turanek
Zapytaj Mutiego, on sam rozrząd wymienił :brawa:

: ndz maja 13, 2012 20:20
autor: Muti
Turanek pisze:Zapytaj Mutiego, on sam rozrząd wymienił :brawa:
Taa i na drugi dzień pleców nie czuł :super:

Wymiana rozrządu w 1.9 TDI,to naprawdę nie jest ciężka sprawa-potrzeba blokady i skrzynkę z narzędziami typu grzechotki,przedłużki i nasadki takie jak 15,16,18 i 19 dwunastokątna do kręcenia wałem i podstawowy klucz dynamometryczny 15-50Nm wystarczy i opcjonalnie klej do gwintów :P w 2.0 tdi to co innego i jest trochę trudniej,ale też do ogarnięcia ;) Za oryginalny rozrząd na allegro dałem 850zł z wysyłką do 2.0tdi..do 1.9tdi musisz poszukać,bo jest pełno..

Spokojny sen, radość po wymianie i zaoszczędzone pieniadze-bezcenne :brawa:

: ndz maja 13, 2012 21:08
autor: hadzii123
Miałem ten sam dylemat z rozrządem. Wpisy w książce serwisowej, naklejki w aucie potwierdzały się, Niemieckie ASO potwierdziło wpisy w książce. Ale dla świętego spokoju wymieniłem rozrząd. Wstawiłem Gates i pompę SKF. Na starym pasku znalazłem wybity numer a część tego numeru jest data. Niestety data na pasku różniła się z datą wymiany, może jest to data produkcji (dzień i miesiąc rok jest ten sam). Do przekręcenia wału można użyć klucza 19, a wymiana nie jest skomplikowana.

: pn maja 14, 2012 07:33
autor: aawol
no mam ambicje pogrzebać w aucie ale rozrząd to nie moje progi..... nie dysponuję ani wiedzą ani żadnymi blokadami. Klucza dynamometr. też nie mam. W tak skomplikowanych kwestiach polegam na mechaniku. Przecież chyba trzeba trochę przodu rozebrać? Pas, chłodnica (przynajmniej tak słyszałem- ale może się myle)

: pn maja 14, 2012 11:24
autor: Dodi
aawol pisze:no mam ambicje pogrzebać w aucie ale rozrząd to nie moje progi..... nie dysponuję ani wiedzą ani żadnymi blokadami. Klucza dynamometr. też nie mam. W tak skomplikowanych kwestiach polegam na mechaniku. Przecież chyba trzeba trochę przodu rozebrać? Pas, chłodnica (przynajmniej tak słyszałem- ale może się myle)
w silnikach wzdłużnie ułożonych to tak, łatwiej sie robi przy rozebranym przodzie... w Touranie masz silnik poprzecznie, wiec rozrzad masz od strony podłużnicy...

: pn maja 14, 2012 13:18
autor: aawol
Dziś odbierałem tuleje wahacza i zapytałem w sklepie o koszt rozrządu:
LUK(pasek+2 rolki) - 281 zł + pompa SKF 173 zł - skf pompy znam a co to za LUK? warto czy szukać czegoś innego? jeśli szukać to czego? jaką dostałem cenę - bardzo mnie koszą?

: pn maja 14, 2012 18:26
autor: jeżu
aawol pisze:znam a co to za LUK?
Luk- Ina made in germany dobre produkty.... Choć w pudełku pewnie napinacz będzie Litens made in canada :mrgreen:

: pn maja 14, 2012 18:28
autor: Muti
jeżu pisze:Choć w pudełku pewnie napinacz będzie Litens made in canada :mrgreen:
Taki też miałem w oryginale :brawa:

: pn maja 14, 2012 19:11
autor: aawol
przeglądam oferty i widzę kilka powtarzających się firm - ruville ( ktoś nawet chwali że to oryginał), Dayco, gates, lub nawet coś określanego mianem oryginalnego kompletu : ori!!!!! co wybrać - przecież i tak za 3 lata dla świętego spokoju pewnie wymienię..... Warto brać tego LUKa ?

: pn maja 14, 2012 23:14
autor: jeżu
aawol pisze:Warto brać tego LUKa ?
Warto.... do tego kup pasek Conti lub Dayco ( ma fajną powłokę teflonową- HT) i pompa EVR ruville i wymieniaj.... jak bedziesz brał na szt. Są tez zestawy z Luka i taniej Cie to wyjdzie... Sprzedaję dużo Luka sam brałem zestaw z Luka, nie mam z nim najmniejszego problemu... :mrgreen:

: pn maja 14, 2012 23:54
autor: seba19930
Co do tego sklepu w Pile to mogę go śmiało polecić bo sam tak kupowałem do T5 i Polo ...
O tyle jest tam ciekawie że podajesz im swój nr. VIN i oni już wszystko wiedzą.
Chociaż przy tym Turku jak wymieniałem to zamawiałem też w Pile ale w serwisie i mieli baardzo dobrą cenę więc możesz sobie zadzwonić i zapytać, prowadzą też sprzedaż wysyłkową z tego co się orientuje.
http://krotoski-cichy.vw.pl/d566/p24/