Wiedziony bądź co bądź sukcesem przy aktualizacji BCM postanowiłem podnieść wersję w ABS.
Przed aktualizacją:
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 5N0-614-109-C6.clb
Oznaczenie elementu SW: 5N0 614 109 AH HW: 5N0 614 109 AH
Komponent: J104 C6 450M VDAE 0003
Weryfikacja: --H07--- Numer seryjny: 00000004882539
Kodowanie: 0005962
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 71E8ED5868A91BC916-8024
Nie znaleziono błędów.
Proces miał się zakończyć na wersji 0014 ale komplikacje przy ustawieniach podstawowych sprawiły iż postanowiłem pójść o krok dalej i postanowiłem załadować 0023.
I tu powstał problem, w czasie aktualizacji tuż po załadowaniu bootloadera ABS się zawiesił i zlał mnie zimny pot.
Kolejne poszukiwania tym razem ABS ale tu już mi nie było do śmiechu zupełnie.
Jednak chwila zastanowienia i sprawę uratowało odłączenie klemy na kilka chwil.
Po ponownym założeniu klemy abs ożył.
Jako iż lubię wyzwania ponownie rozpocząłem ładowanie wersji 0023.
Sukces, procedura przebiegała jak poprzednio i zakończyło się tym:
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 5N0 614 109 CN HW: 5N0 614 109 AH
Komponent: J104 C6 450M VDBE 0023
Weryfikacja: --H07--- Numer seryjny: 00000004882539
Kodowanie: 0005962
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 79F8D57830D95389AE-802C
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01325 - Sterownik układu kontroli ciśnienia w oponach (J502)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 190
Przebieg: 152329 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.29
Czas: 19:33:38
Ramka zamrożona:
Prędkość: 0.0 km/h
Wartość Hex: 0x0000
Bity binarnie: 00000000 00000000
Napięcie: 14.00 V
Bity binarnie: 00000001
Zliczanie: 191
Wartość Hex: 0x0000
01423 - Czujnik przyspieszenia poprzecznego (G200)
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 190
Przebieg: 152329 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.29
Czas: 19:33:38
01279 - Czujnik przyspieszenia wzdłużnego (G251)
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 190
Przebieg: 152329 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.29
Czas: 19:33:38
00810 - Czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 190
Przebieg: 152329 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.29
Czas: 19:33:38
01542 - Czujnik przyspieszenia kątowego (G202)
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 190
Przebieg: 152329 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.29
Czas: 19:33:38
Po tym wszystkim ponownie stanąłem przy ustawieniach podstawowych na których VCDS poległ z kretesem.
Zaczynamy od bloku 66, logowanie 40168, następnie 61 logowanie 40168, przy kolejnym bloku 60 i tu należy pokręcić kierownicą do oporu w lewo i poczekać na trzy sygnały po czym do oporu w prawo i poczekać na 3 sygnały.
Bez potwierdzenia trzema sygnałami adaptacja nie zostanie zakończona powodzeniem.
Po tym przyszedł czas na blok 41 dla kontroli ciśnienia w kołach by finalnie uzyskać:
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 5N0 614 109 CN HW: 5N0 614 109 AH
Komponent: J104 C6 450M VDBE 0023
Weryfikacja: --H07--- Numer seryjny: 00000004882539
Kodowanie: 0005962
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 79F8D57830D95389AE-802C
Nie znaleziono błędów.
Aktualizacja ABS
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Aktualizacja ABS
Czym robisz aktualizację? VCP?
Orientujesz się jakie opcje są dla pomp 3C0, bo Twoja to również TRW tyle, że w Tiguanie jest 450M, a ja mam 440-kę. Sieć niestety milczy o jakichkolwiek możliwościach poza prawie niedziałającą stroną o modyfikacji pod ACC polegającej na rozebraniu sterownika.
Orientujesz się jakie opcje są dla pomp 3C0, bo Twoja to również TRW tyle, że w Tiguanie jest 450M, a ja mam 440-kę. Sieć niestety milczy o jakichkolwiek możliwościach poza prawie niedziałającą stroną o modyfikacji pod ACC polegającej na rozebraniu sterownika.
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Aktualizacja ABS
Dostęp do plików mam - ale właśnie pytanie gdzie znaleźć "changelog".
Jak to jest z tymi nazwami - skoro mam np.: sterownik 3C0614109AE to żaden z tych plików nie jest dla mnie, a są one do sterowników jak w nazwie pliku tak (odpowiednio 3C0614109 i 3C0614109A)?
Jak to jest z tymi nazwami - skoro mam np.: sterownik 3C0614109AE to żaden z tych plików nie jest dla mnie, a są one do sterowników jak w nazwie pliku tak (odpowiednio 3C0614109 i 3C0614109A)?
- API13
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 02, 2017 14:29
- Auto:: Tiguan
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: JG
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Aktualizacja ABS
Nie chciałbym wprowadzać w błąd bo pewności nie mam.
Jednak kilka sterowników które aktualizowałem gdy w nazwie było __ i nr sw aktualizowało sterownik o podanych numerach przed __.
Ale tak jak mówię pewności nie mam a wszystko co robisz robisz na własne ryzyko.
Jednak kilka sterowników które aktualizowałem gdy w nazwie było __ i nr sw aktualizowało sterownik o podanych numerach przed __.
Ale tak jak mówię pewności nie mam a wszystko co robisz robisz na własne ryzyko.
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Aktualizacja ABS
Dzięki za odpowiedź. Póki co to nawet nie mam VCP więc pytam tak teoretycznie. Zastanawiałem się czy w ogóle jest możliwość zmiany "wersji" SW, bo z tego co wiem te pompy się między sobą (w ramach jednego numeru HW) niczym nie różnią i można sobie zrobić z V1 (czyli najprostszej) wersję V2 (obsługa TPMS via ABS) lub V3 (ACC + FrontAssist).