Strona 1 z 7

Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: pn sie 05, 2019 14:41
autor: Miki76
Na początku z montażem musiałem stworzyć dwie wiązki przewodów.
Części potrzebne do tej pracy:

1) Zaślepka haka 1T0807397 9B9 – trzeba wyciąć dziurę w hokeju
- 2 szt. spinek takie blaszki - 6Q0-807-180 (koszt: 6.88 zł szt 
2) Wtyczki do modułu 1K0-907-383-F (wtyczki bez pinów, bo tak sprzedaje VW):
- wtyczka 16 pinowa czarna - 6Q0-937-713 - koszt w VW: 5.29
- wtyczka 12 pinowa czerwona 6Q0-972-883-B - koszt w VW: 11.66 zł  
3) 4szt Śruby do montażu haka N91066101  - 13,77 zł (za sztukę) lecz ja zamówiłem w składzie narzędziowym i za 4 szt z podkładkami zapłaciłem 6 zł
4) trochę przewodów różnej grubości ,lutownicę i termokurczki
5) Hak z odpinaną kulą i kluczykiem w moim przypadku koszt 250 zł

1 Wiązka idąca do instalacji samochodowej rozpiska poniżej

I. wersja podłączenie do Bordnetz w starszych autach

Czerwona wtyczka 12 pin: 

Pin1 – masa dotyczy aut z czujnikami parkowania
Pin2 - niebiesko-czarny 0,5(kolor i grubość kabla) - Skrzynka bezpieczników C (ta w aucie po stronie kierowcy) miejsce 4 czyli 12V po zapłonie
Pin3 - czarno-czerwony - 0,5 - Bordnetz J519 wtyczka E pin 2 - Sygnał światła od stopu
Pin4 – wolny
Pin5 – wolny
Pin6 - wolny
Pin7 - pomarańczowo-zielony 0,35 - Bordnetz J519 wtyczka G pin 8 - CAN 
Pin8 - pomarańczowo-brązowy 0,35 - Bordnetz J519 wtyczka G pin 7 - CAN 
Pin9 - fioletowo-czerwony 2,5 - Skrzynka bezpieczników B (w komorze silnika)
Pin10 - brązowy 1,0 - punkt masy nieopodal miejsca montażu modułu haka 
Pin11 - szaro-żółty 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 25 - stałe 12V 
Pin12 - biało-czerwony 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 23 - stałe 12V

II. Wersja do BCM w nowszych autach

Czerwona wtyczka 12 pin: 

Pin1 - masa dotyczy aut z czujnikami parkowania
Pin2 - niebiesko-czarny 0,5(kolor i grubość kabla) - Skrzynka bezpieczników C (ta w aucie po stronie kierowcy) miejsce 4 czyli 12V po zapłonie
Pin3 - czarno-czerwony - 0,5 - BCM J519 wtyczka C(beżowa, pierwsza po prawej) pin 17 - Sygnał światła od stopu
Pin4 – wolny
Pin5 – wolny
Pin6 - wolny
Pin7 - pomarańczowo-zielony 0,35 - BCM J519 wtyczka C pin 15 - CAN 
Pin8 - pomarańczowo-brązowy 0,35 - BCM J519 wtyczka C pin 16 - CAN 
Pin9 - fioletowo-czerwony 2,5 - Skrzynka bezpieczników B (w komorze silnika)
Pin10 - brązowy 1,0 - punkt masy nieopodal miejsca montażu modułu haka 
Pin11 - szaro-żółty 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 25 - stałe 12V 
Pin12 - biało-czerwony 1,5 - Skrzynka bezpieczników C miejsce 23 - stałe 12V

2. Wiązka idąca z modułu do haka wersja 13 pinowa

Czarna wtyczka 16 pin:
16 p / 13 p
wtyczka / gniazdo
Pin1 – wolne
Pin2 – 2 - niebiesko czerwony 1.5 - bl/rt
Pin3 – 8 - szaro biały 1.5 - gr/ws
Pin4 – 5 - czerwono szary 1.5 - gr/rt
Pin5 – 4 - zielono czarny 1.5 - sw/gn
Pin6 - wolne
Pin7 – 1 - czarno biały 1.5 - sw/ws
Pin8 – wolne
Pin9 – wolne
Pin10 – 7 - szaro czarny 1.5 - gr/sw
Pin11 – wolne
Pin12 – wolne
Pin13 – 6 - czerwono liliowy 1.5 - rt/vi
Pin14 – wolne
Pin15 - wolne
Pin16 – 9 - czerwono zielony 2.5 - rt/gn


