Praca na etat a własna firma transportowa.

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
u-man
Początkujący
Auto:: Touran BKC 2005
Imię:: Kamila

Praca na etat a własna firma transportowa.

Post autor: u-man »

Witam.

Mam pytania do fachowca od przepisów lub porad prawnych w zakresie ZUS i firm. Pracuję normalnie na pełen etat i jestem ubezpieczony pracodawca przesyła składki i jest tak normalnie jak prawie każdy ma.

1) Chciałem natomiast założyć firmę jednoosobowa transportową dla siebie bo i tak pracuję jako kierowca-magazynier, chcę kupić własne aut i po pracy jeździć dla siebie.

2) Jak się to ma do tego że sam jestem zatrudniony na pełen etat i szef wysyła składki a jednocześnie miałbym mieć firmę z której też bym musiał odkładać składkę do zus-u i jakieś ubezpieczenia? - tutaj nie miałem nigdy styczności z prawem pracy i jak to się ma do swojej własnej firmy

3) Co zrobić gdy z transportu nie byłoby dochodu - praca byłaby w sezonie lato/jesień - tylko strata (czy z normalnej pracy na etacie miałbym płacić składki aby utrzymać firmę na rynku) słyszałem o tym że można jakoś czasowo zawieść działalność - tylko na jak długo?

4)jak wygląda sprawa kupna dostawczaka a tym że sprzedający wystawia fakturę VAT albo marżę - a ja w urzędach pewnie miałby zapłacić podatek od tego zakupu - czyli wypełnienie jakiegoś dokumentu.

Proszę o wyrozumiałość to pierwsze takie moje zapytanie odnośnie tematu - a chciałbym się w tym odnaleźć bo to ważne dla mnie.

Dziękuję za odp tutaj jak i na PW.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
cykraz
Zaawansowany
Auto:: Touran 2.0 TDI, 2008
Imię:: Olek
Podziękował: 95 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Praca na etat a własna firma transportowa.

Post autor: cykraz »

O ile się orientuje to wówczas płacisz tylko zdrowotne i fundusz pracy, bez emerytalnej jednak teraz wszystko jest jednym przelewem. Musisz jakaś księgowa zaprosić na kawę chyba :D