2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: VWariaT »

Prośba o pomoc w określeniu kierunku poszukiwania takiego problemu.

Dzisiaj przy normalnej codziennej jeździe wywaliło taki oto komunikat na FISie:
STOP! Oil pressure Engine off! Owner's manual!
Dobrze że byłem 100m od domu.

Po zgaszeniu silnika podpiąłem VCDS - ale zero błędów.
Poczekałem 2h i sprawdziłem olej na bagnecie - w normie, idealnie na połowie.
Po zapachu nie wyczuwałem ropy w oleju.
Olej wymieniany 2~3 miesiące temu ze wszystkimi filtrami.

Gdzie szukać dalej?
Czujnik ciśnienia oleju odpada bo VCDS by go wyhaczył.

Pompa się skończyła? trzeba pewnie manometrem sprawdzić?
Załączniki
IMG_20181124_124121.jpg
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
ROMEK3
Początkujący
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 26, 2018 07:35
Auto:: 1T2 UNITED BLS
Imię:: Romek
Lokalizacja: Zdolnyśląsk
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: ROMEK3 »

Ja bym wkręcił manometr zamiast czujnika i w razie czego spał spokojnie.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: wesol »

Jeśli czujnik jest tej samej konstrukcji co kiedyś były w vagach itp to raczej uszkodzenia nie wykryje vcds.
Wkręcić manometr i zmierz ciśnienie oleju.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: VWariaT »

Jutro rano umówiłem się z gostkiem co ma manometr więc się okaże czy to wina czujnika czy jednak słynny obrobiony sześciokątny wałek w pompie.
BMM to rozwiercony 1.9 więc osprzęt raczej podobny

Na tą chwilę dziękuję za wskazówki. O dalszych krokach będę informował.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: wesol »

Touran niby nie cierpiał na problemy z tym napędem pompy z walkami wyrównoważającymi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: VWariaT »

Z tego co zrobiłem wywiad to w B6 trafiały się takie przypadki. No to i Touran może mieć takie choroby.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: wesol »

Passat to nie Touran. Touran to golf a tam nie było tego. Passat to jak audi A4 itp.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
karl
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: sob sie 10, 2013 22:34
Auto:: BMN,2.0 tdi,2006
Imię:: Karol
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: karl »

Żaden absolutnie żaden :Touran, Golf tego badziewia nie posiada.

Chyba, że ktoś kiedyś coś zmienił tzn. silnik, słupek itp.
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: VWariaT »

No i powód był błachostką. Przy chęci odkręcenia czujnika ciśnienia jego górna część z wtyczką odpadła. Widocznie zmęczenie materiału lub podczas wcześniejszych napraw ktoś już naderwał wtyczkę.

Tak więc jutro trzeba kupić nowy czujnik i temat rozwiązany.
Załączniki
IMG_20181125_102350-1984x1488.jpg
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: bartez55 »

Sam czujnik pewnie jest dobry. Zarób nowe przewody do kostki i będzie po problemie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: VWariaT »

Nie będę kombinował bo końcówka od kostki jest w kawałkach..... 20~30pln i będzie fabryka bez druciarstwa.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: bartez55 »

Nie no jasne, myślałem że same przewody są uszkodzone.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arturmu
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 31, 2022 19:00
Auto:: Touran 2.0TDI BMM 2006
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rekowo Górne

Re: 2.0TDI STOP! Oil pressure Engine off!

Post autor: arturmu »

Witam! Czy przy włączeniu zapłonu w kostce pojawia się napięcie (12v)?
ODPOWIEDZ