13 wtykowe złącze do holowania opis

1 – lewy kierunkowskaz - czarno biały - sw/ws
2 – tylne światło przeciwmgielne - niebiesko czerwony - bl/rt
3 – masa do obwodu prądowego 1 do 8 - brązowy - br
4 – prawy kierunkowskaz - zielono czarny - sw/gn
5 – prawe światło mijania - czerwono szary - gr/rt
6 – światło hamowania - czerwono liliowy - rt/vi
7 – lewe światło mijania - szaro czarny - gr/sw
8 – światło cofania - szaro biały - gr/ws
9 – zacisk 30 ( stałypotencjał plus ) - czerwono zielony - rt/gn
10 – zacisk 15 ( ładowanie akumulatora w przyczepie ) -
11 – wolne -
12 – wolne -
13 – masa dla zacisku 15/30 - brązowy - br

Po podłączeniu wszystko należy zakodować
- [19] CAN Gateway zaznaczyć na liście pozycję Przyczepa
W przypadku jak ktoś posiada czujniki parkowania należy zakodować :
- sterownik [10] i zmienić kodowanie na 118001 (do zaznaczenia w bajt0 bit0-1)


Koszt przeglądu z wbiciem haka to 36 zł na stacji diagnostycznej i w moim przypadku domówienie trzeciej tablicy rejestracyjnej do platformy rowerowej i wbicie haka w dowód kolejne 55 zł

poniżej zdjęcia z mojej pracy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: pn sie 05, 2019 19:52
autor: marcyb3
Bardzo fajny i przejrzysty manuał, a mam pytanie, do zaślepki w zderzaku zakładałeś ramkę jak jest w oryginale ?? Czyli ramka i do ramki zaślepka??? Czy inaczej to rozwiązałeś??? Ja jak montowałem hak to kupiłem razem z ramką zaślepkę przykręcaną na takie dwa kołki plastikowe

wystukane w garażu z kluczem w ręku

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: wt sie 06, 2019 08:31
autor: Miki76
w tej zaślepce nie ma ramki wycinasz otwór i robisz dwa małe orwory prostokątne w które wciskasz te blaszki 6Q0-807-180 nic innego w serwisie do tego nie mieli więc to całość czyli klapka z kołkami i podkładkami i te blaszki

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: sob wrz 21, 2019 18:17
autor: tinware
Cześć, fajny mod i tutorial. Ja sam będę zabierał się za oryginalny hak w swoim Tourim i mam do Ciebie kilka pytań, na początek kwestia podłączenia sterownika do instalacji samochodu...

Czemu uruchomiłeś hak na sterowniku 1K0 907 383 F, zamiast na oryginalnym 8E0 907 383 A lub C?

Według ETKI muszę przypiąć się w skrzynkę bezpieczników SC - jeden pin do małego bezpiecznika (F2) i dwa piny do dużego bezpiecznika (F40 i F41). Czy te gniazda mają już zasilanie w skrzynce? Znasz numery pinów, używanych w tej skrzynce na duży i mały bezpiecznik?

Idąc dalej... magistralę (dwa przewody) według schematu podłączamy pod gateway.
Skąd wiedziałeś gdzie przypinać ją pod Bordnetza?

Ostatnią kwestią jest analogowy sygnał stopu - według schematu trzeba podpiąć się w krańcówkę pedału hamulca.
Skąd pomysł na sygnał z Bordnetza?

