Obniżanie Tourana

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: śr cze 20, 2012 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Obniżanie Tourana

Post autor: Bartolomeo171 »

Witam witam :piwo:

Czy macie już jakieś doświadczenie w obniżaniu naszych stworów?
Czy jakieś zestawy są już sprawdzone?
Planuję zakup sprężyn -30/-30 MTSa ale wcześniej chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych :)

Słyszałem, że niekiedy nie równo siada auto i tego się boję... ;/


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Kup Eibacha,albo H&R będą pewniejsze,że usiądzie równo ;) Ja będę montował całe zawieszenie FK,ale na razie czekam
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Cyrus
Zaawansowany
Posty: 488
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 20:42
Auto:: 1.9 TDI 105 DSG
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Cyrus »

Jeśli chcesz zakładać same sprężyny to musisz mieć świadomość tego że to tylko półśrodki. Amortyzatory seryjne dostają w kość znacznie szybciej niż dedykowane do krótszych springów. Jeździłem kilka lat na samych springach i po 60 tyś amory lały. Następne auto zaopatrzyłem w całe zawieszenie Supersprinta do ostatniego dnia używania zachowały swoje fabryczne parametry.
Jeśli chcesz coś więcej odnośnie zawiechy to gadaj z Krisso z forum znam go jeszcze z KRC i tam dużo się udzielał odnośnie gleby.

Możesz również zobaczyć: Weitec, Supersprint, Apex, Vogtland
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

Bartolomeo171 pisze:Planuję zakup sprężyn -30/-30 MTSa ale wcześniej chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych
Lepiej posłuchajMutiego, dobrze prawi.... w ostateczności kup springi FK...

Seryjne amory wytrzymują do obniżenia -30 max -40, może zajść również potrzeba, przy tak nieznacznym obniżeniu, delikatnego ścięcia odbojów.... ale nie musi....

pamiętaj, że każda ingerencja w zawias wiąże się z koniecznoscią kontroli ustawienia parametrów zawieszenia .... czyli zbieżność i kąty.... dot. przodu oczywiście

MTSa nie polecam.... choć opinie bywają różne w różnych samochodach ale .... ale wiem, że jak ktoś się przesiada z MTSa na FK czy Eibacha to stwierdza, że MTS to zło.... więc coś w tym musi być....

Ja osobiście w citywozie mam najprostszego gwinta FK i powiem szczerze, że taki setup zapodam kiedyś do Touranka.... same springi FK + seryjne amory dawały radę jednakże gwint robi robotę o stokroć lepszą....
Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: śr cze 20, 2012 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo171 »

Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

I-wszy to zestaw samych springów bodajże - tylko ta cena jakaś niska.... niech ktoś anglojęzyczny Ci to dobrze przetłumaczy o co kaman.... bo ja nie wiem...

II-gi zestaw... :brawa: mogę przygarnąć :> pod warunkiem, że będzie do Touranka II....
Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: śr cze 20, 2012 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo171 »

IIgi zestaw niby od 03 a w innym miejscu piszą że od 05... i na 55mm <- z tym nie wiem za bardzo o co loto...
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

Bartolomeo171 pisze:IIgi zestaw niby od 03 a w innym miejscu piszą że od 05...
pomyłka - zawieszenie raczej takie samo 2003-2010, Turek II ma już chyba inne.....
Bartolomeo171 pisze: na 55mm
możliwe że to max obniżenie :/ .... i don`t know.... ino to umia po angielsku napisać - pamiątka ze sprawdzianów w szkole :)

spokojnie.... poczekaj może ktoś się jeszcze odezwie... bo nie chce Cię w błąd wprowdzać....
Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: śr cze 20, 2012 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo171 »

AZIK pisze:
Bartolomeo171 pisze: na 55mm
możliwe że to max obniżenie :/ .... i don`t know.... ino to umia po angielsku napisać - pamiątka ze sprawdzianów w szkole :)

spokojnie.... poczekaj może ktoś się jeszcze odezwie... bo nie chce Cię w błąd wprowdzać....

jakaś średnica czy coś takiego to jest... :cze:
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Generalnie regulacja jest na 75mm z tym ze przy wartosciach -40 mm musza byc tez minimum wymienione odbijacze...

w drugim tekscie to samo + zachecaja do zakupu amorow celem pełnej regulacji i cieszenia sie zawieszeniem
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

55mm to średnica golenia amortyzatora przedniego ;) Ja będę wkładał zestaw FK- springi i amory krótsze... cena dobra i podobno zestaw tez dobry..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

Muti, a gdzie kupowałeś??? może być na pw.... Typowo do Touranka??? czy jest to kompatybilne z zawiasem np. Golfa V , VI, Jetty itd ???

do II da się już kupić???? bo wkurza mnie ta koza i nie mogę na to patrzeć....
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

AZIK, http://www.hpt.pl/ . Miałem kupować,ale się rozmyśliłem,bo inny wydatek pilny przyszedl :/ To jest do Tourana i one są takie same w I,II i III średnica golenia 55mm
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

Muti, dzięki, ale jakoś nie umiałem nic znaleźć na tej stronie... strasznie toporna / szukajka kiepska .... albo ja słabo nawiguje....

PS. Wpadnij na kosmetyki, bo szukam porady... thnx
domjenick
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: śr paź 19, 2011 01:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Obniżanie Tourana

Post autor: domjenick »

Bartolomeo171 pisze:Witam witam :piwo:

Czy macie już jakieś doświadczenie w obniżaniu naszych stworów?
Czy jakieś zestawy są już sprawdzone?
ja swojego kupiłem już obniżonego- JOM Blue Line w nim jest zamontowany, ale tył siedział baaardzo nisko, w porównaniu z przodem-potrzebny był zabieg podniesienia auta -nie maiłem nic pod ręką, wiec podłożyłem na dole sprężyny odbój z A4-podniosło tył o jakieś 15mm-wszystko fajnie wyglądało...no właśnie -tylko fajnie wyglądało, po pożytku z tego było niewiele, problem ze zjazdem z krawężnika, problem podczas holowania auta, wjazd na lawetę, załadowany Touran, wraz z bagażnikiem dachowym-no z tym gwintem-to tylko na jakieś pokazy-obniżyć i dokulać się jakoś, a nawet po podniesieniu na max w górę-wygląd jeszcze w miarę normalny, ale podczas przejazdu przez garby zwalniające-metaliczny dźwięk ściskanej sprężyny prawie za każdym razem-trzeba było wjeżdżać bardzo powoli, bo zwoje uderzały o siebie...ten gwint-JOM Blue Line-nie polecam do Tourana-pewnie w innym aucie inaczej się będzie sprawował, ale nie w Touranie, który ma za zadanie wozić 7 osób, lub jakiś cięższy ładunek z tyłu...
Obrazek
ODPOWIEDZ