Strona 1 z 6

Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn sty 14, 2019 14:33
autor: m0nter
W Touranie żony zaczyna niedomagać alternator (po ponad 300tyś ma prawo się zużyć...)

Ponieważ teraz prawie codziennie jest używane Webasto (pół godziny), grzanie foteli, nadmuch na maksa itp, a auto jeździ 90% krótkich tras chciałem mocniejszy alternator.

Kupiłem 180A 03L903024L, ale teraz doczytałem, że to alternator LIN.

Czy ktoś z Was ma wiedzę czy do Tourana z 2.0 BMN 2008 można dołożyć alternator sterowany magistralą LIN? ECU + odpowiedni gateway da radę to obsłużyć, czy dla tego auta to już kosmiczna technologia?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn sty 14, 2019 18:32
autor: szczyku
Nie prościej zamienić regulator napięcia tego alternatora na taki bez lin?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 10:18
autor: m0nter
Takie rozwiązanie też biorę pod uwagę ;)
Będę miał alternator w ręku to zobaczę czy dopasuje jakiś regulator ze 180A

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 11:08
autor: wesol
Regulator nie jest pod konkretny amperarz. Regulator jest łudząco podobny taki pod analog i taki pod can. Troszkę wtyczka przyłączeniowa ma inne wypustki. Mam gdzieś taki regulator. Nie polecam ci zamienników zakładać.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 15:53
autor: szczyku
Może i w starym golfie IV, ale oryginalny 90A zamieniłem na 220A z Touarega, wymieniłem regulator na analog i wszystko pięknie chodziło. Założyłem małe caraudio i troszkę miałem problem z np przygasajacym licznikiem, światłami itp, po zmianie wszystkie problemy ustały. W sharanie oryginalny 140A też będę zmieniał na wspomniany 220A.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 17:20
autor: wesol
Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 18:19
autor: Miki76
wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Potwierdzam zakupiłem od kolegi i hula aż miło

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt sty 15, 2019 23:58
autor: szczyku
wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Masz może wiedzę czy te 220A pasują do 2.0tdi CR?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 06:40
autor: wesol
Pasują.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 08:57
autor: alcest
wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Wesol a jakie są orientacyjne koszty takiego 220A? Mój stary altek już tyle razy regenerowałem że mam dość i kolejnego podejścia do regen. nie zrobię tylko wsadziłbym coś nowszego i lepszego. Nie wspomnę już przy tej okazji o regulatorze, który kupiłem w IC cyfrowy zamiast analogowy i nie mogłem zwrócić choć stary dawałem w łapę sprzedawcy że chcę taki sam. Cyfrowy mam w "zapasie" :hahaha:

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 11:36
autor: wesol
Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 12:54
autor: szczyku
Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 20:14
autor: JEDARO
szczyku pisze:Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.
ale gdzie bo raczej w tym temacie to ma racje
wesol pisze:Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.
mam też w planach zmianę na 220A

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 20:18
autor: jeżu
Są 220A analogowe p&p? nr?
180A namierzyłem bezproblemowo...

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr sty 16, 2019 20:50
autor: wesol
Nie. Trzeba zamienić regulator w 220 amperowym. 180 taki są bardzo mocne. Jeśli ktoś nie potrzebuje dużo dużo. Prądu do mocno rozbudowanego audio to taka 220 nie jest potrzebna. 220 A to potrafią kosztować po 250-500 zł nawet. Taki 180 A to idzie kupić nawet poniżej 100 zł. Ja tylko swój 220 amperowy kupiłem mega okazyjnie i chyba coś koło 110 zł dałem i to już dawno dawno temu. Tak to bym w życiu nie dał za taki altek więcej jak 200 zł bo po co jak 180 spokojnie daje radę.