Czasami auto wibruje od ok 70km/h i coś stuka
: czw cze 04, 2020 20:15
Witam Wszystkich!
Mam z moim Touranem (1T3 2,0 TDI 2012) problem taki jak w temacie. Na budzie czuć wibracje od ok 70 km/h. Pojawiają się one w czasie pokonywania zakrętów/łuków drogi i trwają do kolejnego zakrętu/łuku. Wtedy przestają i aż do kolejnego zakrętu/łuku jest spokój. Najczęściej dzieje się tak przy skręcaniu w lewo. Nie ma znaczenia czy się przyspiesza, zwalnia, jedzie ze stałą prędkością, czy na luzie. Dodatkowo jak auto buja się na nierównościach, albo przechyla (np. przy zjeżdżaniu z ronda) to słychać jakieś głuche, jakby plastikowe, popukiwania. Koła świeżo wyważane na teście drogowym. Opony po jednym sezonie, ok 6mm bieżnika każda, Continentale. Geometria zawieszenia robiona niecały miesiąc temu. Wibracje pojawiły się po ostatnich pracach przy aucie - były wymieniane łączniki drążka stabilizatora z przodu (prawy i lewy) i gumy drążka stabilizatora. Był też demontowany wózek podsilnikowy bo przy demontażu drążka do wymiany gum urwały się dwie śruby. Amorki na sprawdzeniu mają ok 75% sprawności.
Czy ktoś wie co może być przyczyną tych wibracji i pukania?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Mam z moim Touranem (1T3 2,0 TDI 2012) problem taki jak w temacie. Na budzie czuć wibracje od ok 70 km/h. Pojawiają się one w czasie pokonywania zakrętów/łuków drogi i trwają do kolejnego zakrętu/łuku. Wtedy przestają i aż do kolejnego zakrętu/łuku jest spokój. Najczęściej dzieje się tak przy skręcaniu w lewo. Nie ma znaczenia czy się przyspiesza, zwalnia, jedzie ze stałą prędkością, czy na luzie. Dodatkowo jak auto buja się na nierównościach, albo przechyla (np. przy zjeżdżaniu z ronda) to słychać jakieś głuche, jakby plastikowe, popukiwania. Koła świeżo wyważane na teście drogowym. Opony po jednym sezonie, ok 6mm bieżnika każda, Continentale. Geometria zawieszenia robiona niecały miesiąc temu. Wibracje pojawiły się po ostatnich pracach przy aucie - były wymieniane łączniki drążka stabilizatora z przodu (prawy i lewy) i gumy drążka stabilizatora. Był też demontowany wózek podsilnikowy bo przy demontażu drążka do wymiany gum urwały się dwie śruby. Amorki na sprawdzeniu mają ok 75% sprawności.
Czy ktoś wie co może być przyczyną tych wibracji i pukania?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka