kurik pisze:Witam,
mam problem z rączką otwierania maski. Dzisiaj pociągnąłem mocniej bo był opór i najprawdopodobniej końcówka linki wyskoczyła z mocowania rączki. Miał ktoś z tym problem i wie jak to naprawić.
A maska się otwiera?
Na początek weź kogoś do pomocy. Ty otwierasz rączką w środku, a druga osoba próbuje podnieść maskę. Jeżeli nie pomoże to pozostaje Ci tylko wjazd na kanał. I uważaj na microwłącznik, który łatwo uszkodzić przy szarpaniu.
Tu masz info z innego forum jeżeli dotyczyć to będzie nie zerwanej linki, tylko plastykowej dźwigienki ciągnąca za kulkę na końcu linki.
Trzeba zacząć od podważenia boczku deski rozdzielczej - same zatrzaski. Ta schodzi lekko. Następnie część 2 nakładka również na zatrzaskach.
Zdjąłem też cały panel z wyłącznikiem świateł.
Zaczyna się to od otwarcia klapki 3, ściągnięcia jej z zawiasów, pokazują się dwa wkręty.
Żeby zdjąć część 4 trzeba jeszcze odchylić osłonę znajdującą się bliżej środkowej konsoli zachodzącej pod kierownicę, zakrywa ona jeszcze dwa wkręty. Wtedy trzymają część 4 tylko zatrzaski.
Zdejmowałem Cześć 4 bo nie pozwalała wyjąc mi części 5, niby niewiele ale obawiałem się złamania "5".
Potem wyjąć zabezpieczenie z rączki, zejdzie ona z wieloklinu części złamanej i da się zdjąć ze ściany i progu część 5.
Podstawa rączki otwierania klapy jest przykręcona do boku nadwozia dwoma wkrętami z łebkiem pod krzyżak (u mnie tak było) wszystkie wcześniejsze wkręty były na torx. Prawie pod rączką jest jeszcze jeden wkręt ukryty pod kapturkiem.
Żeby zdjąć część 5 ciągnącą się od słupka przedniego prawie do tylnego przez cały próg drzwi kierowcy trzeba wcześniej odchylić osłonę słupka środkowego, bo on trzyma takim pazurem "ucho" części 5.
Widoczny na zdjęciu podnóżek 6 trzyma się nadkola przez otwory w dywaniku takimi "pazurami" Wyjdzie z nich razem z częścią 5 do przodu w górę. Nie wiedziałem o tym i pourywałem te pazury i odłamałem też w narożniku od części 5. Wzdłuż progu część 5 jest na zatrzaskach.