Dziwny problem skrzyni DSG 02E
: pn mar 23, 2020 16:14
Witam wszystkich.
Touran 1,9 BLS 2004 r. skrzynia DSG 02E.
Po odpaleniu na zimnym silniku skrzynia działa prawidłowo ale po przejechaniu ok kilometra przechodzi w tryb awaryjny i działa tylko 1 bieg. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, wyłączeniu i włączeniu stacyjki tryb awaryjny przechodzi i skrzynia działa dalej prawidłowo. I praktycznie przez cały dzień już jest ok. Następnego ranka przy zimnym silniku procedura się powtarza.
Po wejściu w tryb awaryjny zapala się check i na vcds wywala dwa błędy:
17085 - Transm Control Module Range/Performance (SAE) or Control Module Defective P0701 004
17100 Transmission Input Speed Sensor (G182) P0716 - 000 - Implausible Signal
W ciągu dnia, w trakcie jazdy po mieście po kilku odpaleniach i zgaszeniach silnika chceck z deski sam znika (oczywiście pojawia się następnego dnia rano po przejechaniu kilometra na zimnym silniku)
Sprawdziłem przewody do skrzyni - wydają się ok, wymieniłem okrągłą wtyczkę.
Ujawniłem jeszcze taką prawidłowość w blokach pomiarowych Grupa 5
są dwie pozycje : Voltage Supply 1 i Voltage Supply 2 kiedy skrzynia działa prawidłowo w obu jest wartość 13,70 V, natomiast kiedy jest w trybie awaryjnym w Supply 2 jest 0,0. Myślę że to może mieć związek z brakiem napięcia sterowania drugim sprzęgłem.
Proszę o jakieś konstruktywne pomysły.
Pozdrawiam
Touran 1,9 BLS 2004 r. skrzynia DSG 02E.
Po odpaleniu na zimnym silniku skrzynia działa prawidłowo ale po przejechaniu ok kilometra przechodzi w tryb awaryjny i działa tylko 1 bieg. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, wyłączeniu i włączeniu stacyjki tryb awaryjny przechodzi i skrzynia działa dalej prawidłowo. I praktycznie przez cały dzień już jest ok. Następnego ranka przy zimnym silniku procedura się powtarza.
Po wejściu w tryb awaryjny zapala się check i na vcds wywala dwa błędy:
17085 - Transm Control Module Range/Performance (SAE) or Control Module Defective P0701 004
17100 Transmission Input Speed Sensor (G182) P0716 - 000 - Implausible Signal
W ciągu dnia, w trakcie jazdy po mieście po kilku odpaleniach i zgaszeniach silnika chceck z deski sam znika (oczywiście pojawia się następnego dnia rano po przejechaniu kilometra na zimnym silniku)
Sprawdziłem przewody do skrzyni - wydają się ok, wymieniłem okrągłą wtyczkę.
Ujawniłem jeszcze taką prawidłowość w blokach pomiarowych Grupa 5
są dwie pozycje : Voltage Supply 1 i Voltage Supply 2 kiedy skrzynia działa prawidłowo w obu jest wartość 13,70 V, natomiast kiedy jest w trybie awaryjnym w Supply 2 jest 0,0. Myślę że to może mieć związek z brakiem napięcia sterowania drugim sprzęgłem.
Proszę o jakieś konstruktywne pomysły.
Pozdrawiam