Badania techniczne i DPF

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Badania techniczne i DPF

Post autor: KriSSo »

Hm, chyba jednak się za to zabiorą :roll:

STAN TECHNICZNY POJAZDÓW
Obrazek
Obrazek
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: VWariaT »

Moim zdaniem to jak chcą takie zaostrzenie przepisów to musi to działać od daty ich wejścia w życie. Bo np. przysłowiowy "Kowalski" który kupił samochód kilka lat temu może nie wie do tej pory że nie ma DPFu... i co w takim przypadku? Dostanie 5Kpln kary? A za co? Przecież rejestrując samochód nikt mu na przeglądzie nie wpinał się w OBD i nie powiedział że ma wycięty DPF.

Za dużo tematów jest jeszcze niedoprecyzowanych. Na tą chwilę to są ogólniki.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: wesol »

To już zmartwienie Kowalskiego. Nieznajomość nie zwalnia. Kogo to interesuje. Mógł pojechać do ASO to by mu powiedzieli zapewne chyba że nie pytani nie mówią bo to też ciężko uznać za jakiś defekt.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: VWariaT »

wesol pisze:To już zmartwienie Kowalskiego.
Trochę bym tu polemizował. Jeżeli kupiłeś wcześniej sprawny samochód, i do tej pory nic z nim się nie dzieje (ale ktoś kiedyś zrobił ciap ciap), normalnie przechodzi coroczne przeglądy itp. ... a tu nagle BUM -> "proszę Pana, płaci pan 5Kpln bo nie ma Pan DPF"
Trochę bezsens :omatko: więc nie wydaje mi się żeby takie coś mogło na churaaa wejść w życie.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: misiek775 »

Kiedyś było tak z katalizatorami - ludzie kupowali z wyciętym katem a później na przeglądzie płacz bo zamiast kata wstawiona rura albo tłumik.
Niestety, jak samochód nie ma wyposażenia które powinien mieć to już zmartwienie właściciela.
Awatar użytkownika
Levvy
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: Levvy »

Chcialem zapytac w innym watku ale napisze w tym. Czy silnik bkc z 2004 mozna uzbroic w dpfa? Czy trzeba cos wtedy zmieniac w silniku?
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: VWariaT »

a dlaczego chcesz wstawić DPF do silnika który fabrycznie ma katalizator ? przecież to jest przerost formy nad treścią. Tym bardziej o wiele kosztowy temat.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: wesol »

W de coś mi świta że jest tak że takie wykastrowanie np DPF czy Mostkowanie kabli opornikiem zamiast poduszek to jeszcze do 4 lat można do sądu iść na tego poprzedniego właściciela. Taki Kowalski zawsze może założyć sprawę cywilną nikt mu nie broni. Ryzyko zawsze jest jak się kupuje auto używane. No nie może być lepsze jak nowe co nie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Levvy
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: Levvy »

VWariaT pisze:a dlaczego chcesz wstawić DPF do silnika który fabrycznie ma katalizator ? przecież to jest przerost formy nad treścią. Tym bardziej o wiele kosztowy temat.
A bo moj Turek to był bls z dpf z 2008 roku a sie okazało ze mam pod maską bkc z pusta puszką od dpfa bo komus wczesniej sie zatarł ten bls i wstawili słupek bkc a dpf wycieli. Skoro bedą karali za wycietego dpfa to rozwazam jego zamontowanie chocby uzywanego...
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: VWariaT »

hmmm... trzeba byłoby się zorientować co w takim wypadku zrobić.
Z tego co wiem to silnik nie jest "przypisany" do danego samochodu i jest częścią zamienną. Jeżeli zamontowano inny silnik to trzeba to wbić w dowód i po temacie.

No ale to moje przemyślenia :sorry:
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: wesol »

Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Levvy
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: Levvy »

wesol pisze:Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.
No tak , a co gdy bym zamiast dpf mial katalizator to moze by spelnial normy emisji spalin
ThoMass
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: pt gru 25, 2015 15:50
Auto:: 1.6 TDI CAYC 105ps
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: ThoMass »

Levvy pisze:
wesol pisze:Ale nie można z niższą norma emisji wmontować niby. Czyli nie możesz sobie zapodac np 1.9 SDI czy jeszcze coś starszego np 1.9 D AEF z polo czy felicji.
No tak , a co gdy bym zamiast dpf mial katalizator to moze by spelnial normy emisji spalin
To trzeba by się wypytać,
Wcześniej można było doposażyć auta z grupy VW w dodatkowy katalizator, sam miałem coś takiego w Passacie b5fl z 2003 rok AWX 1.9TDI.
Po czym była adnotacja, że norma spalin wzrosła do euro4.
Ale to był montaż w DE przez Niemca.
Miałem nawet potwierdzenie z montażu takiego katalizatora w formie pisemnej z datą montażu i cena coś koło 700-800euro na tamte czasy.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: wesol »

Nie chodzi oto co by spełniał tylko musi mieć wyjściowo ta normę taki silnik. Miałeś wcześniej euro 4 to nie ma opcji montażu euro 3 nawet z pięcioma DPFami. Nadal jest to silnik taki jak jest. Owszem doposażenie w de to nawet częsty temat. Parę sharanow też mamy z tym. Tyle że montują to firmy, robią jakieś testy atesty homologację i dostajesz wlepe zieloną. Sam tego nie założysz i że Henio na skórę ci podbije euro 4.

Bkc to silnik prawie ten sam co bls. Inny wałek inne pompki. Zapodajesz od bls plus osprzęt bls i masz co chciałeś.
Puki co bym jeszcze nie panikował.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Levvy
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Badania techniczne i DPF

Post autor: Levvy »

wesol pisze:.....Zapodajesz od bls plus osprzęt bls i masz co chciałeś.
Puki co bym jeszcze nie panikował.
Mógł byś trochę jaśniej? Mam kupić słupek bls ? Bo cały osprzęt jest od bls tylko sam słupek bkc. A wtedy co z puchar dpfa?
ODPOWIEDZ