Drgania po wymianie amortyzatorow i sprezyn. Touran R Line
: sob lip 28, 2018 10:30
Witam
Mam do Was prosbe. Nie jestem fachowcem i nie znam sie zbytnio na autach.
Od razu zaznaczam ze duzo szukalem po roznych forach i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.
Opisze sprawe:
2 lata temu kupilem Tourana 1.9 tdi, silnik bls, w wersji R LINE. 2007 rok.Te modele mialy sportowe zawieszenie montowane jako fabryczne.
Moj Touran mial jednak juz inne - gwintowane zawieszenie, byl mocno obnizony i mial kola 19'.
Jezdzilo sie jak na wozku widlowym wiec zmienilem zawieszenie na standardowe (4 amortyzatory sachs i 4 sprezyny kyb) kola 16'.
Wszystko bylo sprawdzone i w/w czesci kupione jak do VW Touran 1.9 tdi z silnikiem bls z zawieszeniem standadowym (5 osobowa wersja tak jak moj)
Amortyzatory z przodu z nowymi mocowaniami i lozyskiem.
Po montazu zaczely sie problemy z wibracjami kierownicy przy ok. 120km.
Zbieznosc ustawiona
Kola i felgi wywazone, opony nowe michelin
Przeguby wewnetrzne nasmarowane i bez luzow.
Tuleje sworznie i td wszystko sprawdzone i ok.
Ciekawe jest to ze po podniesieniu calego auta, zdjeciu kol i ponownym nalozeniu wibracje czasem ustaja lub pojawiaja sie przy innych predkosciach. Tak jakby zdjecie i ponowne zalozenie kol (bez wywazania) mialo na to wplyw. (Pisal o tym swojego czasu kolega Ciapek tu na forum)
Jeden z mechanikow stawia na sprezyny. Chce zaczac od nich i wymienic na sachs (te z kodami kropkowymi)
Moze mi ktos z Was wg mojego VIN dopasowac odpowiednie STANDARDOWE sprezyny? Nie sportowe
Moj VIN to: WVGZZZ1TZ7W022002
Wg VIN sa to sprezyny do zawieszenia sportowego ( o okolo 15 mm krotsze) amortyzatory tez niby inne sportowe. Ale ja nie chce tych tylko standardowe. NIe mam Etki . Szukalem na Jakiejs ruskiej kopii etki i znalazlem pare ale tam jest mnostwo roznych numerow a wpisanie VIN nie dziala.
Amortyzatory chce zachowac te ktore mam z Sachs Sa standardowe, nowe, dedykowane do Tourana 1.9 tdi bls, 5 os.
Jakich numerow sprezyn (standardowych nie sportowych) mam szukac?
Podsumowujac:
Jakie numery standardowych sprezyn pasowalyby do tego zawieszenia i tych amortyzatorow?
Czy jest jeszcze w tym modelu (oryginalnie sportowe zawieszenie) cokolwiek innego oprocz amorow i sprezyn co nalezaloby wymienic zeby zawieszenie standardowe nie powodowalo wibracji?
Jaka jest roznica w amorach sportowych fabrycznych a standardowymi?
Czy ktos ma jakis pomysl co moze byc powodem tych wibracji?
WAZNE: Przed wymiana tego nie bylo
Sorry za multum informacji i pytan
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Mam do Was prosbe. Nie jestem fachowcem i nie znam sie zbytnio na autach.
Od razu zaznaczam ze duzo szukalem po roznych forach i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.
Opisze sprawe:
2 lata temu kupilem Tourana 1.9 tdi, silnik bls, w wersji R LINE. 2007 rok.Te modele mialy sportowe zawieszenie montowane jako fabryczne.
Moj Touran mial jednak juz inne - gwintowane zawieszenie, byl mocno obnizony i mial kola 19'.
Jezdzilo sie jak na wozku widlowym wiec zmienilem zawieszenie na standardowe (4 amortyzatory sachs i 4 sprezyny kyb) kola 16'.
Wszystko bylo sprawdzone i w/w czesci kupione jak do VW Touran 1.9 tdi z silnikiem bls z zawieszeniem standadowym (5 osobowa wersja tak jak moj)
Amortyzatory z przodu z nowymi mocowaniami i lozyskiem.
Po montazu zaczely sie problemy z wibracjami kierownicy przy ok. 120km.
Zbieznosc ustawiona
Kola i felgi wywazone, opony nowe michelin
Przeguby wewnetrzne nasmarowane i bez luzow.
Tuleje sworznie i td wszystko sprawdzone i ok.
Ciekawe jest to ze po podniesieniu calego auta, zdjeciu kol i ponownym nalozeniu wibracje czasem ustaja lub pojawiaja sie przy innych predkosciach. Tak jakby zdjecie i ponowne zalozenie kol (bez wywazania) mialo na to wplyw. (Pisal o tym swojego czasu kolega Ciapek tu na forum)
Jeden z mechanikow stawia na sprezyny. Chce zaczac od nich i wymienic na sachs (te z kodami kropkowymi)
Moze mi ktos z Was wg mojego VIN dopasowac odpowiednie STANDARDOWE sprezyny? Nie sportowe
Moj VIN to: WVGZZZ1TZ7W022002
Wg VIN sa to sprezyny do zawieszenia sportowego ( o okolo 15 mm krotsze) amortyzatory tez niby inne sportowe. Ale ja nie chce tych tylko standardowe. NIe mam Etki . Szukalem na Jakiejs ruskiej kopii etki i znalazlem pare ale tam jest mnostwo roznych numerow a wpisanie VIN nie dziala.
Amortyzatory chce zachowac te ktore mam z Sachs Sa standardowe, nowe, dedykowane do Tourana 1.9 tdi bls, 5 os.
Jakich numerow sprezyn (standardowych nie sportowych) mam szukac?
Podsumowujac:
Jakie numery standardowych sprezyn pasowalyby do tego zawieszenia i tych amortyzatorow?
Czy jest jeszcze w tym modelu (oryginalnie sportowe zawieszenie) cokolwiek innego oprocz amorow i sprezyn co nalezaloby wymienic zeby zawieszenie standardowe nie powodowalo wibracji?
Jaka jest roznica w amorach sportowych fabrycznych a standardowymi?
Czy ktos ma jakis pomysl co moze byc powodem tych wibracji?
WAZNE: Przed wymiana tego nie bylo
Sorry za multum informacji i pytan
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam