Dziś naszło mnie by, dokonać aktualizacji bloku BCM.
Przed aktualizacją:
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: AKP1K0-937-08x-09.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 937 086 J HW: 5K0 937 086 J
Komponent: BCM PQ35 M 011 0048
Weryfikacja: BC011001
Kodowanie: 46180A3BE8B7E1C0640800C8330009EC0F7D0008737D8560648D6E260041
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 3B740F70BA65A199FC-806E
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5N1 955 119 HW: Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer 24101 013 0203
Numer seryjny: N1955119 °203!
Kodowanie: 009795
Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB
Komponent: RLS 131011 05 54 0403
Kodowanie: 06304D
Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 7N0 951 171 A
Komponent: DWA-Sensor 00 002 0206
Kodowanie: 000000
Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 1K8 951 605
Komponent: LIN BACKUP HO H09 9002
Kodowanie: 000000
Nie znaleziono błędów.
Do dziś żyłem w przekonaniu iż gdy akumulator jest naładowany jest ciepło spokojnie można aktualizować bez dodatkowego źródła zasilania a wszyscy zalecają be nie uruchamiać silnika.
Brak dodatkowego źródła zasilania to kolosalny błąd, który spowodował iż zapis nie udał się 100% i w efekcie z BCM mogłem odczytać tylko tyle iż jest dostępny.
W czasie procesu aktualizacji włączyły się wszystkie odbiorniki jakimi bcm steruje przez co napiecie spadło mi do 11,9V.
Gdy nieco ochłonąłem podczas szukania nowego BCM naszła nie myśl iż można by ponownie wysłać bootloader o może się uda.
Wiedziony właśnie nabytą wiedzą o dodatkowym zasilaniu podłączyłem zasilacz 13A ustawiony na 13,5V przystąpiłem do ponownej aktualizacji.
Udało się i aktualizacja przeszła jak powinna a w efekcie otrzymałem:
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: AKP1K0-937-08x-09.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 937 086 J HW: 5K0 937 086 J
Komponent: BCM PQ35 M 011 1048
Weryfikacja: BC011001
Kodowanie: 46180A3BE8B7E1C0648800C8330009EC0F7D0008737D8560648D6E260041
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 3B740F70BA65A199FC-806E
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5N1 955 119 HW: Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer 24101 013 0203
Numer seryjny: N1955119 °203!
Kodowanie: 009795
Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB
Komponent: RLS 131011 05 54 0403
Kodowanie: 06304D
Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 7N0 951 171 A
Komponent: DWA-Sensor 00 002 0206
Kodowanie: 000000
Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 1K8 951 605
Komponent: LIN BACKUP HO H09 9002
Kodowanie: 000000
Nie znaleziono błędów.
Aktualizacja BCM
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: Aktualizacja BCM
Wkleiłeś ten sam skan przed i po czy aktualizacja nic nie zmieniła?
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- kubawojcik
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz gru 03, 2017 21:20
- Auto:: VW Touran 1.6 TDI 2011r
- Imię:: Jakub
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy