Strona 1 z 8

Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,

: czw cze 07, 2012 23:36
autor: Muti
:bry: Już po sesji,a przed obrona więc czas się zabrać za Touriego :hahaha:

W poniższym manualu przedstawię proces SWAPa hamulców z standardowych 288mm na 312mm,ale także wymiany klocków i tarcz przy okazji 8)

Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16" ;) Jarzma najlepiej szukać na allegro po tagach: passat b6:zaciski,zwrotnice,kolumna. I wysyłać maila czy posiadają jarzma pod 312mm :roll: wiekszość jak nie wszystkie passaty B6 mają 312mm tarcze z przodu :ok:

A więc do roboty :super:


Przygotowania w moim przypadku w związku z tymczasowymi tarczami ;) Oczyszczanie,malowanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zdejmujemy koło-to każdy umie :lol:

Zdejmujemy sprężynę

Obrazek

Rozłączamy czujnik-ściskamy wtyczki,naciskamy przycisk,rozłączamy ;)

Obrazek

Zdejmujemy kapselki plastikowe włożone w gumę

Obrazek

Znajdują się tam śruby na imbus 7
Obrazek
Obrazek

Odkręcamy je i zacisk jest już luźny. Trzeba przyłożyć w niego kilka razy młotkiem gumowym,żeby się wzruszył i wyciągać go z jarzma.

Obrazek

Odkręcamy z tyłu 2 śruby kluczem 21 mocujące jarzmo i wyjmujemy je.
Odkręcamy śrubę mocująca tarczę.Uderzamy kilkakrotnie mocno młotkiem gumowym w tarcze i powinna zejść.

Odtłuszczamy i oczyszczamy bardzo dokładnie piastę miękką szczotką miedzianą,a następnie smarujemy ją bardzo cieniutko(tylko zwilżyć praktycznie) smarem-ja zastosowałem ten do tłoczków,cylinderków.

Obrazek

Malowanie zacisków i osłon tarcz-2 warstwy cynku i 3 warstwy koloru.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zakładamy tarcze załapując lekko śrubę trzymającą.
Zakładamy nowe jarzmo.
Wciskamy tłoczki np.dwoma trzonkami młotków.

Oczyszczamy bardzo dokładnie drobnym papierem ścierny te miejsca po których pracuje klocek.

Obrazek
Obrazek

Bardzo ważne jest oczyścić śruby na których pracuje zacisk naprawdę bardzo drobnym papierem,a następnie przesmarować je smarem do tłoczków.
Na górze oczyszczona,na dole jeszcze nie.

Obrazek
Obrazek

Można dać jeszcze ciutkę tego smaru pod tą gumę z kapselkiem

Obrazek

Wkładamy klocki,zakładamy zacisk,przykręcamy wcześniej oczyszczone śruby,podłączamy czujnik,zakładamy kapselki,zakładamy sprężynę.

Obrazek
Obrazek

Kilka razy naciskamy na hamulec,aby klocki się zbliżyły.
Dokręcamy śrubę na tarczy.
Zakładamy koło i przez około 200km ostrożnie obchodzimy się z hamulcami,żeby nie zeszklić klocka.

EFEKTY

PRZED:
Obrazek
Obrazek

PO:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odległość zacisku od odważników to jakieś 3mm :super:

PRZED

Obrazek

PO

Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję,że się komuś przyda :brawa:
[/size]

: pt cze 08, 2012 00:03
autor: Cesarz
Sie napracowałeś... Gratulacje! Browarek poleciał :piwo:

: pt cze 08, 2012 06:30
autor: Eljot
A malowanie tarcz kumpel mi odradził- że niby się mocno nagrzewają i bez sensu to jest...
Dobra robota Muti!
Browarek poleciał!
:piwo:

: pt cze 08, 2012 06:31
autor: niko02
I ode mnie też oczywiście :) :piwo:

: pt cze 08, 2012 11:32
autor: Turanek
No ładna robota :brawa:

Jedna uwaga, zamiast młotkiem "wzruszać" zacisk, można spróbować opowiedzieć mu smutną historię i sam się wzruszy :haha:

PS. Felga widzę dostała strzała w rant...

: pt cze 08, 2012 12:18
autor: niko02
No faktycznie, lekkie zagięcie jest :)

: pt cze 08, 2012 12:44
autor: Muti
Turanek pisze:PS. Felga widzę dostała strzała w rant...
To jakieś 4lata temu mama zaatakowała dziurę i nie chciała się przyznać :lol: Ale na szczęście nic nie bije,daje się normalnie wyważyć..Tylko optyczne "zepsucie" :haha:

Turanek pisze:Jedna uwaga, zamiast młotkiem "wzruszać" zacisk, można spróbować opowiedzieć mu smutną historię i sam się wzruszy :haha:
Niech się wzrusza gumą :super: Nic mu nie będzie,bo to tylko w celach "poruszenia" :piwo: :lol:

: pt cze 08, 2012 21:45
autor: rock4
Muti, szacun dla Ciebie - przed obroną takie rzeczy... :hahaha: :hahaha:

A na poważnie, to na pewno wykorzystam sposób na pomalowanie zacisków (ja początkowo chciałem na czerwono, żona na zielono (na szczęście był to z jej strony żart). Ostatecznie chyba stanie na żółtym bądź jak u Ciebie - szary). Tylko jak zwykle czas nie jest moim sprzymierzeńcem :(

1 pytanie do powyższego manuala: puszka cynku, którą miałeś starczy na pomalowanie kilkukrotne wszystkich zacisków?

: pt cze 08, 2012 22:47
autor: Muti
rock4 pisze: 1 pytanie do powyższego manuala: puszka cynku, którą miałeś starczy na pomalowanie kilkukrotne wszystkich zacisków?
Spokojnie ;)

: sob cze 09, 2012 22:31
autor: seba244
:piwo: sie należy...

: pt cze 15, 2012 17:16
autor: marcin975
No widzę,że już wymieniłeś na większe :brawa: ta mała przerwa pomiędzy odważnikiem a zaciskiem to raczej na felgach 16" ?

: pt cze 15, 2012 23:12
autor: Muti
marcin975 pisze:ta mała przerwa pomiędzy odważnikiem a zaciskiem to raczej na felgach 16" ?
Taak :) na jednym zdjeciu jest przymierzona 18" juz z 312mm i wtedy tarcza wydaje się malutka ;)

: pn wrz 03, 2012 22:41
autor: ggu
Muti pisze:Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16"
A klocki i zacisk? Stare zostawiłeś?

: pn wrz 03, 2012 22:43
autor: Muti
ggu pisze:
Muti pisze:Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16"
A klocki i zacisk? Stare zostawiłeś?
Tak zaciski i klocki ida takie same.

: pn wrz 03, 2012 22:45
autor: ggu
Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię? Czyli zrobiłeś to dla wyglądu a nie dla poprawy skuteczności hamowania?