Regulacja PD 2.0 tdi

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Witam, możecie polecić jakiegoś fachowca który byłby w stanie wyregulować mi pompowtryskow w Touranie 2.0 BKD które są po regeneracji. Znajomy w warsztacie tylko założył na oko i jest problem z odpalaniem. Najlepiej w Warszawie bądź okolicy.
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: marcyb3 »

Podjedź kolego do Jacka do Łowicza, ustawi je idealnie będziesz zadowolony, ale coś mi się zdaje że to nie będzie wina pompowtrysków

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Niby mi odpala tylko musi dłużej pokręcić i spalanie ma większe ale za to nie kopci. Po ustawieniu pompek zgodnie z instrukcja z forum było grzechotanie jak by tic taki wysypał, szukam czegoś koło Warszawy najlepiej
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2020 10:35 przez Koluszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: wesol »

Ja to widzę tak: dziwna sprawa że mechanik nie potrafi albo mu się nie chce na każdej pompce jedna śrubkę przekręcić o równo pół obrotu do tyłu. Jakaś niby regenerację robiłeś pompek w firmie X. Mechanik Y nie umie albo mu się nie chce przykręcić. Pewnie nawet nie wiesz co podlegało tej regeneracji w tych pompkach. Teraz będzie się palić grunt pod nogami i Jacek ma niby ratować sytuację. Teraz to powinien po swojemu zająć się tymi pompkami czyli wpierw sprawdzić co tam nakielbaszone w nich zostało i naprawić, założyć i podwójnie skasować. Skasowac dlatego że po kimś się poprawia. Jeśli miałoby to tylko polegać na regulacji to byle patałach powinien to wykonać. To tylko jedna srubka na każdej pompce.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Wiem że jest jedna śrubka, tylko według instrukcji jest napisane, żeby poluzować te śruby regulujące ścisnąć PD maksymalnie wtedy dokręcić tą śrubę do wyczucia oporu i cofnąć o połowę o rotu. Ale jak tak zrobił to był ogromny luz i nie chciał odpalić. Może ja coś źle rozumiem z tej instrukcji i ktoś potrafi mi to wytłumaczyć mądrzej i prościej.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: wesol »

Masz każdy z osobna pompowtryski ustawiać i regulować naciąg. Czyli ustawiasz na pompce nr 1 tak by krzywka walka dusiła maksymalnie by pompowtryski był wysuszony. Dokrecasz śrubkę aż poczujesz opór. Cofasz ją o pół obrotu i kontrujesz. Tak samo robisz kolejno z pompką nr2 potem 3 i 4. Koniec operacji. To już dzieci to potrafią.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Też już tak próbowałem, tylko wtedy krzywka dotyka pompowtryskow a nie ta śruba regulacyjna

-- So maja 30, 2020 19:26 --

I jest duży luz jak jest w górnym polozeniu
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: marcyb3 »

A może masz założone złe popychacze ,???te takie dzióbki co się wkłada w pompkę,

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Kupywalem je wcześniej były w komplecie z uszczelnieniami

-- N maja 31, 2020 13:03 --

Może ma ktoś zdjęcie jak powinny one wyglądać w 2.0 BKD
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: marcyb3 »

Są dwa rodzaje , musisz zobaczyć jakie jest wejście w tej śrubie do regulacji pompki, albo jest wypukłe albo wklęsłe,

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

No w PD jest wklęsłe a na dźwigience wypukłe. Więc się powinno zgrywać, dlatego szukam kogoś w okolicy Warszawy kogoś kto by to sprawdził i wyregulował jak należy, bo jak robiłem to sam też mi tak wychodzi. A to jest pół godziny roboty tak naprawdę.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: wesol »

To nowe masz. Stare to były w początkowych PD. W touranach nie występowało z tego co wiem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Tylko nie idzie ich wyregulowac
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: wesol »

To może są wytarte. Generalnie wymienia się te w pompkach ale te w dzwigienkach też mogą być wyśmigane.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Koluszek
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 29, 2020 20:15
Auto:: Touran 2.0tdi BKD 2004r
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja PD 2.0 tdi

Post autor: Koluszek »

Jeszcze może podmienie na drugi wałek
ODPOWIEDZ