!!!!Ruben, Michał!!!
Proszę pamięć, robisz to na własną odpowiedzialność, to nie PDC które jak nie zadziała, to wysiądziesz z auta by sprawdzić czy walnąłeś już w słupek czy nie, tu mowa o prędkości 100 czy 150km/h , nie trzeba chyba tłumaczyć .......... że pierwszy rok to jeździłem z duszą na ramieniu.

https://youtu.be/ue7BobM9-8Y - jak ktoś umie zrobic link do YT tak by mozna było odtwarzac film w tym poscie, prosze o info ,,bo mnie zaraz cos trafi
Co należy mieć:
1- sterownik silnika obsługuje ACC
2- ABS z obsługą kodowania dla ACC
3- Obsługa ACC (manetka lub kierownica multi)
4- Licznika z MFA
5- kompatybilny radar / odblokowany radar
6- okablowanie
Ad punkt 1:
Okazuje się ze prawie każdy sterownik przyjmie kodowanie dla ACC, ale jego nie obsłuży poprawnie

Jeżeli ECU po zakodowaniu ACC zgłosi błąd :
-> sprawdź kodowanie sterowników w magistrali Power Train - niestety - ECU nie obsługuje ACC i trzeba modyfikować SW (zapraszam na PW )
-> Brak komunikacji ze sterownikiem Front assistane J428 - jest ok, ale należy to rozbić na 2 rodzaje ACC:
-1- jeżeli mamy auto bez Start Stop - zadziała radar 3AA 907 567 TRW- taki jak w passat B7
-2- lub po modyfikacji SW zadziała radar MRREvo14 Bosch taki jak Sharan, caddy T6 itp
Sterowniki jakie można edytować do poprawnej pracy z ACC to:
EDC17xx ,
EDC16 jest już częściowo rozwiany , ale nadal nie można tego zakończyć
Continetal PCR 2.1 silniki typu CAY* nie jest mi znany i nie wypowiem się w tej kwestii
Ad punkt 2:
dla platformy PQ - jedyna słuszna pompa ABS to 1k0 907 379 CC ,można pompę BJ , BL sflashowac na CC
ACC działa wtedy od 20km/h do 160/210 - w zależności od posiadanego radaru
od 0-do 20km/h utrzymuje jakiś dystans w korku, tzn. nie przyspiesza choć ma chęć, ale blisko auta ostrzeże "naciśnij hamulec",

Ad punk3 :
-> kompatybilne moduły to 1K0 i manetka 1K0953503HB

-> modułu 5K0 i manetek z obsługa ACC np : 3C5953502E + obudowa kierownicy 1T0858559B
-> Kierownicy Multi z obsługą ACC dopasowana do auta
Ad punkt 4:
Tu akurat w przypadku Tourana licznik musi być na BAP - czyli czarnobiałe lub kolorowe
Ad punkt 5:
Dla platformy PQ - bo na tej się skupami tylko, można z powodzeniem zakładać radary takie jak
-1- radary TWR z platformy PQ47 3AA907567*, 3C0907567*, lub Platforma PL7x 7L6907567, lub PL6x 3D0907567 - te można flaszować i działać samemu
na takim radarze jeździłem kilka lat.
-2- są 2 rodzaje radarów RB8 Bosch MRevo14 - 2K5907561 *, 7E0907561*, 7N0907561* po odblokowaniu CP i aktywacji kodu swap , parametrów typu jak wysoko jest radar zamocowany (zapraszam na PW)
-> takie które pracują bezpośrednio z otoczeniem (mocowane zazwyczaj poniżej tablicy rejestracyjnej , maja element podgrzewający do pracy w zimie)




-> takie które pracują za znaczkiem (nie mają wtedy elementu grzejnego, nie zalecam do pracy bezpośredniej bo błoto i śnieg trzymają się tego idealnie a wtedy mamy brak ACC





Ad punkt 6:
radar 3AA TWR wymaga CAN extendent + kabel CCS + zasilanie Kl15 (wtyczka 1J0973715)
radar RB8 MrEvo wymaga tylko CAN Extendent + zasilanie Kl15 (nie jest wymagany kabel CCS) (wtyczka 4F0 972 708)
Mocowanie sprawdzone - takie jak poniżej, inne - są Ci co mocowali za znaczkiem + znaczek (koszt takiego znaczą ok 200zł , a jest ich kilka rozmiarów i nie bardzo to pasuje w grill od tourana)
Co mogę powiedzieć, mocowanie aluminiowe , pomalowane farbą typu baranek na podwozie , śruby zalecam użyć nierdzewne, dobrze zakonserwować


radar TRW miałem pomalowany farbą typu baranek + obudowa z golfa 7 , wszystko zaklejone i działało jak trzeba przez parę lat


przesiadka na radar Rb8 - to dla mnie dorobienie nowego mocowania pod aktualne + nowa wiązka




zdjęcie z kalibracji na postoju, z racji iż auto stało ok 1.5st do góry, ustawiłem radar lekko w górę, ale i tak trzeba poprawić w czasie jazdy
No i cała masa osłon / blend




Rozwijamy temat, proszę pisać , będziemy scalać pytania do postu pierwszego