Strona 1 z 2

Co to za dziwny dźwięk?

: pn maja 14, 2012 12:58
autor: malcolm
Witam. W moim Touranie 1.9 TDI ze skrzynia DSG na wolnym biegu (w pozycji P lub N) słuchac jakieś rzężenie. Po włożeniu D lub R dźwięk ustaje. W trakcie jazdy nie zauwazyłem niczego dziwnego ani w pracy silnika ani skrzyni. Sam silnik chodzi równo a skrzynia prawidłowo przełącza biegi. Dźwięk ten nie jest regularny. Pojawia sie w 2-3 sekundowych odstępach. Na zimnym silniku jest bardziej słyszalny, na ciepłym mniej. Moze ktoś już sie spotkał z taka sytuacja. 2 dni temu byłem na badaniu komputerowym i nie wykryli nigdzie żadnego błędu, a mechanik poproszony przeze mnie aby posłuchał silnika stwierdził ze nic złego nie słyszy, jednak auto było wtedy rozgrzane. Martwi mnie troche ten dźwięk. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprzęgło ale jak czytałem w innych postach na temat objawów psującej sie dwumasy to tam objawy są inne.
Licze na pomoc i nakierowanie mnie na przyczyne problemu.

: pn maja 14, 2012 13:05
autor: Rauko
Źle czytałeś :) To dwumasa na 100% - mam to samo ;)

: pn maja 14, 2012 13:29
autor: QQRYDZA
Ja też ,czaje się żeby wymienić ale czasu qrcze nie ma ;)

: pn maja 14, 2012 13:50
autor: malcolm
No to mnie nie pocieszyliście :/ To z jakim kosztem trzeba sie liczyć? I ile generalnie można jeszcze tak pojeździć?

: pn maja 14, 2012 14:11
autor: QQRYDZA
a kiedy się zaczęło? ja już jeżdżę tak od paru miesięcy ;)

: pn maja 14, 2012 14:25
autor: malcolm
Szczerze to nie wiem kiedy sie zaczęło ponieważ auto mam od kilku dni a niestety chyba juz takie kupiłem. Liczyłem sie z tym ze kupując takie auto bede kiedys musiał wymienic ta dwumase ale nie ze tak szybko :/ Poza tym dzwiekiem który jest słyszalny na wolnym biegu zwłaszcza na zimnym silniku auto jedzie ok (na mocno rozgrzanym silniku trzeba kucnąć zeby dobrze to usłyszeć). Ja niewiele póki co nim bede jeździł, jakieś 1 tyś km w miesiącu dlatego moze nie musze od razu lecieć do mechanika. To chciałbym wiedziec. A no i jeszce jedno. Widziałem ze do kupienia są koła dwumasowe same lub w komplecie ze sprzęgłem. Firmy Sachs i LUK. LUK jest nieco tanszy ale czy równie dobry? I czy musze kupować komplet ze sprzęgłem czy samo koło?

: pn maja 14, 2012 15:10
autor: Cesarz
przyszykuj jakies 2,5 tys pln na dwumase... do DSG jest niestety droższa niz do mamuala... upewnij sie ze bedzie do DSG... i nie ma potrzeby kupowania ze sprzegłem... DSG samo w sobie jest sprzegłem, a nawet dwoma sprzegłami ;)

: pn maja 14, 2012 15:29
autor: QQRYDZA
Najlepiej od razu komplet i najlepiej firmy Sachs .

: pn maja 14, 2012 15:42
autor: Rauko
QQRYDZA, kolega ma DSG, a tam sprzęgła są w skrzyni jeśli dobrze myślę, więc się ich nie wymienia ;) Samo koło - i tak będzie droższe niż komplet do zwykłej skrzyni :)

: pn maja 14, 2012 16:20
autor: QQRYDZA
Przeoczyłem ;) zdaje się że marynarz wymieniał to można się jego pytać ;)

: wt maja 15, 2012 21:56
autor: rafi
Oryginalne kolo dwumasowe kosztuje 1900zl i robi to LUK. Do serwisu Vw nie ma po co jechac bo cena zabija 3400zl. masakra

: śr maja 16, 2012 00:06
autor: JacaTouran
rafi pisze:robi to LUK
Z tylko LUKiem to lekko przesadziłeś, dopiero po rozbiórce można zobaczyć co jest w srodku. Fabrycznie bywa LUK i bywa SACHS - nie ma reguły

: śr maja 16, 2012 16:54
autor: Turanek
Wprawne oko przez otwór w dzwonie skrzyni biegów rozpozna czy jest koło LUKa czy Sachsa :haha: Na prawdę jest to mozliwe

: śr maja 16, 2012 20:22
autor: malcolm
Dzięki za informacje. Ciekawi mnie tylko ile jeszcze tak moge pojeździć i jaki będzie objaw mówiący o całkowitym rozsypaniu siie koła (oczywiście zanim auto stanie na drodze :lol: )

: śr maja 16, 2012 23:27
autor: jeżu
JacaTouran pisze:Z tylko LUKiem to lekko przesadziłeś, dopiero po rozbiórce można zobaczyć co jest w srodku
W skrzyni DSG? Nigdy nie miałem styczności z dwumasem z Dsg ale z oryginału zamieniało się tylko na Luka... ( ijeszcze nie było dostepne po hurtowniach) Coś w tym musi być... Co innego w manualu masz rację....