Strona 1 z 1
DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw paź 31, 2019 09:58
autor: burza999
Witam wszystkich, mam tourana z silnikiem 2.0 tdi BMM 140km w którym został wgrany chip na ok 170km przez poprzedniego właściciela. Użytkuję go od ponad roku i jak na razie nie wyświetlał mi się żaden komunikat dot. DPF - jego wypalania itp. Zastanawiam się jak sprawdzić VCDS-em czy jest on wg. w samochodzie, czy został już usunięty. Czy jeżeli został fizycznie usunięty to można to ustalić na podstawie wskazań VCDS ?
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw paź 31, 2019 10:10
autor: szczyku
W vagach nie ma kontrolki informującej o wypalaniu dpf, jest tylko info o jego zapchaniu, ewentualnej awarii.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw paź 31, 2019 11:15
autor: Maciej_F
Tak na szybko . Sprawdzenie końcówki rury wydechowej .
Jak jest DPF to koniec jest czysty bez sadzy . Samochody bez DPF-u mają sadzę na końcu .
Powiedzmy , że to jest jakaś plotka chodząca po internetach . Ale u mnie dawniej Touran , teraz Alhambra ( DPF ) się sprawdza .

Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw paź 31, 2019 12:57
autor: burza999
To że nie ma sygnalizacji to wiem Nie zauważyłem również żeby spoces ten się załaczałą np. jeźdząc po mieście (ojciec ma astrę H 1.7 CDTI i tam rówieniż nie ma sygnalizacji na desce rozdzielczej o wypalaniu, natomiast jest to odczuwalne na postoju przez zwiększone lekko obroty i smród z bardzo rozgrzanego wydechu do tego stopnia ze śmierdzi gumą bo ostatni tłumik jest blisko opony.
Jak zajrzałem do końcówki wydechu to jest lekko czarna od sadzy ale nie ma tej sadzy też dużo (raczej powierzchownie czarne końcówki od środka).
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw paź 31, 2019 13:02
autor: VWariaT
bez dpf'u przy odpalaniu jest widoczny surwibąk

i przy ostrzejszym bucie dymi jak lokomotywa.
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: sob lis 02, 2019 17:36
autor: żółwik
na słuch to z końcówki wydechu "słychać pracujący silnik" metalicznie , choć jak jest włożony katalizator to już niestety nie
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: sob lis 02, 2019 18:11
autor: wesol
Kopci przy bucie jak turbo zdechniete i wtryski szwankują. Jak wszystko zdrowe to wcale tak mocno nie kopci.
Re: DPF 2.0 tdi BMM - jak ustalić czy został wycięty
: czw lis 07, 2019 16:42
autor: JacaTouran
wesol pisze:Kopci przy bucie jak turbo zdechniete i wtryski szwankują. Jak wszystko zdrowe to wcale tak mocno nie kopci.
Zdrowy silnik po wycięciu nic nie kopci.
Wejdź pod auto, puknij w puszkę i będziesz wiedział .