Strona 1 z 2

Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 04, 2020 20:18
autor: remi10
Panowie taka kwestia. Touran 2.0 TDI 2014 . Podlegał on akcji serwisowej ( diesel Gate) ale wszyscy mówili by lepiej cofnąć aktualizacje i wgrać starszy ecu bez tej poprawki.
Tak więc zrobiliśmy. Niestety teraz wypalanie się następuje znacznie częściej po ok 100-120 km . A i sam samochód jakby mniej żwawszy się zrobił. Robił ktoś z was to i ma jakieś spostrzeżenia?

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: czw lis 05, 2020 11:17
autor: Piter7707
Kto robił ile zapłaciłeś?

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: sob lis 07, 2020 21:23
autor: remi10
Dziś wyjęliśmy sterownik.
Z naklejki jak dobrze odczytuje jest jakiś nr 0060
Czyli z takim wyszedł z fabryki

W chwili obecnej ma 9977 jak apka mi nie przekłamuje.
I tam się zastanawiam, bo niektórzy piszą że ta 9977 też jest wadliwa .
Czy ktoś z Was spotkał się z tym 0060 i wie czy był ok , ewentualnie jaka aktualizacja jest tu optymalna

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: sob lis 07, 2020 21:53
autor: wesol
Jezu, po co ty drazysz temat. Podjedź do kumatego tunera to ci wgra to co trzeba. To czy będzie wersja 44xx czy nieco inną to co to ma znaczenie. Ma być poprostu przed aferą i tyle. Za dużo byś chciał wiedzieć i nie wiem po co ci to. Możesz też sam sterownik wysłać do Jacka i też zrobi to na stole.

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 12:06
autor: tberent
Prosta sprawa. Wrzucasz plik z softem OEM. Domyślam się nie masz programu na moc .
Albo jak mówi wyżej jedź do tunera na program i niech ci to ogarnie razem lub jedź do kogoś kto ma odisa ( przestrzegam żeby to był odis ) i zrób downgrade. Robiłem to już parę razy ale fakt że z duszą na ramieniu bo uwalenie sterownika nie jest takie trudne a trudne przynajmniej dla mnie go wymienić a co dopiero odtworzyć . Trzeba mieć do tego dobry kabel.
Ja mam od uysego z g-lab gdzieś swój wsad przed i po programie więc

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 12:41
autor: wesol
Niech wyśle sterownik do Jacka. Zapewniam że nie skroi drastycznie. Zadzwoń do niego i dogadaj się.

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 12:55
autor: tberent
Ostatnio chyba nawet był u niego ktoś z forum

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 19:21
autor: remi10
Wszem. Problem w tym że to właśnie Jacek w Łowiczu robił.
Wersja 9970 nie jest chyba więc optymalna.
Na chwile obecną jest więcej problemów z autem niż zanim wycieczka do Jacka była.

Auto stało sie mułowate. DPF wypala co ok 120 km, a teraz jeszcze zaczęły się pojawiać kontrolki.
Ojciec dostał sie do przepustnicy i przeczyścił. Ogrom jakiegoś oleju, nagaru.

A co do kolegi wesol - no akurat update są wydawane bo mającoś usprawnić co do zasady,
Wgranie zbyt starego sprzed 10 lat nie będzie optymalne dla sterownika wydanego w 2014 roku.

-- 11 lis 2020, o 18:27 --

co lepsze - na grupie VAG piszą że wersja 9977 - to także wersja po dieselgate . Najgorsza z możliwych.
Wiec zastanawiam się czemu taka została wgrana zamiast wersji z naklejki sterownika.

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 20:07
autor: spacewalker
remi10 pisze: Wiec zastanawiam się czemu taka została wgrana zamiast wersji z naklejki sterownika.
Czyli jaka?
Bo twoj sterownik nie ma na naklejce nawet dedykowanego numeru VAG

Numer 03L907309 jest dedykowany dla calej gamy CFG*
Numer bosch tez ci za wiele nie powie

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 21:42
autor: wesol
Nigdy się nie pisze na sterowniku jaką wersję softu ma wgrana. Sterownik wychodzi z fabryki pusty i dopiero w aucie będąc jest wgrywany soft, zapisywany Vin, wszelkie warianty obsługi itd.

Jedz ponownie do Jacka. Myślę że szczególnie sprawa się zajmie i doprowadzi auto do ładu.

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: śr lis 11, 2020 22:43
autor: spacewalker
wesol pisze:Nigdy się nie pisze na sterowniku jaką wersję softu ma wgrana. Sterownik wychodzi z fabryki pusty i dopiero w aucie będąc jest wgrywany soft, zapisywany Vin, wszelkie warianty obsługi itd.
.
Nie pitol Wesol,......nie pitol
foto pierwsze lepsze
Soft 7100
Sprawdz sobie numery bosch i numery VAG,

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: czw lis 12, 2020 07:08
autor: wesol
Jak kupię sobie w ASO sterownik to też będzie soft w nim? Pierwsze słyszę. Sam robiłem takie podłączenia i po założeniu do auta ecmusialem wpierw pobrać soft pod dane auto, zapodac do ecm, wpisać Vin, przebieg. Albo na odwrót wpierw vin a potem soft bo nie pamiętam już. Z tym że to nieczęsta taka robota. Po mojemu to tuner ogarnie każdy sterownik jak trzeba bo może tam wgrać wszystko do ecm. Sprzęt serwisowy to z serwera nie ściągnie starszej wersji no tam się nie wybiera co się chce.

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: czw lis 12, 2020 08:42
autor: spacewalker
wesol pisze:Jak kupię sobie w ASO sterownik to też będzie soft w nim? Pierwsze słyszę. Sam robiłem takie podłączenia i po założeniu do auta ecmusialem wpierw pobrać soft pod dane auto, zapodac do ecm, wpisać Vin, przebieg. Albo na odwrót wpierw vin a potem soft bo nie pamiętam już. Z tym że to nieczęsta taka robota. Po mojemu to tuner ogarnie każdy sterownik jak trzeba bo może tam wgrać wszystko do ecm. Sprzęt serwisowy to z serwera nie ściągnie starszej wersji no tam się nie wybiera co się chce.
Ty i kupowanie sterownika silnila w ASO.
Juz to widze....

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: czw lis 12, 2020 11:54
autor: wesol
No ja nie ale ktoś, klient. To co wtedy? Jak to wygląda?

Re: Cofnięcie aktualizacji ECU ( diesegate)

: czw lis 12, 2020 12:36
autor: remi10
Ja nie jestem specjalistą.
Ale z tego co na forach piszą , to nr ( seria nabita na sterowniku ) to wersja oprogramowania _ 4 cyferki które oznaczają konkretny upgrade jaki trafia do auta w fabryce.
Te 4 cyferki ulegają zmianą w zależności od naniesionej aktualizacji.
Owszem będe sie kontaktował z Jackiem.
Bo myślę że już lepiej wrócić do tego co było po akcji serwisowej, bo bylo mniej problemowe niż to co jest teraz.