Gwizd, utrata mocy i większe spalanie.
: pt sie 06, 2021 18:41
Cześć,
od początku. Od jakiegoś czasu słychać było przy dodawaniu gazu na 2 i 3 biegu lekki gwizd powietrza i czasem lekkie szarpnięcia ale nie każdorazowo jakby od dołu obrotów podczas przyspieszania. Zwiększyło się też spalanie zwłaszcza na trasie. Potrafi spalić koło 8-9 litrów jadąc 120-140km/h. Kiedyś palił poniżej 7 przy takich prędkościach. W międzyczasie wymieniłem dwu-masę oraz olej i wszystkie filtry. Gwizdy i szarpania były sporadyczne więc pojechałem na urlop i po 500 km włączyła się kontrolka świec żarowych i auto straciło moc. Wyszedł błąd:
008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 000 - - MIL zapalona
Po zgaszeniu i powtórnym uruchomieniu kontrolka się nie świeciła i auto jechało w miarę normalnie (tzn. szarpnięcia i gwizd powietrza w standardzie). W domu oddałem auto do mechanika, który stwierdził że jedna z plastikowych rur od powietrza ma nieszczelność. Nie zdołał pokazać mi która ponieważ nie było jej widać bez rozbierania kolejnego silnika. Pospawał plastik jako ze powiedział mi że oryginał będzie kosztował kilkaset złotych. Za tę naprawę zapłaciłem grosze. Auto jeździ normalnie - nie szarpie i ma moc jak wcześniej. Występuje lekki ale dużo cichszy gwizd niż poprzednio. Jednak nie zmalało spalanie i mam dwa błędy jak niżej:
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102 - 000 - sygnał za mały - Sporadyczny
00885 - Przełącznik zapłonu i rozrusznika (D); zacisk 50
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Zwróciłem także uwagę na temperaturę w grupie 75 oraz wskazanie sondy lambda bo wydaje mi się że powinno być do 1 albo trochę powyżej. Trochę na forum poczytałem ale nie ma oczywiście takiego samego przypadku. Czy problemem jest DPF czy może uszczelki przy chłodnicy recyrkulacji spalin?
od początku. Od jakiegoś czasu słychać było przy dodawaniu gazu na 2 i 3 biegu lekki gwizd powietrza i czasem lekkie szarpnięcia ale nie każdorazowo jakby od dołu obrotów podczas przyspieszania. Zwiększyło się też spalanie zwłaszcza na trasie. Potrafi spalić koło 8-9 litrów jadąc 120-140km/h. Kiedyś palił poniżej 7 przy takich prędkościach. W międzyczasie wymieniłem dwu-masę oraz olej i wszystkie filtry. Gwizdy i szarpania były sporadyczne więc pojechałem na urlop i po 500 km włączyła się kontrolka świec żarowych i auto straciło moc. Wyszedł błąd:
008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 000 - - MIL zapalona
Po zgaszeniu i powtórnym uruchomieniu kontrolka się nie świeciła i auto jechało w miarę normalnie (tzn. szarpnięcia i gwizd powietrza w standardzie). W domu oddałem auto do mechanika, który stwierdził że jedna z plastikowych rur od powietrza ma nieszczelność. Nie zdołał pokazać mi która ponieważ nie było jej widać bez rozbierania kolejnego silnika. Pospawał plastik jako ze powiedział mi że oryginał będzie kosztował kilkaset złotych. Za tę naprawę zapłaciłem grosze. Auto jeździ normalnie - nie szarpie i ma moc jak wcześniej. Występuje lekki ale dużo cichszy gwizd niż poprzednio. Jednak nie zmalało spalanie i mam dwa błędy jak niżej:
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102 - 000 - sygnał za mały - Sporadyczny
00885 - Przełącznik zapłonu i rozrusznika (D); zacisk 50
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Zwróciłem także uwagę na temperaturę w grupie 75 oraz wskazanie sondy lambda bo wydaje mi się że powinno być do 1 albo trochę powyżej. Trochę na forum poczytałem ale nie ma oczywiście takiego samego przypadku. Czy problemem jest DPF czy może uszczelki przy chłodnicy recyrkulacji spalin?