Strona 1 z 1

Silnik 1.4 TSI 140KM

: wt cze 19, 2012 22:15
autor: ggu
Witam,
czy ktoś miał okazję jeździć touranem z tym silnikiem? Może ma porównanie do diesli? Wrażenia, spalanie...
Jestem zwolennikiem benzyny i chętnie kupiłbym tourana z tym właśnie silnikiem.
Będę wdzięczny za wszystkie komentarze od osób, które namacalnie sprawdziły ten silnik.

Re: Silnik 1.4 TSI 140KM

: sob cze 23, 2012 20:11
autor: cheles
ggu pisze:Witam,
czy ktoś miał okazję jeździć touranem z tym silnikiem? Może ma porównanie do diesli? Wrażenia, spalanie...
Jestem zwolennikiem benzyny i chętnie kupiłbym tourana z tym właśnie silnikiem.
Będę wdzięczny za wszystkie komentarze od osób, które namacalnie sprawdziły ten silnik.
Jeżeli to Twincharger podwójne doładowanie (turbo i kompresor) to VW rozważa wycofanie go z produkcji w tym roku. Na gwarancji jeszcze padają pierścienie tłokowe a nawet pękają tłoki awariach kompresora nie wspomnę. Koszt naprawy jest b.wysoki.

: sob cze 23, 2012 20:39
autor: ggu
Dzięki za informację. A już chciałem kupić :)
Z tego co mi wiadomo 1.4 były wszystkie twin charger.

: sob cze 23, 2012 21:25
autor: seba244
Fajnie sie jeździ , duże spalanie, duża awaryjność......(rozrząd)
Mała pojemność, duża moc, dużo elektroniki..

: sob cze 23, 2012 21:26
autor: cheles
plus skomplikowana konstrukcja zapomniałeś dodać :)

: sob cze 23, 2012 21:44
autor: ggu
No właśnie czytałem, że się rozciąga łańcuszek rozrządu i coś z napinaczami nie tak...
Szkoda bo jest dynamika diesla i kultura pracy benzyny w jednym :)

: ndz cze 24, 2012 21:23
autor: AZIK
A ja coś też od siebie i z zapytaniem do kolegów biorących udział w dyskusji, a raczej w suchych jak dla mnie stwierdzeniach:
cheles pisze:VW rozważa wycofanie go z produkcji w tym roku
gdzieś to napisali??? poproszę o oficjalne stanowisko VW, bo I-wsze słyszę....
cheles pisze:Na gwarancji jeszcze padają pierścienie tłokowe a nawet pękają tłoki awariach kompresora nie wspomnę
w jakich silnikach??? ilu konnych??? we wszystkich??? poproszę o jakieś dokładne dane, albo przykłady zapisane na innych forach... ew. jakieś zestawienia zepsutych samochodów na gwarancji....
Z tego co ja wiem, problem był w Golfach i Ścierkach wyposażonych w 160-cio konne jednostki...
cheles pisze:Koszt naprawy jest b.wysoki.
a jak się coś zchrzani w 2,0 TDI czy 1,6 TDI na CR to jest tanio???
seba244 pisze:Fajnie sie jeździ ,
Nawet bardzo fajnie.... silniczek można jeszcze trochę podkręcić :>
seba244 pisze:duże spalanie
Średnia 8,5 l/100 przy jeździe 50/50 trasa/miasto to dużo jak na benzynę ze 140 KM??? Podobno idzie jeszcze zejść.... ale póki co dwa baki i taka średnia mi wyszła.... kwestia nauki i odpowiednim doborze obrotów- ucze się dopiero...
seba244 pisze:duża awaryjność......(rozrząd)
jakieś dane... jakieś przykłady, ile takich samochodów naprawiałeś??? czy te dane zaczerpnąłeś tylko z lektury Auto Świata???
seba244 pisze:Mała pojemność, duża moc, dużo elektroniki..
a w CR to autkiem steruje tylko pompa??? w każdym vw i każdym samochodzie obecnych czasów mamy teraz dużo elektroniki ... era diesla 1,6 TD montowanego w Golfach II już dawno się skończyła...
cheles pisze:plus skomplikowana konstrukcja zapomniałeś dodać
podobnie zauważę, że era diesla 1,6 TD montowanego w Golfach II oraz 1,3 na gaźniku już dawno się skończyła...



