A ja coś też od siebie i z zapytaniem do kolegów biorących udział w dyskusji, a raczej w suchych jak dla mnie stwierdzeniach:
cheles pisze:VW rozważa wycofanie go z produkcji w tym roku
gdzieś to napisali??? poproszę o oficjalne stanowisko VW, bo I-wsze słyszę....
cheles pisze:Na gwarancji jeszcze padają pierścienie tłokowe a nawet pękają tłoki awariach kompresora nie wspomnę
w jakich silnikach??? ilu konnych??? we wszystkich??? poproszę o jakieś dokładne dane, albo przykłady zapisane na innych forach... ew. jakieś zestawienia zepsutych samochodów na gwarancji....
Z tego co ja wiem, problem był w Golfach i Ścierkach wyposażonych w 160-cio konne jednostki...
cheles pisze:Koszt naprawy jest b.wysoki.
a jak się coś zchrzani w 2,0 TDI czy 1,6 TDI na CR to jest tanio???
seba244 pisze:Fajnie sie jeździ ,
Nawet bardzo fajnie.... silniczek można jeszcze trochę podkręcić
seba244 pisze:duże spalanie
Średnia 8,5 l/100 przy jeździe 50/50 trasa/miasto to dużo jak na benzynę ze 140 KM??? Podobno idzie jeszcze zejść.... ale póki co dwa baki i taka średnia mi wyszła.... kwestia nauki i odpowiednim doborze obrotów- ucze się dopiero...
seba244 pisze:duża awaryjność......(rozrząd)
jakieś dane... jakieś przykłady, ile takich samochodów naprawiałeś??? czy te dane zaczerpnąłeś tylko z lektury Auto Świata???
seba244 pisze:Mała pojemność, duża moc, dużo elektroniki..
a w CR to autkiem steruje tylko pompa??? w każdym vw i każdym samochodzie obecnych czasów mamy teraz dużo elektroniki ... era diesla 1,6 TD montowanego w Golfach II już dawno się skończyła...
cheles pisze:plus skomplikowana konstrukcja zapomniałeś dodać
podobnie zauważę, że era diesla 1,6 TD montowanego w Golfach II oraz 1,3 na gaźniku już dawno się skończyła...
A tak od siebie.... jestem użytkownikiem 1,4 TSI na dmuchawce i kompresorze,coprawda jeszcze na gwarancji producenta, ale przed zakupem samochodu trochę poczytałem, trochę pogadałem z mechanikami i odniosłem wrażenie, że w 95% wszystko jest oki.... pozostałem 5 % przypadków jednak mają problem, który powstaje przy niodpowiedniej eksploatacji samochodu i "dawania mu na zimnym w pizd...eeee".... oczywiście łańcuchy się naciągały ale w wersjach 160 konnych więc tourana to nie dotyczy.... dodatkowo były akcje serwisowe oraz kilka lat w których pozmieniali wadliwe elementy konstrukcyjne ...
pisanie przez kolegów suchych informacji nie potwierdzone żadnymi danymi (chętnie poczytam z innych forów problemu z 1,4 TSI żeby ustrzec się przed złą eksploatacją pojazdu i kiedy auto mnie perfidnie zaskoczy) mija się całkowicie z opinią tysięcy użytkowników VW, skody czy seata, którzy jeżdżą już kilka lat bez awarii silników...
Uważam, że lektura Auto Świata itp nie powinna być wykładnikiem, zarówno dla kupujących jak i osób "podpowiadających"
ggu, podpowiem Ci tak.. jeżeli szukasz benzyny to zgłęb trochę wiedzę na temat tych silników, poczytaj inne fora - może bardziej obiektywne.... zastanów się i bierz 1,4.... ten silnik nie boli, nie mniej niż jednostki dieslowskie...
jak ktoś nie umie jeździć benzyną, to nie będzie umiał szanować również diesla... to jest te 5 % użytkowników i malkontentów, którym nic nie pasuje...
mam kumpla, który w 1,4 TSI ze 122 zrobił 180 i śmiga już trochę czasu.... ktoś chce do niego dane, mogę podesłać.... z miła chęcią opowie o swoim autku i zdementuje ten setek bzdur pisanych na temat tych motorów....
Dziękuję i pozdrawiam.... bez obrazy koledzy... jeśli coś jest nie zrozumiałe, proszę o info - spróbuję wyjaśnić innymi słowami...
ggu, możesz walić na pw to coś pomogę w temacie i Twoich rozważaniach....