Strona 1 z 1
Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: pt lip 20, 2018 21:29
autor: michalk
Mam Tourana z 2018 z DCC.
Problem w tym, że w zasadzie nie jestem w wstanie wyczuć, że działa (lub nie). Byłem na przejażdżce z mechanikiem z ASO, też nie zarejestrował różnicy, ale po podłączeniu do komputera stwierdził, że wszystko działa jak należy i "to tak działa" i że inni są klienci zadowoleni (?).
Dowiedziałem się w serwisie, że różnicę będzie czuć na autostradzie a nie dziurawej drodze bo to nie hydraulika, ale przejechałem już pół europy i jakoś dalej jak żona zmieni mi nastawienia to nawet tego nie zauważam :-/
Ma ktoś z was takie zawieszenie?
Jak wasze wrażenia?
Widzicie różnice?
Nie wiem czy się kopać dalej z serwisem bo już mnie ścięli za reklamowanie sprawnego (wg nich) auta.
Michał
Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: pt lip 20, 2018 22:14
autor: miemik
co to znaczy "bo już mnie ścięli za reklamowanie sprawnego (wg nich) auta" - obciążyli kosztami ?
Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: ndz lip 22, 2018 10:45
autor: michalk
Tak, uprzedzili grzecznie, ze jeśli auto wjedzie na warsztat i nie będzie usterek to zapłacę za roboczogodziny.
Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: ndz lip 22, 2018 12:41
autor: JEDARO
ja używam na co dzień opcji normal na autostradzie sport robi się sztywniejszy i przy większej prędkości i dużych kołach lepiej się prowadzi czy różnica jest aż tak wyraźna raczej drobna to nie pneumatyka jak np touaregu gdzie robi zawieszenie robotę

Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: ndz lip 22, 2018 19:19
autor: michalk
Wniosek taki - jeśli chcesz bardziej sportowe to można rozważyć, jeżeli celem jest większy komfort (jak u mnie) to lepiej sobie darować - dużo kosztuje, zysk znikomy

Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: pn lip 23, 2018 08:45
autor: Zyndram
Z mojego osobistego doświadczenia, to DCC czuć najlepiej na leżących policjantach. Tylko test trzeba zrobić dniowy, a nie jednorazowy. Tzn. przez jeden dzień pojeździć na każdym z trybów po kilku garbach i wtedy najlepiej czuć jak buja autem. Choć w twoim przypadku, to też może być w sumie niewyczuwalne, bo masz nówkę auto. I zanim to się ułoży itd. i zaczniesz czuć ustawienia, to chwilę potrwa.
Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: pn lip 23, 2018 15:10
autor: michalk
No widzisz, a mi w serwisie powiedzieli - po konsultacji z vw.de, że podczas wolnej jazdy nastawy komfortowe są nadpisywane przez normal, żeby chronic zawiedzenie podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Comfort de facto ponoć działa dopiero powyżej określonej prędkości, stąd w instrukcji jest informacja, żeby tego profilu używać podczas jazdy poza miastem.
Zastanawia mnie tez, czy nie wychodzi tu problem jaki jest przy ustawieniu profilu eco, tj. Ze po wycisgnieciu kluczykow auto przestawia sie w normal, a to ze pisze dalej ze eco nie ma znaczenia. Widać to po tym, ze tryb żeglowania nie działa oraz biegi sa oznaczane przez D a nie E. Przeklinanie sie przez profile znowu na eco powoduje ze zaczyna działać dobrze. Moze przy trybie comfort on tez sobie "zapomina" ze jest w takim trybie? Tylko ze tego nie ma jak zweryfikować...
Re: Zawieszenie DCC - wrażenia z jazdy
: pt wrz 21, 2018 22:47
autor: zaicnupagadi
michalk pisze:Tak, uprzedzili grzecznie, ze jeśli auto wjedzie na warsztat i nie będzie usterek to zapłacę za roboczogodziny.
Super obsługa

ja pierdziu, sprzedają nowe auto to jak dla mnie z pocałowaniem ręki powinni wszystko wytłumaczyć i się cieszyć że ktoś się interesuje swoim autem. Szkoda że tak to u Ciebie wyglądało.