A tak od siebie.... jestem użytkownikiem 1,4 TSI na dmuchawce i kompresorze,coprawda jeszcze na gwarancji producenta, ale przed zakupem samochodu trochę poczytałem, trochę pogadałem z mechanikami i odniosłem wrażenie, że w 95% wszystko jest oki.... pozostałem 5 % przypadków jednak mają problem, który powstaje przy niodpowiedniej eksploatacji samochodu i "dawania mu na zimnym w pizd...eeee".... oczywiście łańcuchy się naciągały ale w wersjach 160 konnych więc tourana to nie dotyczy.... dodatkowo były akcje serwisowe oraz kilka lat w których pozmieniali wadliwe elementy konstrukcyjne ...

pisanie przez kolegów suchych informacji nie potwierdzone żadnymi danymi (chętnie poczytam z innych forów problemu z 1,4 TSI żeby ustrzec się przed złą eksploatacją pojazdu i kiedy auto mnie perfidnie zaskoczy) mija się całkowicie z opinią tysięcy użytkowników VW, skody czy seata, którzy jeżdżą już kilka lat bez awarii silników...

Uważam, że lektura Auto Świata itp nie powinna być wykładnikiem, zarówno dla kupujących jak i osób "podpowiadających"

ggu, podpowiem Ci tak.. jeżeli szukasz benzyny to zgłęb trochę wiedzę na temat tych silników, poczytaj inne fora - może bardziej obiektywne.... zastanów się i bierz 1,4.... ten silnik nie boli, nie mniej niż jednostki dieslowskie...

jak ktoś nie umie jeździć benzyną, to nie będzie umiał szanować również diesla... to jest te 5 % użytkowników i malkontentów, którym nic nie pasuje...

mam kumpla, który w 1,4 TSI ze 122 zrobił 180 i śmiga już trochę czasu.... ktoś chce do niego dane, mogę podesłać.... z miła chęcią opowie o swoim autku i zdementuje ten setek bzdur pisanych na temat tych motorów....

Dziękuję i pozdrawiam.... bez obrazy koledzy... jeśli coś jest nie zrozumiałe, proszę o info - spróbuję wyjaśnić innymi słowami...

ggu, możesz walić na pw to coś pomogę w temacie i Twoich rozważaniach....

: ndz cze 24, 2012 23:52
autor: niko02
Azik, może następnym razem od razu zacznij innymi słowami, bo trochę z tonem tych odpowiedzi przesadzasz.
Ja nie udzielający się w temacie, bo nie mam o tym silniku bladego pojęcia, po przeczytaniu czuję się urażony Twoją wypowiedzią.
Użytkownicy zdarzają się różni i wątpię, że 5% to są Ci, którzy nie potrafią eksploatować samochodu. Moim zadniem, to będzie ich właśnie 95%, a 5% to będą Ci, którzy więdzą jak się obchodzić ze sprzęgłem, turbo i całą resztą.
Z poważaniem :/

: pn cze 25, 2012 07:34
autor: KriSSo
AZIK pisze:gdzieś to napisali??? poproszę o oficjalne stanowisko VW, bo I-wsze słyszę....
Oczywiście, w czasopiśmie motor, tvn turbo, autobild i kilku innych. Oficjalnego stanowiska VW nie oczekuj, bo nikt z nas w zarządzie nie pracuje i specjalnie dla Ciebie pisma nie wysmaruje. Podwójne doładowanie zniknie, to jest pewne. Dlaczego? Z prostego powodu - koszt produkcji jest zbyt wysoki. Zdecydowanie wolałbym i kto wie, czy nie wziąłbym Tourana z motorem 1.8 TSI, niż z tym 1.4. Tylko dlatego wziąłem diesla.
AZIK pisze:a jak się coś zchrzani w 2,0 TDI czy 1,6 TDI na CR to jest tanio???
Tanio nie jest, ale taniej i to jest ważne. Doładowanie jest pojedyncze i jeździ tego więcej.
AZIK pisze:A tak od siebie.... jestem użytkownikiem 1,4 TSI na dmuchawce i kompresorze
Rozumiem, pewnie dlatego poczułeś się urażony i dotknięty. Stąd ton wypowiedzi.
AZIK pisze:mam kumpla, który w 1,4 TSI ze 122 zrobił 180 i śmiga już trochę czasu
Wiesz no, z 2.0 diesla można i 250 KM, tylko co z tego. Kwestia na inną dyskusję.

