DSG - fakty, mity, ekonomia

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

DSG - fakty, mity, ekonomia

Post autor: Ciapek »

Z racji, iż zamknięto temat "DSG czy manual" pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

Miałem okazję dyskutować ze sceptykiem tych skrzyń który głosi że są to bardzo drogie skrzynie w użytkowaniu, a naprawa tej skrzyni to po prostu "kaplica"

Jak można odnieść się też do tych słów:
"Co do DSG to jest faktycznie bardzo szybka i nie wątpie że jeździ się nią bardzo przyjemnie - ale ma jedna wadę.
Potrafi zmieniać obroty silnika w ułamku sekundy.
Jaki wpływ ma coś takiego na silnik, koło dwumasowe itd? Obawiam się że marny.

A jeżeli DSG padnie, czy da się ją obecnie w ogóle naprawić (i za ile)?
Koło dwumasowe czy sprzęgło do nowych aut to często kilka tys złotych... gdzie więc oszczędności obiecywane przez producentów "ekonomicznych i dynamicznych" samochodów?"
Poproszę wszystkich technicznych znawców o wypowiedzenie się bo mi osobiście się wydaje, że ciężej zarżnąć silnik z automatem :)

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 08:50 ]
odświeże swój temat który pozostał bez echa ;), ale tym razem z innym pytaniem które właściwie powinienem dawno zadać.

Czy w czasie jazdy można przerzucić tryb skrzyni z D na S i odwrotnie?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Czy w czasie jazdy można przerzucić tryb skrzyni z D na S i odwrotnie?
Bez problemu....
Ciapek pisze:Koło dwumasowe czy sprzęgło do nowych aut to często kilka tys złotych...
To wydatek około 2.5tyś....

To że przerzuca biegi w ułamek sekundy można zawdzięczać samej konstrukcji skrzyni... Jak masz 2 bieg to trójka już czeka na drugiej połowie. Następuje tylko przekazanie napędu na drugie sprzęgło.....i trójka zapięta. Itd.... myślę,że nie ma to wpływu na trwałość skrzyni... Po prostu tak jest zbudowana....
Awatar użytkownika
Robert
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: czw sie 18, 2011 02:43
Auto:: 1,9TDI DSG 7 rocznik;2009
Imię:: Robert
Lokalizacja: Człuchów
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Robert »

Zarżnąć można każdy silnik nie ważne czy jest on w automacie czy nie,tak samo jest ze skrzyniami i sprzęgłem na pewno naprawa DSG jest droższa niż manuala
Ja jeżdżę DSG 7b.i nie narzekam dobrze sprawuje się w mieście tourana mam dopiero rok ale najechałem już 35tyś na razie wszystko ok nie zauważyłem żadnych niepokojących znaków tylko więcej pali od manuala wiem bo kolega takim śmiga

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Robert pisze:tylko więcej pali od manuala wiem bo kolega takim śmiga
Myślę, że różnica między waszym spalaniem, to kwestia nogi, a nie skrzyni, bo nie rozumiem, czemu DSG ma więcej palić, skoro przy spokojnej jeździe zmienia biegi wcześniej niż 90% użytkowników manuali :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

jeżu pisze:Czy w czasie jazdy można przerzucić tryb skrzyni z D na S i odwrotnie?


Bez problemu....
ale zmieniamy przekładnie z wciśnięciem guzika w lewarku?
Pchałem tak sobie delikatnie z D na S i nie szło. Mocniej nie chciałem bo się przestraszyłem :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Ciapek pisze:Pchałem tak sobie delikatnie z D na S i nie szło. Mocniej nie chciałem bo się przestraszyłem :)
O ile dobrze pamiętam to z D na S z guzikiem z S na D bez...
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Rauko pisze:
Robert pisze:tylko więcej pali od manuala wiem bo kolega takim śmiga
Myślę, że różnica między waszym spalaniem, to kwestia nogi, a nie skrzyni, bo nie rozumiem, czemu DSG ma więcej palić, skoro przy spokojnej jeździe zmienia biegi wcześniej niż 90% użytkowników manuali :)
Nie do końca bym sie z tym zgodził...................
Xav
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 25, 2011 22:35
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Xav »

Witam.
Jeździłem z manualną (2.0 AZV) a wymieniłem niedawno na DSG (2.0 BMM), więc mam w miarę świeże doświadczenia.
Generalnie DSG jest super - polecam każdemu. Skrzynia pracuje miekko i jest niesamowicie szybka. Dodatkowo, co nie każdy wie, potrafi się uczyć. Wystarczy włączyć tryb manualny i pojeździć ok 10 min. Ale ...
... spalanie jest wyższe w ok. 1l/100 km - moim zdaniem wczesne przełączanie biegów nie zawsze zmniejsza spalanie.
Hamowanie silnikiem jest niewydajnie bo elektronika jest skalibrowana na zmianę biegów przy niskich obrotach - w obie strony, z tym że jak pedał jest w podłodze to skrzynka reaguje redukcją, ale to nie działa w przypadku hamowania (m.in.stąd wyższe spalanie).
Dodatkowo, np. przy wyjściu z zakrętu jak się wciska pedał troszkę mocniej to ma tendencję do redukowania biegu co irytuje bo silnik ma dość mocy żeby przyspieszyć na 3 bez redukcji do 2.
Pomimo tych "wad" chyba nie wrócę do manualnej.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 829 razy

Post autor: jarry »

1. dojeżdżając do skrzyżowania wymuś wyższe obroty (hint:"S")

2. aby włączyć R lub P lub S zawsze trzeba wcisnąć guzik, generalnie podczas jazdy bez guzika idzie D i N

3. spalanie wyższe, to prawda (szczególnie przy mokrej szóstce)

4. na pewno dla silnika jest lepszy automat niż manualna (automat się nie myli ;) )
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

jarry z całym szacunkiem bez guzika (za to z wciśniętym hamulcem) idzie z R na N i dalej bez przeszkód idzie dalej na D.
Z kolei (na hamulcu) z D na N - znaczy na R już nie wchodzi.
Aczkolwiek pisząc chodziło Tobie zapewne w czasie jazdy...
:)
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Witam

Ja jeździłem 2.0 TDI 140KM w manualu 6 biegowym Passatem B6 i przesiadłem się jako eksperyment na DSG w Golfie Plusie też 2.0 TDI 140KM no i teraz chce już tylko DSG chyba że wymyślą coś lepszego :)
Oczywiście Touranek też z DSG.
Na stacji diagnistycznej dyskutowałem z mechanikiem i też powiedział tezę że silnik jest mniej żyłowany ze skrzynią DSG.
Co do spalania to może jest trochę wyższe z DSG, ale dużo zależy od stylu jazdy i ukształtowania terenu oraz czynników atmsferycznych czy ciśnienia w oponach. Ja jestem i będę zwolennikiem DSG :)
Ja zawsze zmieniam przełożenia na lewarku z wciśniętym guzikiem.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 829 razy

Post autor: jarry »

Eljot pisze:jarry z całym szacunkiem bez guzika (za to z wciśniętym hamulcem) idzie z R na N i dalej bez przeszkód idzie dalej na D.
Z kolei (na hamulcu) z D na N - znaczy na R już nie wchodzi.
Aczkolwiek pisząc chodziło Tobie zapewne w czasie jazdy...
:)
a gdzie napisałem że jest inaczej? oczywiście również z całym szacunkiem :)
Marco_Polo pisze:Ja zawsze zmieniam przełożenia na lewarku z wciśniętym guzikiem.
bardzo złe przyzwyczajenie, możesz np. podczas jazdy wrzucić R zamiast N przez przypadek, bez guzika dajesz wajhę do przodu i musi ci stanąć :) na N :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Jarry może i złe przyzwyczajenie ale co zrobić. Przeważnie jeżdżę cały czas na ustawieniu D ewentualnie zmieniam czasami na S jak chcę przycisnać :) . W przypadku gdy stoję to raczej nigdy mi sie nie zdarzyło źle wrzucić. Parę razy zgasiłem auto stojąc na przełozeniu D. W takim wypadku przekręciłem kluczyk i zmieniłem z D na P i wyjąłem kluczyk.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Marco_Polo pisze:Ja jestem i będę zwolennikiem DSG
Ja zawsze zmieniam przełożenia na lewarku z wciśniętym guzikiem
Tak jak i ja :piwo:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Jazda DSG to prawdziwa przyjemność. Jak chcę przycisnąć to biegi zmieniają się przy wysokich obrotach, aż wciska w fotel. Do tego kick-down ,po wciśnięciu na maxa pedału gazu .Jak chcę jechać wolno to auto prawie że płynie nie czuje się zmiany biegów jest zaprogramowana na wiele stylów jazdy. Tak zaawansowana technologia musi kosztować i to jest jej minus. Świadomość że sama skrzynia kosztuje tyle ile kilkuletnie auto średniej klasy trochę mnie niepokoi. Na szczęście jest już dużo używek i jest w czym wybierać a niska cena używek wskazuje że nie ma na nie popytu i nie psuje się zbyt często. Gdy mnie tylko będzie stać to następny samochód będzie również z DSG, chyba że wymyślą coś lepszego.
ODPOWIEDZ