Strona 1 z 1
					
				Głuche stuki przy skręcie w lewo z większą prędkością
				: ndz cze 24, 2012 14:08
				autor: Lucky_Luck
				Witam,
Mam mały i denerwujący problem jak w temacie. Mianowicie, nie zawsze ale czasami zdarza się, że przy spełnionych warunkach:
- prędkość większa niż 60 - 70 km/h
- delikatny lub większy łuk w lewo (choć bardzo rzadko ale jednak zdarza się to też przy jeździe na wprost)
- noga na gazie
słychać:
- taki głuchy synchroniczny dźwięk (jakby szybkie i stale uderzanie drewnem o drewno)
- podobny do tego jak jedzie się po "światełkach" oddzielających jezdnie
- podobny do tego jak się ma kamień lub śrubę wbitą w oponę (tylko bardziej głuchy)
Wszelkie, nawet z poru niemożliwe sugestie mile widziane ... ponieważ z uwagi na to, że usterka nie jest stała i "wyraźna" jest ciężka do zdiagnozowania przez dwóch rożnych mechaników.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz
			 
			
					
				
				: ndz cze 24, 2012 16:29
				autor: Cesarz
				
			 
			
					
				
				: ndz cze 24, 2012 20:21
				autor: Lucky_Luck
				Dzięki za info. Ten wątek już przeglądałem wcześniej. 
Nie mniej jednak u mnie sprawdzanie przegubów (skręcanie skrajne i ruszanie przód tył z różną siłą) nie wykazało żadnych stuków.
Te delikatne stuki pojawiają się tylko przy większej prędkości.
Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego) i wymieniane prawe łożysko przód. 
Zastanawiałem się czy mechanik mógł coś przy tym "zepsuć" np w skrzyni...
			 
			
					
				
				: ndz cze 24, 2012 20:33
				autor: Cesarz
				A może to łożysko koła? Umnie było słyszalne tak od 90km/h bardziej jako szum niz stuk...
			 
			
					
				
				: ndz cze 24, 2012 20:58
				autor: niko02
				JA obstawiam tuleje wahacza. Miałem podobnie.
			 
			
					
				
				: ndz cze 24, 2012 22:25
				autor: Muti
				Lucky_Luck pisze:Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego)
Sorry za OT,ale jakie miałeś przy tym objawy?
 
			 
			
					
				
				: pn cze 25, 2012 19:19
				autor: Lucky_Luck
				niko02 pisze:JA obstawiam tuleje wahacza. Miałem podobnie.
To może być dobry trop - ponieważ będąc pod autem jak sprawdzałem "brechą" to miałem wrażenie, że trochę luźno latał w gumie. Jednak uszkodzeń mechanicznych nie widziałem.
A czy możesz opisać jakie objawy były u Ciebie?
Bo z mojej strony chodziło mi to po głowie ale stwierdziłem, że raczej nie jest możliwe, żeby to stukało tak rytmicznie, jednostajnie i ze względnie stalą częstotliwością (tak jak napisałem w pierwszym poście).
Muti pisze:Lucky_Luck pisze:Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego)
Sorry za OT,ale jakie miałeś przy tym objawy?
 
Teoretycznie - biegi miały przez to ciężej chodzić (tak twierdził mechanik), że był luz i że w 99% przypadków w skrzyni tego typu to pomaga. 
Fakt jest taki, że luz faktycznie zniwelował (bez ściągania skrzyni - przez jakiś dekiel) - teraz wynosi ok 1,5 mm sprawdzone i podobno tyle ma być.
Ale biegi zaczęły lżej chodzić dopiero po zmianie sprzęgła.
 
			 
			
					
				
				: pn cze 25, 2012 23:29
				autor: niko02
				Rytmiczne pukanie na nierównościach, czasami przy zakrętach, na górkach i przy falowaniu auta na poprzecznych nierównościach. Myślałem, że to przegób ale okazały się tuleje.
			 
			
					
				
				: wt cze 26, 2012 07:37
				autor: Lucky_Luck
				Dzięki za info. U mnie pukanie występuje na równej drodze.
			 
			
					
				
				: wt cze 26, 2012 07:47
				autor: niko02
				No to inne przypadki ale nie wykluczają tuleji. Na prostej też ale jak samochód faluje.