: pn cze 25, 2012 21:22
autor: AZIK
Bez obrazy Panowie, ale jak czytam te tendencyjne wypowiedzi to po prostu krew się gotuje.....

autobild tak pisze to tak jest
motosroto ma taką opinię to tak jest...

więcej znam przypadków pękniętych głowic w 2,0 TDI, niż rozciągniętych łańcuszków w 1,4 TSI.... a jadnak tu każdy ma 2,0 i chełpi się tym na maxa...


ale tutaj na forum kto ma 2,0 to pełen szał, lans.... a 1.4, 1.6, 1,9 nie mówiąc już o 1,2 to beee, feee, kupaaa, to nie jedzie , to zło... to gorsze niż efekt ciplarniany na naszej planecie....

poczytajcie sobie inne wypowiedzi forum Tourana i np. porady przed zakupem, jakie wyidealizowane są jednostki 2,0 TDI... aż po prostu (za przeproszeniem) w dupie szczypi....

wszystkie negat opinie na temat 1,4 są wzięte z lektur w/w czasopism... a wiadomo - pisać można sobie wszystko... dla mnie to bajki wyssane z palca... niech ktoś się wypowie co robi z takimi silnikami w ASO, zakładzie itp, a nie siedzi w domu i czyta to, za co pismak dostanie kasę ....
KriSSo pisze:Zdecydowanie wolałbym i kto wie, czy nie wziąłbym Tourana z motorem 1.8 TSI,
Za takie stwierdzenie masz u mnie piwko na jakiś zlocie... :brawa:

PS. niech ktoś w końcu 3,0 w TDIku zaswapuje do Tourana, bo 2,0 "nie jedzie" i taka jest prawda

Przykro mi, że kogoś uraziłem, ale bądźcie bardziej obiektywni i nie podpierajcie się głupotami wyczytanymi w internecie....

PS. Prosiłem o oficjalne stanowiska, wykresy, dane, linki ... i co dostałem??? informację, że autoŚwiat tak napisał.... :hahaha:


Dziękuję i pozdrawiam. Michał :piwo:

[ Komentarz dodany przez: jeżu: Wto Cze 26, 2012 07:07 ]
AZIK, Kolego chciałbyś abyś trochę zmienił ton wypowiedzi. Poszanuj troszeczkę język. "cięty" ton wypowiedzi nie służy miłej atmosferze...Może na innych forach obowiązują inne zasady.... tutaj jest troszkę inaczej :ok:

: pn cze 25, 2012 23:25
autor: niko02
Ech...

: wt cze 26, 2012 00:41
autor: KriSSo
AZIK pisze:więcej znam przypadków pękniętych głowic w 2,0 TDI, niż rozciągniętych łańcuszków w 1,4 TSI.... a jadnak tu każdy ma 2,0 i chełpi się tym na maxa...
Zgoda, ale spróbuj też zrozumieć, że odsetek jeżdżących w Polsce 2.0 TDI w porównaniu do 1.4 TSI, to jak Chiny i Polska. Między innymi dlatego znasz więcej takich przypadków. Chcesz poczytać więcej konkretów o problemach, z wymianami silników włącznie? To zapraszam na forum OCP (Octavia Klub Polska). Będziesz miał lekturę na 2 miesiące, do cholery tego tam jeździ. Skoda nie posiada w ofercie silników 1.4 TSI na podwójnym doładowaniu (wyjątek stanowi ostatnia Fabia RS). A i tak pojawiają się problemy z tym zwykłym 122 KM, który ma jedno doładowanie, a co dopiero dwa? Łańcuszki tam lecą na potęgę. Podobnie w 1.2 TSI - też reklamacji na pęczki. Ujeżdżam jeszcze YETI 1.2 TSI, jako drugie auto i ciekawe... może mnie ten problem ominie, a może nie. Na szczęście Yeti robię malutkie przebiegi, więc może trochę pożyje.

: wt cze 26, 2012 21:08
autor: AZIK
jeżu pisze:AZIK, Kolego chciałbyś abyś trochę zmienił ton wypowiedzi. Poszanuj troszeczkę język. "cięty" ton wypowiedzi nie służy miłej atmosferze...Może na innych forach obowiązują inne zasady.... tutaj jest troszkę inaczej
Oki, nie pękaj.... nie taki AZI straszny jakim językiem włada :> .... Strasznie tu wszyscy spięci jak bycze jaja, ale może niektórzy też niech zerkną na inne fora celem utęperowania poglądów na temat VW i idealizowania tej marki.... zresztą Ty akurat wiesz, bo coś grzebiesz przynajmniej przy samochodach... :piwo: