Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lip 07, 2019 14:25
- Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2006
- Imię:: Patryk
- Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
Witam, może ktoś pomoże. Z jaką siłą dokręca się kolektory w vw touran 1.9 tdi bls? Przy okazji wymiany turbiny wyczyszcze odrazu dolot.
Patrykos2580
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
Witam. Kolektor wydechowy 25Nm a dolotowy 22Nm
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
Dolotowy jest na śrubach na wydechowy ma wkręcone szpilki w głowicę i nakręcane są nakrętki. Wydech można nieco mocniej jeśli się nie ma klucza dyno. Dolot nie taki istotny. Ja bym nawet dolotowego nie ściągał bo po co. Syfu ma na samym wlocie za egr co jakaś łyżką wyskrobiemy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
tzn ile mocniej ... jak nawet nie wiesz ile koleś ma pary w łapach ??????wesol pisze: Wydech można nieco mocniej jeśli się nie ma klucza dyno.......
normalnie porada za milion

Koleś urwie a Ty mu powiesz - no .... i za mocno było, i pewnie klucz nie miał homologacji

jak juz chcesz tak bardzo doradzać, to sprawdź najpierw w Elsie jaka jest kolejność dokręcania śrub
Wiemy wszyscy .... ze w Oplu dokręcałeś mocniej i na oko ........ z tym nikt nie dyskutuje
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
Nie przesadzaj. U siebie w sharaie to wyciągałem conajmniej 10 razy sam kolektor. Turbo to jakieś 20 razy lekko ale bardziej stawiam na 30 razy. W golfie wyciągałem 3 razy. W innych autach to już inna sprawa ale ople, chewrolety i jakieś inne dziwadła. Wszystko chcesz kluczem dyno dokręcać? To zamiast planowanej roboty zrobić w 2 godziny to myślę że będziesz robił 5 godzin. Śruby głowicy dokręcam dyno a i tak potem po dokręcaniu książkowym daje jeszcze ćwierć obrotu jeśli auto ma być na grubsza moc. Ostrożność radzę zachowac przy dokręcaniu pompowtryskow. Dodam że pompki orzykrecam na wyczucie a klucz dyno mam jakiś japoński od chyba 8 Nm więc śmiało mógłbym to nim robić. Wiesz fajnie się robi jak masz Gliwice nowa, śruby nowe itd to możesz sobie książkowo robic. W życiu jednak bywa różnie. Ja jestem zdania że ma być dobrze zrobione.
Powiem ci że robiłem już raz po kimś w transporterze T4 właśnie szpilki od kolektora. Przewiercone aż w kanały wodne.
Powiem ci że robiłem już raz po kimś w transporterze T4 właśnie szpilki od kolektora. Przewiercone aż w kanały wodne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lip 07, 2019 14:25
- Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2006
- Imię:: Patryk
- Lokalizacja: Aleksandrów Kujawski
Re: Moment dokręcania śrub kolektora ssącego i wydechowego
Dziękuję bardzo za pomoc. Przy okazji takiej roboty dolot warto wyczyścić. Uwalony mam aż grubo. Uszczelka grosze a bez turbo dojście idealne.
-- Cz paź 31, 2019 20:31 --
Dodam że przy wymianie turbo warto dokręcić kluczem dynamometrycznym. Nowe nakrętki pokryte miedzią stawiają opór od samego początku przy dokręcaniu. Jak ktoś nie ma wyczucia to łatwo źle ocenić dociągnięte śruby. Małym dynamometrycznym kluczem bez problemu dojdziemy. Tylko dobry klucz a nie jakiś pingpong
Już turbawke raz wyciągałem z niego, ale regeneracja do bani i wkładam nową. Chciałem tylko się upewnić co do momentu dokręcania. Te regeneracje turbin to spore ryzyko. Ja źle trafiłem i nie wyszło. Myślę że nowa załatwi problem raz a porządnie.
-- Cz paź 31, 2019 20:31 --
Dodam że przy wymianie turbo warto dokręcić kluczem dynamometrycznym. Nowe nakrętki pokryte miedzią stawiają opór od samego początku przy dokręcaniu. Jak ktoś nie ma wyczucia to łatwo źle ocenić dociągnięte śruby. Małym dynamometrycznym kluczem bez problemu dojdziemy. Tylko dobry klucz a nie jakiś pingpong

Patrykos2580