Cześć,
Samochód odebrałem, turbo zrobione, śmiga aż miło.
Ale po tym wszystkich zauważyłem duży wyciek oleju na łączeniu chłodnicy spalin EGR. Rano zauważyłem kapkę oleju na podjeździe i pod dłuższych oględzinach znalazłem najbardziej zaolejone miejsca. Nie jest to uszczelka pokrywy, bo by spływało z góry, a to coś poniżej turbo. Dziś powycierałem w tych miejscach, zobaczymy za kilka dni.
W załączniku zdjęcie z miejscem wycieku.
Co może być przyczyną pojawienia się oleju w tym miejscu?
Wyciek oleju przy chłodnicy spalin EGR, BLS 1,9 TDI
-
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: wt lut 04, 2014 00:21
- Auto:: Passat B6, 1.9TDI 2006
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: podlasie
- Podziękował: 6 razy
- Feberos
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: śr kwie 11, 2018 17:06
- Auto:: Touran '03 1.9TDI AVQ
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wyciek oleju przy chłodnicy spalin EGR, BLS 1,9 TDI
To na pewno jest olej a nie płyn chłodniczy zmieszany z sądzą?
-
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: wt lut 04, 2014 00:21
- Auto:: Passat B6, 1.9TDI 2006
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: podlasie
- Podziękował: 6 razy
Re: Wyciek oleju przy chłodnicy spalin EGR, BLS 1,9 TDI
Na tą chwilę nic nie ubywa, ale jak powycierałem wczoraj w tym miejscu to dziś już lekko zapociło się. Będę dalej obserwować. Wygląda mi to raczej na olej. EGR zaślepiony, DPF wyrzucony.
-- N cze 23, 2019 18:39 --
Stan na dzisiaj:
- płynu chłodniczego nie ubywa
- oleju ubywa
- wycieki duże, po każdej nocy mała plama
- cały dół zasmarkany olejem, pewnie podczas jazdy jest rozdmuchiwany
- najbardziej zaolejone miejsca to łączenie misy olejowej, chłodniczka egr, okolice pompy vacum, kolanko z turbo do IC
- z góry nie widać żeby uszczelka pokrywy przepuszczała
W planach przy najbliższej wymianie oleju:
- wymiana uszczelnienia miski olejowej, pokrywy, pompy vacum
Jak sprawdzić odmę w tym silniku?
-- N cze 23, 2019 18:39 --
Stan na dzisiaj:
- płynu chłodniczego nie ubywa
- oleju ubywa
- wycieki duże, po każdej nocy mała plama
- cały dół zasmarkany olejem, pewnie podczas jazdy jest rozdmuchiwany
- najbardziej zaolejone miejsca to łączenie misy olejowej, chłodniczka egr, okolice pompy vacum, kolanko z turbo do IC
- z góry nie widać żeby uszczelka pokrywy przepuszczała
W planach przy najbliższej wymianie oleju:
- wymiana uszczelnienia miski olejowej, pokrywy, pompy vacum
Jak sprawdzić odmę w tym silniku?