Strona 1 z 1

Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: śr maja 01, 2019 17:09
autor: miirmar
Rozglądam się za Touranem, 2-3 letnim czyli 2016-2017 r., 7-mio osobowy z silnikiem 2,0 TDI 150KM ze skrzynia automatyczną DSG i przebiegiem ok 100-170kkm w jakiejś dobrej wersji wyposażeniowej, czyli zapewne Highline. Rocznie przejeżdżam ok 15kkm, głównie na drogach podmiejskich. Samochodem będę ciągał także przyczepę kempingową o wadze ok 1300 kg. Skłaniam sie do diesla bo cenie sobie wysoki moment obrotowy. Ponadto łatwiej diesla podrasować i zapewne będe chciał to zrobić do ok 180KM i ok 400nm. Ok rok temu jechałem Skoda Superb z jakimś silnikiem benzynowym ale nie pamiętam czy on miał 150 czy 180km niemniej wyraźnie czułem niższy moment obrotowy niż w dieslu. Czytając jednak forum widzę, ze duża popularnością cieszą się silniki 1,4 lub 1,8 TSI.
Pytanie czy przy takich założeniach warto rozglądać się za którymś TSI?
Jak z wytrzymałością tych samochodów i skrzyń DSG? Chciałbym nim pojeździć ok 5-7 lat
Na jaki max moment obrotowy jest przygotowana skrzynia DSG montowana do silników 2,0 TDI 150KM? Czy to jest ta sama skrzynia DSG co w mocniejszej wersji 2,0 TDI tj. 190KM?
Jak ta skrzynia radzi sobie podczas jazdy z przyczepą?

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: śr maja 01, 2019 19:09
autor: rolmik
co do wytrzymałości to pytałem tunera to z łatwością robi się na 190/400 i dość dobrze to znosi

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: pt sty 24, 2020 10:29
autor: mateusz2552
Witajcie, przymierzam się do zakupu takiego modelu jak @miirmar, więc moje pytania jest takie same (nie będą ciągnąć kempingu ;p ), szczególnie chodzi mi o wersji High z motorem 2,0 TDI 150KM i DSG wersja 7 os.
Ktoś ma ? poleca? jakieś uwagi ?

może ty @miirmar już zakupiłeś i kolegę uświadomisz :)

Pozdrawiam

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: pt sty 24, 2020 11:11
autor: wafel
silniki TSI mają skrzynie DSG tzw. suchą. Dopiero przy silnikach 2.0tsi jest skrzynia mocniejsza tzw. mokra. Kiedyś spotkałem się z informacją, że sucha skrzynia wytrzymuje ok 150tyś a mokra 200-250 tyś. Oczywiście nie chodzi o to, że skrzynia się rozsypie ale najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić najsłabsze elementy czyli sprzęgła i dwumasa.
Poza tym DSG suche montuje się do silników o maksymalnym momencie 250Nm. Silniki 1.4, 1.5 i 1.8 tsi właśnie taki mają. Przy podnoszeniu mocy może się okazać, że żywotność skrzyni znacznie się skróci.

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: pt sty 24, 2020 11:29
autor: wesol
Ktoś tu unas w rejonie Szczecina ktoś robi jakoś sensownie skrzynie typu DSG? Ja tam unikam takich aut z automatem. Tak to się najezdzilem trochę automatami w życiu i nie powiem fajnie się śmiga ale dla siebie to mam obiekcje.

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: pt sty 24, 2020 13:19
autor: wafel
wesol pisze: Ja tam unikam takich aut z automatem
jak nie znasz historii auta to też bym nie poszedł w automat i to nie ważne czy TDI czy TSI.

Ale za to komfort jazdy w DSG jest super i nie musisz mieć dużej mocy silnika jak to było w starych automatach, żeby auto w miarę się bujało. Ja tam jestem zadowolony z mojego TSI i dsg.

Re: Touran 2016-2017 2,0 TDI 150KM DSG

: pn lut 10, 2020 18:43
autor: MajKu
mogę tylko powiedzieć na swoim przykładzie
-pierwsze DSG mokrą 6 miałem w touranie 1t1 2004r. jak kupowałem miał 330 tyś. jak sprzedawałem 530
to prawda wymieniałem sprzęgło mokre oraz dwumas i padła raz płyta sterownicza ale to przy nie całych 500 tys. km. (auto używane jako TAXi) tak ze chyba mu sie należało
-potem był sharan 2013r DSG mokre 6b. kupiony przy 200 tys do 300 nie było tknięte nic w temacie skrzyni nie było robione nawet dwumas !
-Teraz mam tourana 2016r. 2.0 tdi z DSG mokra skrzynia 6b pół roku w kraju kupione od jedynego właściciela, highline i jest na sprzedaż :) od pierwszego właściciela w pl.
-ksenony, Ledy przód tył, masaże w przednich fotelach, park asist, front assist radar, aktywny tempomat, apple car play, Oświetlenie Ambiente