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: sob wrz 21, 2019 18:50
autor: yox
..." Kapitan Sowa" na tropie... :haha:

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: ndz wrz 22, 2019 08:28
autor: Miki76
jest opisane bardzo prosto a tu widać że można się doszukiwać jakiś dziwnych pytań :omatko:

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 01:07
autor: tinware
Miki76 pisze:13 wtykowe złącze do holowania opis
[...]
9 – zacisk 30 ( stałypotencjał plus ) - czerwono zielony - rt/gn
10 – zacisk 15 ( ładowanie akumulatora w przyczepie ) -
11 – wolne -
12 – wolne -
Przybliżysz mi bardziej zastosowanie tych pinów, jakieś przykłady? Dopiero zaczynam przygodę z hakiem i przyczepą, więc próbuję rozeznać się w sytuacji.

Czy po podłączeniu przyczepy do gniazda pojawia Ci się mrugający symbol dwóch kierunkowskazów na zestawie wskaźników podczas wrzucenia kierunkowskazów?
symbol.jpg

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 08:37
autor: Miki76
Weź wyluzuj z tymi bezsensownymi pytaniami nic u mnie nie mruga bo przyczepka jest sprawna

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 10:12
autor: wesol
Ta kontrolka jakby podwójnego kierunku to była np w golfie 4 jak się jak miało ori. Migniecie było przy załączeniu kuerunkowskazu ale tylko raz bo dalej jak migał kierunkowskaz to ona już nie migała. I tak do ponownego włączenia manetki.

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 13:57
autor: tinware
Nie wyluzuje, bo nieprawidłowe podłączenie pin12 w tej wtyczce może śmiało doprowadzić do pożaru auta lub wybuchu akumulatora - przez połączone ze sobą akumulatory gdy jeden z nich jest uszkodzony będzie wywoływało różnicę potencjału i nieustanną pracę wyrównania się tych potencjałów i rozładowywania akumulatora pod maską. Druga sprawa, to w przypadku uszkodzenia lub rozładowywania akumulatora pod maską podczas uruchamiania silnika rozrusznik pobierze prąd z akumulatora w przyczepie - bagatela 300A przez złącze przyczepy i kable 2.5mm2 zasilające te złącze. Dalej uważasz, że zadaje bezsensowne pytania?

Zasięgnę wiedzy i wrócę tutaj z odpowiedzią.

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 19:22
autor: Miki76
tak twierdzę że szukasz dziury w całym udaj się do elektryka i niech ci założy jeśli twierdzisz że z rozpiską jest coś nie tak ja mam podłączona tak jak opisałem i wszystko działa.
Co do twojej teorii o zaciągnięciu prądu z przyczepy to raczej jest nie możliwe gdyż sterownik na to nie pozwoli chyba że się mylę lecz wtedy doświadczeni koledzy mnie poprawią

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 19:51
autor: marcyb3
Nie ma takiej opcji żeby prąd z przyczepy poszedł w kierunku samochodu, po pierwsze przyczepa ma swoje zabezpieczenie że prąd idzie w jedną stronę (pewnie zastosowane jest coś na zasadzie diody prostowniczej) a druga sprawa to moduł haka nie pozwoli na takie coś, widzę kolego że strasznie przewrażliwiony jesteś, jak masz jakieś problemu z tym to zrób to tak jak napisał kolega @Miki ,czyli zaprowadz auto do elektryka lub jedź do ASO, p.s zapoznaj się najpierw z przyczepą jak to działa, a później zadawaj dziwne pytania

wystukane w garażu z kluczem w ręku

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw wrz 26, 2019 19:54
autor: wesol
Przez te kable 2.5 mm2 i tej długości to nawet słabo widzę osobiście te 30 amper a nie 300. Kiedyś była dyskusja z kolegą co mocno siedzi w karawaningu to mówił że za bardzo nie ma opcji by rozładowało Aku w aucie. Normalnie to napięcie się pojawia na przyczepę jak auto odpalisz by ładować aku w przyczepie.

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw paź 03, 2019 21:59
autor: tinware
A powiedzcie mi jak wygląda kwestia żarówek w przyczepie?
Czy mogę podpiąć z sukcesem tester LEDowych gniazd przyczep czy wyrzuci mi błąd każdej żarówki?

Re: Montaż haka z modułem 1K0 907 383 F

: czw paź 03, 2019 22:25
autor: wesol
W 1t3 nie wywali błędu ale w starszych modułach stosowanych we wcześniejszych wersjach wywali błąd i nie będzie zasilania na oświetlenie przyczepy.