Strona 1 z 1
Obroty na biegu jałowym
: sob lip 11, 2020 18:53
autor: kamio
Witam!
Mam problem z obrotami na biegu jałowym , a mianowicie nie równa praca. Po odpaleniu zimnego silnika obroty są ok , dopiero jak przejadę jakieś 0.5-1 km silnik podszarpuje na biegu jałowym.Potem jest już wszystko ok, silnik gracuję elegancko . Gdy został podłączony pod komputer,komputer pokazał 4 wtrysk jak by podawał mniej paliwa,podczas nierównej pracy na biegu jałowym, jak już silnik pracował Ok to komputer nie pokazał już tego błędu. Jaka może być przyczyna tego dziwnego zjawiska.
Dzięki za porady.
Re: Obroty na biegu jałowym
: sob lip 11, 2020 22:57
autor: marcyb3
przede wszystkim podaj jaki masz silnik, przyczyn może być dużo,
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Re: Obroty na biegu jałowym
: ndz lip 12, 2020 02:30
autor: kamio
Silnik 1.9 tdi 77kw 2004
Re: Obroty na biegu jałowym
: sob lip 18, 2020 09:34
autor: wojtek2626
Zrób logi pompek podczas pracy kiedy poszarpuje i bedzie wiadomo cos wiecej niz po samym opisie
Re: Obroty na biegu jałowym
: sob lip 18, 2020 20:33
autor: Dziadek13
Logi tak ale chyba uszczelniacze wtrysków do roboty była by to najlepsza opcja.
Re: Obroty na biegu jałowym
: ndz lip 19, 2020 18:50
autor: kamio
Przejechał się mechanik samochodem i na 80% stwierdził , że to wina kostki na pompowtrysku. Powiedział,że jak by to były uszczelniacze albo wtryski to cały czas by szarpał na biegu jałowym,a poza tym by tracił na mocy.
I teraz nie wiem czy to prawda co mówi mechanik.
Re: Obroty na biegu jałowym
: pn lip 20, 2020 21:31
autor: Dziadek13
kamio pisze:Powiedział,że jak by to były uszczelniacze albo wtryski to cały czas by szarpał na biegu jałowym,a poza tym by tracił na mocy.
Nie prawda bo według tej teori to wtyczki raz kontaktują a raz nie ciekawe.
Z stykami na pompo wtryskach przerabiałem nic nie dało tyle że dwa razy musiałem zdejmować pokrywe zaworów raz do wtyczek a drugi raz do uszczelniaczy.Ale ja nie mechanik niech on robi co stwierdził.
Ja akurat nie doginałem styków lecz kupiłem nową listwe choć w starej były dobrze ściśnięte no cóż to była zapłata za brak wiedzy.

Re: Obroty na biegu jałowym
: pn lip 20, 2020 22:36
autor: wesol
Listwy nigdy nie trzeba nowej. Szkoda kasy. Nie musi być nowe tylko ma być sprawne. Przejście prądu poprostu ma być. A zagnieść nieco piny to zawsze można. Ostatnio nawet robiłem to w T5 2.5 TDI bo na jałowych telepalo nim jak diabli ale też i jechać się nim za bardzo nie dało. Prawda jest też to że te piny w listwie mogą niestykac raz na jakiś czas ale mogą też tak niestykac że pół na pół podaje prąd do pompki oraz może być tak że więcej niestyka jak przewodzi. Nie ma jednej miary ale to chyba każdy powinien wiedzieć już w szkole podstawowej z zajęć ZPT.
Re: Obroty na biegu jałowym
: pt lip 24, 2020 07:18
autor: kamio
Już zrobione, okazało się ,że 4 wtrysk do wymiany. Wymieniłem wszystkie cztery na nowe i jest Ok.